banner
הקו הכחול, רחוב הרצל פינת בית הפועלים // הדמיה: עדי בואנו ארקאפאקט
הקו הכחול, רחוב הרצל פינת בית הפועלים // הדמיה: עדי בואנו ארקאפאקט

העיר רחובות עולה על מפת הקו הכחול

העבודות על הקו כוללות פיתוח המרחב הציבורי, לטובת קידום מתחמי התחדשות עירונית. ראש העיר, מתן דיל: "בשורה של ממש"

בשבוע הבא מתחילים: ביום שני (19.5), יחלו ברחובות עבודות להקמת הקו הכחול, כחלק מהפרויקט הלאומי לקידום מערכת הסעת ההמונים – BRT (Bus Rapid Transit).
הקו הכחול, באורך של 30 ק"מ ובעלות של כ-2.9 מיליארד שקלים, יחבר בין הערים קריית עקרון, רחובות, נס ציונה, ראשון לציון ויגיע למטרופולין תל אביב בנתיב תחבורה ציבורית ייעודי, סגור ומנוהל. המערכת תפעל תוך קבלת עדיפות ברמזורים ותשנה באופן מהותי את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית בזכות תדירות הנסיעות ולוח זמנים מדויק ואמין.

הקו צפוי לשרת כ-110 אלף נוסעים ביום וכ-30 מיליון נוסעים בשנה. 

הקו הכחול, רחוב הרצל // הדמיה: עדי בואנו ארקאפאקט
הקו הכחול, רחוב הרצל // הדמיה: עדי בואנו ארקאפאקט

העבודות על הקו, כוללות חידוש, פיתוח ושדרוג המרחב הציבורי החיוניים להתחדשות העירונית. בין היתר ישודרגו כל התשתיות בתוואי הפרויקט, כולל הטמנת רשת החשמל, שדרוג ושיפור המדרכות, תאורה מתקדמת, פיתוח נופי, שתילת עצים ועוד. יש לציין כי מתחמי פינוי בינוי סמוכים לקו מקבלים תיעדוף והעצמת זכויות בנייה, כחלק ממדיניות ארצית ומקומית לעיבוי אזורי בינוי מעורבי שימושים באזורי תחבורה ציבורית. 

הקו הכחול, רחוב הרצל // הדמיה: עדי בואנו ארקאפאקט
הקו הכחול, רחוב הרצל // הדמיה: עדי בואנו ארקאפאקט

"רחובות תזכה להשקעת עתק חסרת תקדים של מאות מיליוני שקלים להשלמת טבעת תחבורתית חדשה, הכוללת כבישים עוקפים שייקלו על עומסי התנועה במרכז העיר", נמסר מהעירייה.
הקו יעבור, לכל אורכו, במוקדי עניין מרכזיים כגון – צומת בית דגן, המכון הוולקני, בניין עיריית ראשון לציון, מחלף ראשונים, ספורטק נס ציונה, קניותר, פארק המדע, מכון ויצמן, המרכז הרפואי קפלן, צומת ביל"ו ותחנות רכבת ישראל בראשון לציון ורחובות. העבודות צפויות להסתיים בשנת 2028.

הקו הכחול, רחוב הרצל פינת בן יהודה // הדמיה: עדי בואנו ארקאפאקט
הקו הכחול, רחוב הרצל פינת בן יהודה // הדמיה: עדי בואנו ארקאפאקט

ראש העיר רחובות, מתן דיל: "פרויקט הקו הכחול הוא בשורה של ממש לתושבות ותושבי העיר – הוא ישפר את איכות חייהם, יאפשר התניידות מהירה, בטוחה וירוקה, ויחבר את רחובות לערים הסובבות ולמרכז הארץ באופן יעיל וחדשני. מדובר במהפכה תחבורתית שתשנה את פני העיר – מבחינה תשתיתית, כלכלית וסביבתית. תקופת העבודות על הפרויקט צפויה לייצר אתגרים עבור התושבים והעסקים באזור, אך אנו נעשה הכול כדי למזער את הפגיעה, לפעול בשקיפות וללוות אתכם לאורך כל הדרך. כיום ברור לכולנו – הרכב הפרטי כבר לא מספק מענה, והעולם כולו עובר לתחבורה ציבורית. אם לא נפעל כעת – נישאר מאחור. רחוב הרצל, הציר המרכזי של העיר, יעבור מהפך מקצה לקצה – מדרכות חדשות, תאורה מתקדמת, שבילי אופניים, תשתיות משודרגות ונוף עירוני איכותי, כשלצד זה, רחובות תזכה להשקעת עתק של מאות מיליוני שקלים בכבישים נוספים בעיר – כבישי טבעת, כבישים עוקפים ותשתיות חדשות – כולם חלק מהשינוי התחבורתי ההיסטורי. אני מודה לשרת התחבורה ולכל השותפים למהלך. נמשיך להצעיד את רחובות לעתיד חכם, ירוק ונגיש יותר".

 

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות