מגורים צמוד לכביש 4 בחדרה: בשטח התעסוקה יוקמו מאות דירות חדשות
תכנית "שער העיר מרכז" תידרש להשלמות ותיקונים לפני הפקדתה אבל מתכנון המחוז, רונן סגל, תומך: "מהלך ראוי"
תכנית "שער העיר מרכז" תידרש להשלמות ותיקונים לפני הפקדתה אבל מתכנון המחוז, רונן סגל, תומך: "מהלך ראוי"
פותחים שער לחדרה: הוועדה המחוזית חיפה תקיים בשבוע הבא דיון ראשון בהפקדתה של תכנית "שער העיר מרכז" המציעה 450 יח"ד במתחם הסמוך לכביש 4. בלשכת התכנון המחוזית מברכים על התכנית, אך ממליצים לבצע בה תיקונים ולהשלים בדיקות נוספות לפני קבלת החלטה על הפקדתה.
תכנית "חדרה – שער העיר מרכז", ששטחה 14 דונמים, ממוקמת במרכז העיר בין כביש 4 לרחוב קלז, מצפון לקניון שערי חדרה, מדרום לקניון "מול הכיכר" ומדרום מערב למתחם המשטרה. התכנית המוצעת נמצאת בריקמה עירונית של עירוב שימושם של מסחר, משרדים, מגורים ומבני ציבור ושטחה מיועד לפי תוכנית חד/1418 למסחר ומשרדים, והיא מציעה לבצע תכנון מחדש של המתחם, במטרה ליצור מתחם בעירוב שימושים, הכולל מגורים, דיור מיוחד, מסחר ותעסוקה ומאפשר מרקם עירוני פעיל.
התכנית המוצעת כוללת 450 יח"ד תכנון חזית מסחרית לכיוון כביש 4 וכן מאפשרת הלכתיות בין הקניון שמצפון לבין הקניון שמדרום לשטח התוכנית. הבינוי המוצע בתכנית כולל 3 מגדלים בני 24 קומות, לצד 5,120 מ"ר שטח בנייה למסחר, ו-11,200 מ"ר שטח בנייה לתעסוקה. שטח התוכנית גובל בתוכנית התחדשות לב העיר חדרה ובסמיכות רבה לתוכנית התחדשות עירונית "מתחם המשטרה".
בדברי ההסבר נכתב כי התכנית משקפת את חזון עיריית חדרה, לשנות את אופי כביש 4, החוצה את מרכז העיר מכביש אזורי לרחוב עירוני פעיל ממותן תנועה.
התכנית עולה לדיון ראשון בוועדה המחוזית שתדון בהפקדתה. מתכנן המחוז, רונן סגל, כותב בחוות דעת תכנונית כי מדובר בתכנית ראויה, אך מבהיר כי יש לבצע בדיקות נוספות לתכנית לפני קבלת החלטה לגבי הפקדתה: "מדובר בתוכנית המקדמת מהלך ראוי של העצמת המרכיבים האורבניים באזור מרכז העיר וכזו המשתלבת עם העצמת הבינוי והשימושים המשתקפים בתוכנית לב העיר ובתוכנית למתחם המשטרה. בכך, לשכת התכנון סבורה כי שילוב שימוש המגורים בתחום התוכנית הוא ראוי ומוצדק במיוחד מאחר ושטחי מגורים שולבו לאורך כביש מס' 4 בתוכניות כמו פרדס טיכו ומתחם 24 וכמובן שגם בתוכנית לב העיר הגובלת מצפון בתוכנית המוצעת".
עם זאת, הוא מוסיף כי תפקודו של כביש 4 אינו אחיד בכל אחד מהמקטעים בהם הוא עובר בעיר חדרה. סגל כותב כי מדרום לשטח התוכנית מקודמת תוכנית למתחם 24 שמשטחי המגורים בכלולים בה אכן נשמר מרחק של 70 מ' משפת כביש 4, ומדרום למתחם 24 מצויים שטחים חקלאיים ללא פיתוח אורבני ושם כביש 4 שב לתפקודו ככביש ארצי. באזור מרכז העיר חדרה, הכולל את תכנית שער העיר, כביש 4 מתפקד יותר כדרך עורקית-עירונית. לסוגיה זו יש חשיבות באשר לקו הבינוי המוצע. סגל כותב בחוות דעתו כי "בשלב זה לשכת התכנון אינה מכריעה בדבר קו הבניין הרצוי מכביש 4. מצד אחד, לא ניתן לקבל קו בניין 0 כפי שהתוכנית מציעה בשלב זה. מצד שני – תכנון של קו בניין של 70 מ' משפת כביש 4 לא יאפשר בינוי למגורים בחטיבת השטח הכלולה בתוכנית".
עוד כותב סגל כי מאחר ואין המדובר בתוכנית התחדשות עירונית "קלאסית" ולא נדרש להתמודד עם פינוי יח"ד קיימות, יש לבחון האם ישנה הצדקה לצפיפות ולתוספת יח"ד המוצעות. בהמשך לכך, הוא דורש להציע חלופה של בינוי הכוללת מבנה תעסוקה ומסחר בחזית הפונה לכביש 4 ובינוי של מבני מגורים בדופן המערבית של התוכנית. סגל דורש לבצע שינויים בקו הכחול של התכנית, ולבצע בדיקות אקוסטיות לפני קבלת החלטה על הפקדת התכנית.
את התכנית יזמו החברות ב. פודרובסקי ובנו, ענבר ח.ב השקעות, שי חי יזמות והשקעה. עורך ראשי הוא אדריכל ערן מבל.
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן