banner
הדמייה // דביר יחיעם אדריכלים ובוני ערים
הדמייה // דביר יחיעם אדריכלים ובוני ערים

נס ציונה: הוחלט להפקיד את תוכנית צפון מזרח העיר הכוללת כ-2,836 יח"ד

השכונה מציעה עירוב שימושים, תוך ביטול שטחים חקלאיים והסבתם לשטחי ציבור ושטחי מסחר. שטח דירה ממוצע בשכונה יעמוד על 110 מ"ר וכן, יוקצה שטח ייעודי לדיור מוגן או מעונות סטודנטים

הוועדה המחוזית החליטה להפקיד את תוכנית נס ציונה צפון מזרח העיר, הממוקמת בסמיכות לשטח נופש מטרופוליני, שכונת יד אליעזר מדרום וכביש 423 ממזרח. השכונה מציעה עירוב שימושים וכוללת מגורים במבנים הנעים בין 12 ל-18 קומות בצפיפות ממוצעת של כ- 24 יח"ד לדונם, תוך ביטול שטחים חקלאיים והסבתם לשטחי ציבור ושטחי מסחר. שטח דירה ממוצע בשכונה (כולל יחידות דיור קטנות) יהיה 110 מ"ר ליח"ד, בתמהיל מגוון כולל דירות גן ודירות גג. כמו כן, יוקצה שטח ייעודי לדיור מוגן או מעונות סטודנטים.  

התוכנית משתרעת על שטח כולל של 383 דונם מתוכם כ-109,000 מ"ר לטובת מגורים, כ-72,000 מ"ר למבנים ומוסדות ציבור, כ-93,000 מ"ר לשטחים ציבוריים פתוחים, כ-16,000 מ"ר למסחר ותעסוקה,  ועוד 82,000 מ"ר לכבישים. ברשות מקרקעי ישראל, יוזמת התוכנית, מציינים כי: "למען ניצול שטח אפקטיבי, תותר בניית מוסדות ציבור ושטחי מסחר בקומות הקרקע של בנייני מגורים. לאורך הרחוב המסחרי תבנה חזית מסחרית פתוחה למעבר ציבור הולכי הרגל בכל עת. 

"השכונה שמה דגש על הקצאת שטחים לצורכי ציבור בראיה שכונתית ואזורית גם יחד. במרכזה שדרה ירוקה המהווה את עמוד השדרה של השכונה ומחברת בין מוקדי ציבור מרכזיים לבין אזור המגורים שלא דרך מערכת הכבישים". התוכנית תוכננה על ידי אדריאנה דביר ממשרד "דביר יחיעם אדריכלים ובוני ערים".

רפי אלמליח // מאיר אליפור
רפי אלמליח // מאיר אליפור

רפי אלמליח, מנהל אגף לתכנון ופרויקטים ברמ"י: "מדובר בתכנית אשר מייעדת שטח נרחב לפיתוח והקמת שכונת מגורים חדשה באזור אסטרטגי במרכז הארץ. בין היתר, התכנית מקצה שטחים לצרכי ציבור, שטחים אלו כוללים שדרה ירוקה, פארק, מערכת דרכים לשימוש הלכה ורכיבה על אופניים ועוד. כל אלו עשויים לשנות את פני השכונה ולהקנות לה אופי ייחודי ומרווח".

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות