banner
אחד הבניינים הוותיקים בשכונת אפרידר // צילום רונן דמארי
אחד הבניינים הוותיקים בשכונת אפרידר // צילום רונן דמארי

משרד הבינוי והשיכון מקדם פרוייקטי תמ"א 38 בנתיבות בהיקף של כ- 4 מיליון שקל

המשרד פרסם קול קורא ליזמים לבצע תמ"א 38 ב-8 בניינים בנתיבות, בתמורה למענק מקסימלי של 70,000 שקל לכל יחידת דיור קיימת, לרבות דירות הדיור הציבורי. המשרד יעמיד לבעלי הדירות סיוע במימון בגין יעוץ משפטי

צילום: רונן דמארי

במסגרת פרויקט של האגף לשיקום שכונות במשרד הבינוי והשיכון, בשיתוף הרשות להתחדשות עירונית, מקדם משרד הבינוי והשיכון פרויקטים של תמ"א 38 ברחוב חזני בעיר נתיבות. הסיוע יינתן באמצעות מענקים ליזמים קבלנים, במסגרת הוראות תמ"א 38. 

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי המענק יינתן ליזמים על מנת לבצע עבודות חיזוק מבנים ב-8 בניינים הנמצאים ברחוב חזני בנתיבות וכי עדיפות תינתן ליזמים אשר יבנו בנוסף ממ"ד לדירות הקיימות והחדשות שייבנו במסגרת הפרוייקט.

גובה המענק המקסימלי עבור כל יחידת דיור קיימת, לרבות דירות הדיור הציבורי בבניין, לא יעלה על סך של 70,000 ₪ כולל מע"מ, כאשר ועדי הבתים לא ייאלצו להשתתף בכל עלות שהיא מעלויות הפרויקט.

עוד מבהירים במשרד כי המענקים יינתנו בכפוף לעמידה בתנאי הסף והקריטריונים המפורטים בקול הקורא, ובכפוף לקבלת תקציב במשרד, כאשר ועדי בתים אינם רשאים להגיש הצעה בעצמם. בהמשך, ועדת היגוי בהשתתפות נציג משרד הבינוי והשיכון ונציג הרשות, תבחר בהצעות הזוכות שיוגשו לקול הקורא ותיצור מאגר של יזמים הזכאים לקבלת הסיוע.

בנוסף למענק שפורט לעיל, יעמיד המשרד, באמצעות האגודה לתרבות הדיור לרשות בעלי הדירות בבניין סיוע במימון תשלומים בגין ייעוץ משפטי לכלל שלבי הפרויקט, לרבות ייצוגם החל משלב החתימה על ההסכמה הראשונית לביצוע הפרויקט, ועד לשלב קבלת טופס 4 למבנה לאחר סיום הפרויקט. גובה ההשתתפות בתשלום שכ"ט עו"ד לא יעלה על סך של 8,000 ₪ כולל מע"מ, בגין דירה קיימת.

יפעת שאשא ביטון שרת הבינוי והשיכון // צילום יעל אורבך
יפעת שאשא ביטון שרת הבינוי והשיכון // צילום יעל אורבך

שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון, מסרה כי: "לחידוש המרקם הוותיק ושיפוץ סביבת המגורים הפיזית במבנים המוזנחים, גם משמעויות חברתיות חשובות לא פחות, שבבסיסן חיזוקה והעצמתה של הקהילה. זוהי אחת הדרכים להביא לצמצום הפער שקיים בין שכונות חדשות לשכונות ותיקות בתוך הערים לנוכח תנופת הבניה בשנים האחרונות. אני שמחה להוביל פרוייקטים אלה למען רווחתם של הדיירים בשכונות הוותיקות ברחבי הארץ."

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי: "מדובר בצעד נוסף של משרד הבינוי והשיכון לטובת הציבור, אשר פועל למען בטיחותם ורווחת חייהם של התושבים. באמצעות אגף שיקום שכונות, האמון על נושאים אלו, מסייע המשרד לשינוי פניהן של השכונות בישראל, עיצוב דמותן, חזותן ובטיחותן, הן באמצעות שיקום פיזי והן באמצעים נוספים החיוניים למרקם השכונה ופיתוחה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות