כיצד לייצר חיבורים וקשרים לעסק? // טור אישי
מאת: צביה וילצ'יק, מנהלת פיתוח, שיווק וקשרי אדריכלים
מאת: צביה וילצ'יק, מנהלת פיתוח, שיווק וקשרי אדריכלים
ישנן הרבה פעולות שיווקיות, שאנחנו כבעלי עסקים צריכים לעשות, על מנת שהעסק שלנו יצליח. אבל אחד הדברים הראשונים שאתם צריכים להבין הוא שבמרבית המקרים אי אפשר להרוויח כסף לבד! אחד המשאבים החשובים ביותר שיש לעסק שלכם היא ההתקשרות מול האנשים ולנו כבעלי עסקים ישנם שני ערוצים, על מנת לחזק את אופן ההתקשרות עם האנשים:
בשבוע שעבר יזמתי מפגש עבור קהל של בעלי מקצוע וספקים בתחום העיצוב והבניה, בשיתוף פעולה עם אדריכלים, מעצבים ומפקחי בניה. כיוזמת ויוצרת פלטפורמה לחיבורים, אני כל הזמן חושבת, מחפשת ויוצרת את הדבר הבא. מחפשת את הריגוש (עבורי ועבור קהל הלקוחות שלי), את היצירה, את היציאה מהשגרה (מהמוכר והידוע) ובעיקר את החיפוש אחר הדבר הבא.
מניסיוני בעולם השיווק למדתי שהחיבורים והקשרים הטובים ביותר נעשים במקומות ובמפגשים הבלתי פורמאליים, שם "אנשים מתחברים לאנשים"- תיזכרו את המשפט הזה, הוא אחד המשפטים החזקים שיעזרו להצלחת העסק שלכם!. יזמתי מפגש שנקרא "נכנס יין יצא חיבור". הרעיון היה מפגש באווירה אחרת, במקום נטרלי, תוך העברת סדנת יין, בשילוב החיים הטובים, חוויה מעולם התוכן והלייף סטייל. כמו שנאמר: "נכנס יין יצא סוד" וזה בדיוק מה שקרה. מעבר לחשיפה התקשורתית, למיתוג וליח"צ לאירוע, היה לי מאוד חשוב להיפגש עם כל אחד מהספקים שנתנו חסות לאירוע. היות ומעבר לסדנת היין, כל אחד מבעלי העסקים הציג את עצמו ואת העסק שלו. אך מהי היכולת המקצועית שלנו לייצר קשרים? האם זה שיש לנו אולם תצוגה גדול ויפה אומר שאנחנו גם טובים בתקשורת אישית? לא בהכרח! לרוב האנשים מאוד קשה החשיפה, לא תמיד הם יודעים כיצד להציג את העסק שלהם על הצד הטוב ביותר, קשה להם החיבור עם אנשים.
ועל כן, היה לי מאוד חשוב להיפגש עם כל אחד מבעלי העסקים שנתן חסות לאירוע, לעבור איתם על המסר השיווקי שאנחנו מכוונים למפגש, מה נכון? או מה לא נכון להגיד? לדבר על הבידול, קהל הלקוחות, על הפן המקצועי, הידע והשירות, לתת דוגמאות של פרוייקטים, של אדריכלים או מעצבים אחרים ומוכרים שעובדים איתם- ובעיקר לענות על שאלות, כגון כיצד להתגבר על הרצון האוטומטי של האנשים להישאר באזור הנוחות? כיצד מתערבבים בקהל? כיצד משתלטים על פחד קהל? ועוד נושאים, אשר חשוב שכל בעל עסק ידע, יבין ויאמץ ואשר יעזרו לו לקדם ולמנף למען הצלחת העסק.
אני נפגשת בשגרת היום יום שלי עם לא מעט בעלי עסקים בתחום העיצוב והבניה, אדריכלים ומעצבים, שמדברים איתי על המחיר שהמתחרה נתן יותר בזול. ואני אומרת להם ועכשיו גם לכם- תיזכרו שאתם חייבים לגעת בלקוח. לגעת לו ברגש, בבן אדם שהוא. אל תהפכו להיות עוד הצעת מחיר, תתחברו אליו, תיגעו לו בכאב, תנו לו פתרונות שישפרו את איכות חייו. לא משנה איזה עסק יש לכם בסופו של דבר אתם עושים אחד משני הדברים: או שאתם מפחיתים כאב או שאתם מעלים את רמת העונג. שניהם משפרים את איכות החיים של הלקוח. תתפלאו מה יקרה לעסק שלכם כשתעשו זאת.
אז שתינו יין, התערבנו והיה אירוע מוצלח ואפקטיבי ביותר אבל זה עדיין לא מספיק,
מה קורה ביום המחרת? הדלתות פתוחות לשיתוף פעולה אך יש צורך במהלכים נוספים על מנת שזה יקרה. כמובן שכולם קיבלו ממני את הטיפים, הידע והעצות ברמת השיווק כיצד לנהוג וכיצד להישאר במודעות של קהל היעד הממוקד. אני למחרת האירוע קמתי לבוקר אחר, בוקר עם הודעת, טלפונים והרבה פרגון ואהבה מהקהל שנכח באירוע, ואני אומרת לכם: תנו ללקוח שלכם ערך, תשקיעו בו, תגעו בו ובעיקר תתחברו אליו, כי עסקים עושים "אנשים עם אנשים".
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן