banner
הנחת אבן פינה להקמת תחנת רכבת בנצרת עילית // צילום: ישראל פרץ
מאת: בארי אורן

הונחה אבן פינה להקמת תחנת רכבת בנצרת עילית

פרויקט הרכבת הקלה מנצרת עילית לחיפה נאמד בכ -7 מיליארד ₪ וביצועו צפוי להימשך על פני מספר שנים. שר  התחבורה, ישראל כ"ץ: "תזכרו את היום הזה, זה יום היסטורי"

תמונה: הנחת אבן פינה תחנת רכבת בנצרת עילית // צילום: ישראל פרץ

ביום שלישי השבוע לבשה נצרת עילית חג לאחר שאחד הפרויקטים היותר חשובים לעיר ולסביבתה יוצא סוף סוף לפועל. לאחר שנים רבות של דיבורים אודות הרכבת הקלה מהעיר לחיפה, הונחה אבן פינה לתחנה בקרית הממשלה ויציאת הפרויקט לדרך, בטכס חגיגי בהשתתפות שר התחבורה ישראל כ"ץ, ראש העיר רונן פלוט, יו"ר חברת כביש חוצה ישראל חוסאם בשארה והמנכ"ל דן שנייבך.

הנחת אבן פינה להקמת תחנת רכבת בנצרת עילית // צילום: ישראל פרץ
הנחת אבן פינה להקמת תחנת רכבת בנצרת עילית // צילום: ישראל פרץ

פרויקט הרכבת הקלה מנצרת עילית לחיפה נאמד בכ –7 מיליארד ₪ וביצועו צפוי להימשך על פני מספר שנים בתמיכה ובתקצוב ממשלתי. קודם לכן, ביולי השנה, אושרה התכנית הסטטוטורית של הרכבת הקלה על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, המגדירה את התוואי, רצועת התכנון ומיקום התחנות.

קו הרכבת הקלה מצרת עילית לחיפה ימתח לאורך 41 ק"מ, והוא יכלול 19 תחנות,  ו- 32 קרונות בתדירות נסיעה מקסימלית של כל 4 דקות. הקו יחל בתחנת הקצה בצומת המוסכים בכניסה המערבית לנצרת עילית ומשם ימשיך ל- 9 תחנות נוספות: השוק העירוני, קריית הממשלה, שכונת זאב, כיכר הפסנתר, צומת מכבי ותחנות באזור תעשייה ג' שם מתוכנן חניון 'חנה וסע'. על הביצוע מופקדת חברת כביש חוצה ישראל.

השר כץ אמר במהלך הטקס כי הרכבת מנצרת עילית לחיפה היא אחד הפרויקטים הגדולים שמדינת ישראל מקדמת היום עם ערך מוסף חשוב שיחבר את העיר ויסייע למנף, לקדם ולהכפיל את מספר התושבים.

"בעוד מספר שנים כל תושב  בנצרת עילית יוכל לעלות על רכבת בשכונת מגוריו ולהגיע למפרצית בחיפה בלי להחליף רכבות בדרך ומשם ישירות לת"א. זה יום חשוב מאוד, תזכרו את היום הזה זהו יום היסטורי", הכריז כ"ץ.

"זהו רגע היסטורי לא רק לנצרת עילית אלא לאזור כולו", אמר ראש העיר רונן פלוט וציין כי העירייה רואה בפרויקט עוגן חשוב להמשך פיתוחה של העיר וצמיחתה בשנים הקרובות. פלוט: "שנים על גבי שנים מדברים על הרכבת מנצרת עילית לחיפה, עכשיו סוף סוף יש תכנית סטטוטורית מאושרת, יש החלטת ממשלה, ויש חברה רצינית שלוקחת את הפרויקט לביצוע".

מאת: בארי אורן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות