banner
פרויקט התחדשות עירונית של חברת אחים דוניץ במתחם ההסתדרות בגבעתיים // הדמיה: סטודיו אלכס לובימוב

כך חולצו ושוחררו לחופשי כ-1,000 יחידות דיור בפינוי בינוי

חברת אחים דוניץ רכשה זכויות לשני פרויקטיי פינוי בינוי ברמת השרון וגבעתיים, אלא שבעיות מורכבות לפינוי מבנה ציבור, התנגדות דיירים ומחלוקות מול רמ"י, הטילו בספק את מימושם. היום כל זה היסטוריה

בשנת 2020 רכשה חברת אחים דוניץ את החברה הבת של גינדי השקעות עם זכויות לבניית של כ-1,000 דירות במסגרת פרויקטים פינוי בינוי ברמת השרון וגבעתיים, וצללה לתוך שני פרויקטים מורכבים במיוחד.
בגבעתיים מדובר בפרויקט הנמצא ברחוב ההסתדרות וצפוי לכלול כ-500 דירות ב-4 מגדלים בני כ-24 קומות.  ברמת השרון מדובר על פרויקט הנמצא ברחוב השח"ל בקרית הצעירים, הגובל בשכונת נוה מגן הוותיקה וצפוי לכלול כ-480 דירות ב-4 מגדלים בני כ-21 קומות ו-3 בניינים שני 10 קומות. לשני הפרויקטים יש תב"ע מאושרת, ושניהם צפויים לצאת לדרך בתקופה הקרובה אבל הדרך לרגע הזה היתה ארוכה ומורכבת. "שני הפרויקטים היו תקועים זמן רב עקב מחלוקת מול העירייה או התנגדות של דיירים – תהליך החתמת הדיירים החל כבר לפני מעל 10 שנים", מספר נסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת אחים דוניץ. 

ניסים אחיעזרא מנכל אחים דוניץ // יחצ
ניסים אחיעזרא מנכל אחים דוניץ // יחצ

מה היו המכשולים בגבעתיים?
"הפרויקט בגבעתיים היה תקוע בעירייה עקב בעיה מורכבת בפינוי של מבנה ציבור בתחום התוכנית. במו"מ מול העיריה הצלחנו לפתור את הבעיה בעזרת העמדת ערבויות מספקות לפינוי המבנה ושינוי שלבי הבינוי בפרויקט, וכיום אנו לקראת אישור תוכנית איחוד וחלוקה והוצאת היתר לשלב א' של התוכנית". 

איך הצלחתם לחלץ את הפרויקט ברמת השרון?
"הפרויקט ברמת השרון היה תקוע עקב התנגדות של דיירים, בעיקר בשל חוסר אמון שלהם במערכת והיעדר קשר אישי בינם לבין החברה היזמית. כשקיבלנו את הפרויקט הצלחנו להשיב את אמונם של הדיירים והשגנו את הסכמתם של 100% מ-112 בעלי הדירות במתחם. בנוסף הודות לפעילות מאומצת הצלחנו גם להתגבר על מחלוקות מול רשות מקרקעי ישראל וביצענו עבודה יסודית אל מול רשויות התכנון. אנו עתידים לקבל היתר להריסה וחפירה ודיפון כבר בעתיד הקרוב".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות