ממתגת הערים שיר הספרי // צילום: בועז רבינוביץ
ממתגת הערים שיר הספרי // צילום: בועז רבינוביץ

המטאורית שיר הספרי בראיון על מיתוג מנצח של נדל"ן וערים

על הצפי לשיווק בשנת 2018: "נוכח שוק נדל"ן מתעתע ולא צפוי, ניכר כי יש חזרה מהותית למקורות שיווק שמרניים"

על נשים בנדל"ן: "יותר ויותר נשים נאות, מצודדות מראה, מוכשרות ומקצועיות כאחד, חדרו בעשור האחרון לתחום ומאיישות תפקידי מפתח"

מגדילים 20.11.2017

שיר הספרי, דתיה לאומית מגבעת שמואל, בת 43, אמא לארבעה ילדים, מתוכן שלישיה בשירות בצה"ל בימים אלו- ואחת הנשים המובילות במיתוג רשויות עירוניות וחברות נדל"ן בארץ. בראיון ל"מגדילים", היא עושה סדר בהגדרות, מסבירה על מיתוג ושיווק, למה הלייף סטייל הוא חלק חשוב בתהליכים ומסכמת: "אין תחליף לעבודה קשה".

איך היית מגדירה את תחום העשייה המקצועית שלך?
"שילוב של יזמות נדל"נית לצד קריאטיביות שיווקית. לצד הפקות סרטים ברמה החדשנית ובשיווק ממוקד ללקוחות קצה, ליווי אישי של ראשי ערים ומתן מענה מיתוגי וחשיפה תקשורתית אל מול קהל יזמים ומשקיעים. חברה בוטיקית המשלבת בין רמת מקצועיות גבוהה, חשיבה שיווקית פורצת דרך, חיבורים וקשרי משקיעים, פעילות יחצנית ופרסומית אישית.

את מטאורית בתחום, איך הצלחת לצמוח כל כך גבוה בזמן כל כך קצר?
"העסק קיים 4 שנים. מרבית הלקוחות הינם לקוחות חוזרים. בחברות הנדל"ן מדובר בליווי כלל הפרויקטים של החברה ועדכונים שוטפים, ברשויות טיפול וליווי של מחלקות ואגפים שונים. מדובר בעבודה קשה, לימוד מעמיק וחקר שוק על כל חברה באופן שמאפשר לי לדברר אותה ולתקשר אותה משמע הייתי חלק ממנה. הדי.אן. איי של החברה הוא בעצם הדי.אן.איי שלי. חשוב לי ללוות את הלקוח ולספק כל הזמן ערכים מוספים וצ'ופרים, שהוא לא חשב ולא חלם לקבל בדמות חשיפה תקשורתית, פניה מיזמים ומשקיעים רלוונטיים, גיוס משאבים לפרויקטים וכדומה. כשנותנים את הנשמה קוטפים את הפירות בחזרה. מעבר לזה, אני שומרת כל הזמן על עדכניות, חדשנות ומוצרים חדשים ואטרקטיביים ללקוחותיי. מי שרוצה לעבוד עם שיר בכל תקציב נתון יקבל תמורה ראויה שתשדרג אותו פלאים.

איך זה מרגיש להיות אשה מובילה בעולם נדל"ן גברי?
"מודה ומתוודה שהעסק שלי מוכוון לייף סטייל ושיק נשי. בסופו של דבר, לקוח הקצה בתחום הנדל"ן הינו נשים – הן אלה שיתנו את הטון בתהליך הרכישה ולשם אני מכוונת. אני מדברת בשפה מכירתית שיווקית אך תמיד בגובה העיניים ובקריצה לנשים. תחום הנדל"ן אומנם הינו תחום אפרורי למדיי ונתפש כגברי, אך יותר ויותר נשים נאות, מצודדות מראה, מוכשרות ומקצועיות כאחד, חדרו בעשור האחרון לתחום ומאיישות תפקידי מפתח".

כשאת מקבלת פרויקט למיתוג ושיווק, מה הדבר הראשון שאת שואלת את הלקוח בפגישה?
"אני שואלת למתי הוא צריך את הסרט והאם הוא נשוי", היא עונה בצחוק, ואז מסבירה: "וברצינות – כשאני יושבת עם נציג ובעלי החברה, אני קודם כל הפסיכולוגית והחברה הטובה. המוצר הסופי יהיה בעל אותם ערכים ואותה נראות שמשדר הנציג שלה. וזה חוד החנית בעצם, להבין מה השפה ומה הערכים ומה הבידול של אותה חברה. כנ"ל ראשי ערים ורשויות, כשראש עיר מדבר על הדור הצעיר וטיפוחו, הרי ברור לי שהדגש בסרט יהיה על חינוך וקדמה. בפגישות הבאות כבר מצטרף צוות הקריאטיב הכולל תסריטאי/במאי בכדי לשאול שאלות מוכוונות לקראת תחקיר מקיף".

מה הם העקרונות המנחים למיתוג פרויקטים?
"האני מאמין שלי גם בעיר וגם בכל פרויקט, להדגיש ולהעלות לסדר היום את מה שיש ומה שקיים. לא להמציא את הגלגל ולא להוסיף דברים שאין להם אחיזה במציאות. אני רוצה להיווכח ולהבין לעומק מה קיים ומה היתרונות והתועלות ואת זה לבדל ולתקשר במלוא העוצמה. מעבר לכך, אנשים זקוקים לכל המידע הנוגע לפרויקט. רוצים לקבל במנות גדושות את כל מה שניתן לומר בעצם ולכן כל האספקט הסביבתי מאד מהותי".

ממתגת הערים שיר הספרי // צילום: בועז רבינוביץ
ממתגת הערים שיר הספרי // צילום: בועז רבינוביץ

מה ההבדל בין למתג עיר לבין למתג בניין/שכונה?
"ראשי ערים נתפסים לסיסמאות וסלוגנים ואת זה אני לרוב מנסה לנטרל ולשים בצד. בניגוד למיתוג של שכונה/פרויקט, ששם מדברים על מסרים ופחות סיסמאות שמחייבות. החשיבה שלי תמיד לשים את הערכים ולא ככותרת אלא בחשיפה נכונה והצגת הדברים כהוויתם".

האם השיווק והמיתוג עבר לתוך עולם הדיגיטל?
"הדיגיטל הוא מוצר מוביל לתהליך שיווק ומכירה לצד תהליך מיתוגי. חד משמעית ניתן לדברר וליחצן ולפרסם מסרים שונים, באופן שונה ושיובילו ויבשילו כלידים לפניה ממוקדת.
יש להבין שהדיגיטל הוא עולם ומלואו כולל קבוצות, פילוחים, קידומים אורגניים, בתשלום ועוד- החשיפה עושה הד תקשורתי רב עוצמה ולצד פעילות שיווקית נוספת וקונסרבטיבית מגיעים לתוצאות מצויינות!".

עד כמה יזמים מוכנים להשקיע בשיווק ומיתוג?
"יזמים מבינים שאין להם ברירה אלא להשקיע בתחום השיווק והמיתוג, אם כי בשוק מתעתע ולא יציב התקציבים מוגבלים ולעיתים נדחים. לעיתים יזמים מרגישים שהם יכולים לעשות הכל לבד ומחקים פעילות שיווקית של מתחרים, או גם מחפשים מוצרים זולים ופועלים בחצי קלאץ'. הבעיה העיקרית של יזמים קטנים היא חוסר היכולת לקבל החלטה מושכלת ולהפנים שבלי שיווק ראוי ומקצועי העסק לא יתרומם".  

מה עושה את ההבדל בין פרויקט עם מיתוג מנצח לבין פרויקט ללא מיתוג?
"דיוק ואמירת האמת. ככל שמציגים תמונה מהימנה ונכונה בכל נקודת זמן, אין מקום לטעויות ולכשלים ולחוסר שביעות רצון".

האם היה לך פרויקט שהרגשת שלא קלעתם למטרה?
"לעיתים החברה מגלה ברבות הזמן, שקהל היעד אינו כפי שחשבה מלכתחילה. זה היתרון בהפקת הסרטים שלי, שכל הזמן ניתן לערוך ולעדכן ולדבר בשפה הכי עדכנית והכי נכונה לפרויקט".

איזה פרוייקט את יכולה לציין כקולע בול למטרה?
"לא רוצה להישמע כיהירה, אך זו עבודתי וכל פרויקט שביצעתי השתדלתי לקלוע למטרה. לא יוצאים לצילומים לפני אישור תסריט לפני ולפנים. תסריט נכתב לאחר ישיבת תחקיר, איסוף ידע ולימוד והבנת הצרכים. בזכות סרטים שאני מפיקה לחברות הם זוכים במכרזים, באסיפות דיירים ומקדמים תהליכים שיווקיים".

האם יכול שינוי בשיטות השיווק בשנת 2018?
"נוכח שוק נדל"ן מתעתע ולא צפוי, ניכר כי יש חזרה מהותית למקורות שיווק שמרניים. די לסרטי התלת מימד במספרים התלת ספרתיים, די לחדרי הקרנה ולשיווק 'פלצני'. חזרה לשיווק בגובה העיניים. פחות הפקות של ספרי פרויקט מהודרים בעטיפת קטיפה, אלא הפנמה והבנה שהשיווק היום באינטרנט וברשתות ודורש סרטי וידאו".

שיר הספרי // צילום: בועז רבינוביץ
שיר הספרי // צילום: בועז רבינוביץ

איך את מסבירה את מקומו היציב של הרדיו בשיווק נדל"ן למגורים?
"נדלן הוא שוק שמרני שנהנה ושומר כל השנים גם על המדיה השמרנית הזו".

את עובדת סביב השעון, יש זמן לעוד דברים?
"בהחלט. העבודה היא חלק בלתי נפרד מחיי האישיים, כך יוצא שאני נפגשת עם לקוחות מעבר לשעות העבודה, מבלה ונהנית בחברתם. בסופו של דבר כל עבודה וכל הצלחה מבוססת על קשרים אישיים. אין כיף גדול יותר מלהיות מוזמנת לבר מצווה של בן של לקוח או להגיע לאירוע בעיר ובו מוקרן הסרט שלי. נהנית מאד משלל שכיות החמדה שנגלים לי בכל עיר חדשה אליה אני מגיעה, מתמוגגת מהנופים היפים של ארצנו וכך יוצא שחיי עשירים ומלאים בעשייה מגוונת, לצד פעילות חברתית התנדבותית, פעילות ספורטיבית אינטנסיבית ודאגה ומסירות אין סופית לילדיי. נחה ואוגרת כחות מחודשים בכל שבת".

בסוף היום, מה הם הרגעים של הסיפוק?
"הכיף הכי גדול לקבל שיחות של 'הגענו לשיר בעיר?'. בנוסף, אין סיפוק גדול יותר מלשמוע עוד לקוח מרוצה, מלראות את פניו קורנות בזמן ההקרנה ולקבל מחמאה על המסירות, ההשקעה והתוצאה של הסרט ובכלל. וכמובן מה היעד הבא… כי אני מאמינה שיש ברכה בעמל כפיים ואין תחליף לעבודה קשה. ב"ה אעשה ואמשיך להצליח!".

 

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות