ח"כ אורן חזן: "מחירי הדירות בישראל לא ירדו"
היח"צן רני רהב: "תקשורת הפרינט היא אימתנית וגדולה מאי פעם, וקובעת את סדר היום במדינה"
היח"צן רני רהב: "תקשורת הפרינט היא אימתנית וגדולה מאי פעם, וקובעת את סדר היום במדינה"
הדברים נאמרו בפאנל שיווק שהתקיים בכנס הנדל"ן השנתי באילת, במסגרתו אף התלהטו הרוחות בין ח"כ חזן לבין היח"צן רני רהב, על רקע הטענה לפיה התקשורת המודפסת כבר לא רלבנטית.
ח"כ אורן חזן פתח את הפנאל, ואמר: "מחירי הדירות בישראל לא ירדו. הממשלה לא עושה כלום להוריד אותם. אני לא מאמין בסיסמאות. פעם היה לנו ערוץ טלוויזיה אחד עם מנהיג שעולה לתת נאום מסודר, אחרי שהוא לבש חליפה והתכונן וכשהוא היה מסיים את השידור הוא היה מתיישב בכסא בנחת ומדליק סיגר. היום כשהמנהיג מעשן סיגר אנחנו מריחים את הריח אצלנו בבית. התקשורת לא מבינה את זה ונשארנו רק עם אזרחים שנמאס להם".
היח"צן רני רהב, אמר כי מנגד: "העולם משתנה ואנחנו משתנים איתו. לפני שנים אמרו שהפרינט מת. אני אמרתי שהם לא מבינים כלום בתקשורת. הפרסומאים אחראים לזה שהפרינט לא מקבל מודעות אבל הוא חיי ונושם וקובע את סדר היום, הוא לא נלחם על מעמדו אבל הוא אימתני וגדול מאי פעם וקובע את סדר היום במדינה. אחר כך כל האחרים. וואלה וואינט הם אתרים חשובים שמיליון וחצי איש רואים ביום אבל עדיין ידיעות, ישראל היום, כלכליסט, גלובס, קובעים את סדר היום. הרבה פרסומאים הדירו את רגליהם משם וגומרים נזק אדיר לדמוקרטיה ולפרינט. עולם לא משתנה, אנשים חושבים שהם משתנים ומשחקים אותה נורא "IN". זה שיש אמזון ופייס וגוגל זה מצויין אבל הקניונים ימשיכו להיות חזקים. ביולי בחמסין של ישראל, הקניון יהיה ריק? המדינה שלנו שונה מכל העולם. רמת הלחץ על הישראלי היא כזו שבכל מקום אחר בעולם אנשים מתאבדים. הישראלי הוא אדם חזק אבל רמת הלחץ עליו היא חולנית ולכן אנחנו רוצים לראות לגעת ולצאת לחנות. יש שינויים ואנחנו נהנים מהם אבל אנחנו לא זזים מהבייסיק".
רהב התייחס ליחסי הכוחות בין הפרינט לדיגיטל, ואמר: "אם לא הפרינט אז המדיה החברתית לא היתה כל כך חזקה. המדיה החברתית כאן חזקה יותר מכל העולם ובזכות הפרינט- הוא ירה לעצמו ברגל, בלי שהוא הבין שזה יעלה לו ביוקר והפרסומאים נתנו לו את השוונג כדי לתת מכה לפרינט". מכאן התפתח ויכוח קולני ואורן חזן הגיב לדברים, ואמר: "אולי אנחנו לא חיים באותו עולם", רהב לא נשאר חייב והשיב לו: "למזלי הרב".
חזן פנה לאנשי המקצוע בקהל שהגיעו לפאנל השיווק, ואמר: "בוקר אחד תמצאו את עצמכם מחוסרי עבודה. ילדים כבר לא משתמשים במחברת. העולם הזה עוד לא מת אבל הוא גוסס. מערכת החינוך בישראל יוצרת את זה. אנחנו רק מהגרים בעולם הדיגיטל, הילדים של היום הם העולם הזה. אני לא קורא חדשות כי אני עושה אותן אבל הילדים של היום יחיו במציאות המדומה ועם העיתון עוטפים את הדגים. מי שלא רוצה את המציאות הזו יישאר בלי עבודה".
רמי יהודיחה, מנכ"ל "ליד" פרסום התייחס לדברי רהב, ואמר כי: "אנחנו לא פוגעים בפרינט אבל 30 אחוז מהאקטואליה שמופיעה היום בחדשות הערב מגיעה מהפייסבוק. בארץ מדובר ב- 22 אחוז והמשחק השתנה. אנחנו עושים קמפיינים פוליטיים ושם רואים את זה הרבה יותר. אבל חשוב להגיד שלמפרסמים המרכזים- העיתונים המרכזים, יש הרבה יותר אחריות והם עושים יותר פילטר על התוכן והכח שלהם עולה לעומת התוכן הלא אחראי שרץ בפייסבוק. פייק ניוז עדיין מצליח יותר, כי הוא מעניין ועובדות זה משעמם. חייבים להשתמש בכל כלי המדיה, אי אפשר להתבסס רק על דיגיטל או פרינט. 40 אחוזי רייטיניג היו אתמול בערוצי הטלוויזיה- זה סופרבול כל ערב. כמעט חצי מהאוכלוסייה יושבת מול הטלוויזיה, לכן אי אפשר לזלזל בה או בפרינט. בסוף גם אם אתה מדלג על מודעה בעיתון, היא עוצרת אותך. שלטי חוצות היא דוגמא למדיה שאי אפשר לדלג עליה- אתה נוסע ברחוב ורואה אותם. לכן, אל תזלזלו באף מדיה. הרעיון השיווקי, ההברקה, הסיפור והדרך מקבלת יותר חשיבות היום. ישראלים לא מבינים גודל מדיום, רק אקסטרה לארג או אקסטרה סמול- תעשו דברים גדולים".
היזמים: " היום הקהל מחפש ערך"
דן פרנס, מנכ"ל קרסו, הוסיף: "אנחנו מתכננים ומאפיינים את המוצר שלנו. עבודת השיווק שלנו מתחילה מספר שנים לפני שאנחנו מתחילים לתכנן או שעלינו על הקרקע. מתכננים את קהל היעד כדי לתת ערכים נוספים. היום הקהל מחפש ערך, משהו נוסף במוצר ואת זה אנחנו מנסים להטמיע במוצר ובתכנון שלו כדי שכשנצא במכירות כבר יהיה לנו יתרון שיווקי על פני המתחרים. כמו כן, בעידן של רשתות חברתיות הכל נחשף אז חייבים להיות אמיתיים".
רהב סיכם: "שלא יצא מצב שחברות נדל"ן מתמכרות לדיגיטל ושוכחות להיות אנושיות. מעבר לפייסבוק עומדים אנשים. שכחנו לדבר ולגעת וזה נורא כי בסוף היום, אחרי כל הווטסאפ והאימיילים- נשארנו בני אדם שרוצים לשתות קפה ביחד. המטראג' והעיצוב של הדירה זה לא מה שלקוחות רוצים, ולא נשכח שברגע שאנשי השיווק שלנו לא יהיו אנושיים- הם יחטפו פוסט אבל גם עוד אייטמים בתוכניות תקשורת למען האזרח. אנחנו חייבים להזכיר שלא הכל פייסבוק וגוגל".
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן