מינהל התכנון ממליץ להעביר לשטחן של יהוד וחבל מודיעין את מתקני התעשייה האווירית בנתב"ג
המשמעות היא שהתעשייה האווירית, שעד כה הייתה לא תחום שיפוט, תשלם ארנונה לרשויות השכנות. ראש העיר יהוד: "מרוצים מההמלצה"
המשמעות היא שהתעשייה האווירית, שעד כה הייתה לא תחום שיפוט, תשלם ארנונה לרשויות השכנות. ראש העיר יהוד: "מרוצים מההמלצה"
מינהל התכנון ממליץ להעביר את שטחי התעשייה האווירית הסמוכים לנמל תעופה בן גוריון לתחום המוניציפלי של יהוד או מ.א חבל מודיעין, במטרה לחלק את הכנסות הארנונה מהשטח בין הרשויות השכנות. עם זאת, מינהל התכנון ממליץ כי הסמכויות התכנוניות של התעשייה האווירית לא יוכפפו לרשויות השכנות, ויישארו בסמכות הוועדה למתקנים ביטחוניים.
משרד הפנים מינה לפני כשמונה שנים ועדת גבולות לדון בתא שטח חסר מעמד מוניציפלי (שטח גלילי) בגודל של 781 דונמים לכביש. תא השטח כולל בין השאר את שטח בח"א 27 (בסיס שפונה על ידי חיל האוויר), שטח מחנה פיקוד העורף, שטחים בחכירת רשות שדות התעופה ושטחים של התעשייה האווירית. לפני כשנה הורחב מנדט הוועדה לכ-2,174 דונמים, והיקף השטח כלל גם שטחים סמוך לנתב"ג. הוועדה בחנה אפשרות להעביר את השטח לתחום העיר יהוד או לתחום מועצת חבל מודיעין, וכן לחלק את הכנסות הארנונה מהשטח בין הרשויות הסמוכות – יהוד, חבל מודיעין, אלעד, רמלה ולוד.
במסמך ששלח שחר סולר, סמנכ"ל בכיר לתכנון אסטרטגי במינהל התכנון, לוועדה הגיאוגרפית מרכז הוא כותב כי בהיעדר שדה תעופה משלים, נתב"ג ימשיך לשמש כנמל התעופה הראשי היחיד של מדינת ישראל, ועל כן חובה לשמר את כל השטחים המשמשים אותו כיום ולמנוע כל מגבלה שתפגע בפעילותו מהפן המבצעי, תפעולי ובטחוני. סולר ממליץ שלא להעביר את השטחים הצמודים לנתב"ג, בגלל הגבלות בנייה ורעש, דבר שימנע שימוש בשטחים אלה.
עם זאת, מינהל התכנון תומך בהעברת התעשייה האווירית לתחום הרשויות השכנות. סולר כותב כי "מינהל התכנון סבור כי ניתן לשקול את העברת תחומי התעשייה אווירית לתחום השיפוט של הרשויות האמורות, שכן אלו יישארו בתחום טיפול הולמ"ב, או לבחון מנגנונים אחרים אשר יביאו לתוצאה דומה". מנגד, סולר מבהיר כי בשל חשיבותו הלאומית של נתב"ג, אין לשייך שטחים אלו לרשות מקומית כלשהי ונכון שמרחב התכנון של שדה התעופה ישאר כמרחב תכנון מחוזי.
גופים שנמצאים בשטח גלילי, כמו מתקני התעשייה האווירית באזור נתב"ג, אינם משלמים ארנונה מכיוון שהם אינם שייכים לרשות מקומית. עם השיוך לרשות מקומית, התעשייה האווירית תיאלץ לשלם ארנונה.
ראש עיריית יהוד, אמנון סעד, אמר ל"מגדילים" כי: "אנחנו מרוצים מההמלצה. האינטרס הוא שהשטח יהיה ברובו אצלנו, כי הארנונה שלנו גבוהה יותר משל חבל מודיעין, ולכן כדאי שאנחנו נקבל את השטח ונחלק את ההכנסות בין יתר הרשויות. הלוואי שזה יקרה כמה שיותר מהר. התעשייה האווירית כנראה תערער על זה ותלך לבג"ץ, אבל גם רפא"ל משלם, וגם התעשייה האווירית שנמצאת ביהוד משלמת ארנונה, וזה בהחלט יעזור לנו".
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן