banner
הצגת תוכנית התחדשות עירונית בפני המליאה // צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה
הצגת תוכנית התחדשות עירונית בפני המליאה // צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

חיפה: שלוש תוכניות נוספות להתחדשות עירונית עברו לדיון

שלב נוסף בקביעת מדיניות מחודשת להתחדשות העירונית בחיפה: התוכניות לקריית חיים מערבית, קריית אלעזר וקריית אליהו הוצגו בפני מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה

צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

במסגרת בחינה מחודשת שעורכת עיריית חיפה למדיניות ההתחדשות העירונית בשכונות החוף, בשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הוצגו תכניות קריית חיים מערבית, קריית אלעזר וקריית אליהו למליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. יחד עם זאת, כמו גם בתכניות קודמות, העירייה נמענה מלהציג נתונים או אפשרויות בינוי בפרויקטים, כך שחוסר הוודאות ליזמים נמצא בימים אלו בשיאו. בעירייה מציינים כי נכון להיום, לאחר הצגת התכניות לציבור ולמליאה, יובאו ההערות לדיון בפני המתכננים, הכוללים צוותים רב תחומיים, בהם מתכנני תנועה, נוף, פרוגרמות, שמאות ועוד. עם סיום עריכתן, יובאו התכניות לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ורק לאחר אישור התוכניות, צפויה העיריה לצאת לתכנון מפורט ולהציג מידע נרחב יותר, שישפוך אור על הכדאיות הכלכלית, ובכלל. ראש העיר, ד"ר עינת קליש רותם, ציינה כי: "לתכניות, אותן הצגנו הערב, יצטרפו בחודשים הקרובים תכניות התחדשות נוספות, שיצביעו על כיווני ההתפתחות של חיפה בעתיד". 

יו"ר "הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית", חיים אביטן, מסביר כי: "מסלול התכנון השכונתי הוא מסלול ייחודי, בו מתוכננת מחדש השכונה כולה, לרבות אזורים לפינוי בינוי, אזורים לשימור ולחיזוק ואזורים להתחדשות מרקמית. היתרון במסלול זה הוא בראייה הכוללת ובהכנת תכנית, המכילה גם את תשתיות השכונה, כמו רחובות מבני ציבור וגינות. קריית חיים וקריית אליעזר הן שכונות ותיקות, המאופיינות במחירי מכירה נמוכים, ועל כן היישום מאתגר יותר. עם זאת, אוכלוסייתן, הזקוקה לסיוע המדינה, מקבלת כעת את מימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית".

צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה
צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

את תכנית קריית חיים מערבית הציגה ראש צוות התכנון, פרופ' אדריכלית אירית צרף נתניהו, שאמרה כי: "בתכנית מושם הדגש על חיבור בין חלקי השכונה השונים לחוף באמצעות טיילות, שבילי אופניים ושבילי הליכה. בתוך כך יועתק, בין היתר, הכביש הקיים כיום בחזית רחוב טרומן וחוצץ בין השכונה לים, לחלקם האחורי של מבני המגורים. השטח שיתפנה עם העתקת הכביש יהפוך לחזית-ים פעילה, שתכלול טיילת חוף המשכית, אשר תיצור רצף שטחים פתוחים, בהם יוכשרו שבילי הליכה ושבילי אופניים, שטחים ירוקים וחופי רחצה פעילים. בכך, ימומש לראשונה הפוטנציאל האדיר של קריית-חיים, כשכונה הממוקמת על קו החוף, שתושביה ייהנו ממבני מגורים חדישים לצד בתי-מלון, מסעדות ובתי קפה". 

תכנית התחדשות קריית אליעזר וקריית אליהו הוצגה על ידי ראש צוות התכנון אדריכלית דפנה נור-וולמן, שאמרה כי: "בתכנית מושם הדגש על פיתוח מתחמים עירוניים ויצירת ציר מקשר בין מוקדי הציבור, המסחר והמגורים. במסגרת התכנית נבחנו ערכי השכונה הייחודים לה, דוגמת הטיילת המרכזית, שתחוזק כציר פעילות ופנאי, המקשר בין מוקדי הציבור והמסחר השכונתיים. התוכנית כוללת חלוקת השכונה לתתי מתחמים, כאשר כל מתחם יפותח כ"בלוק עירוני" נפרד, שיבוסס על עירוב שימושים, כאשר לצד המגורים יתקיימו פעילויות מסחר, תעסוקה, חינוך, בריאות ועוד. במסגרת התכנית יחודש המרקם העירוני ובכלל זה מבני המגורים, מבני הציבור והתשתיות העירוניות. לצד פיתוח מתחמי המגורים יושם דגש על פיתוח ושימור הערכים הנופיים של השכונה, בהם "גינות הכיס" החבויות בין בנייני המגורים. כמו כן, יושם דגש על חיבור השכונה לים ולשכונות סמוכות לה, תוך הקמת מוקדי מסחר ותעסוקה לאורך צירי הליכה, שבילי אופניים ועורקי תנועה ראשיים. התכנית מגדירה רחובות מרכזיים בשכונה, שיקבלו איפיון תכנוני מחודש".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות