banner
הדמיה לשכונה החדשה // הדמיה-פיק אדריכלים
הדמיה לשכונה החדשה // הדמיה-פיק אדריכלים

לראשונה: מגדל העמק תבנה שכונה על אדמות עמק יזרעאל

הוועדה המחוזית אישרה למגדל העמק לבנות שכונה חדשה בשטחי המועצה האזורית עמק יזרעאל, על פני 700 דונם של אדמות. יו"ר הוועדה המחוזית: "התוכנית תואמת לתוכנית המתאר הכוללנית"

השכונה החדשה // הדמיה: פיק אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז הצפון אישרה להפקדה תכנית להקמת שכונת מגורים חדשה ורחבת היקף בחלק המערבי של מגדל העמק. השכונה החדשה תיקרא "מצפה העמק" ותחובר גיאוגרפית לשכונה הקיימת "מצפה העמק", במטרה לתת תנופה ורוח חדשה לשכונה הוותיקה ולשדרג את החלק המערבי של העיר בבנייה חדשה של יחידות דיור, מוסדות ציבור וחינוך, מסחר ותעסוקה. אלא שהשכונה כלל לא נמצאת בשטח המוניציפאלי של מגדל העמק, כאשר התוכנית, ביוזמת משרד הבינוי והשיכון ועיריית מגדל העמק, ממוקמת סמוך לכביש 73, לתחנת הרכבת ביישוב ולאזורי התעסוקה של מגדל העמק ואילו השכונה מתוכננת לקום על 700 דונם מאדמות המועצה האזורית עמק יזרעאל. בעיריה הסבירו כי המהלך בוצע במסגרת חילופי שטחים בין מגדל העמק לעמק יזרעאל והכפר הערבי יפיע, זאת לאחר בחינה של הוועדה לחקירת גבולות.

הדמיית קררית בן גוריון // הדמיה לשכונה החדשה // הדמיה: פיק אדריכלים
הדמיית קררית בן גוריון // הדמיה לשכונה החדשה // הדמיה: פיק אדריכלים

התוכנית כוללת 2,922 יחידות דיור, מתוכן 438 יחידות דיור קטנות, עבור דיור מוגן ודירות סטודנטים, שייבנו במבנים בני 9-6 קומות. בנוסף, קובעת התוכנית זכויות בניה בהיקף של 50,000 מ"ר עבור מבני ציבור וכ-25,000 מ"ר עבור מסחר ותעסוקה. 135 דונם נוספים יוקצו עבור שטחים פתוחים, המהווים 20% מסך שטח התוכנית.

יו"ר הוועדה המחוזית אורי אילן אמר כי: "מדובר בתוכנית שנותנת מענה להיצע יחידות הדיור במגדל העמק. התוכנית תואמת את תוכנית המתאר הכוללנית החדשה של העיר במסגרתה תוקם מגה-שכונה נוספת סמוך לשכונת "קריית רבין" שתיקרא "קריית בגין" ותכלול אף היא אלפי יחידות סיור, מוסדות ציבור וחינוך, מסחר, תעסוקה ופנאי".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות