banner
פרויקט הרדוף - גילה // הדמיה: אלקי דייטש
פרויקט הרדוף - גילה // הדמיה: אלקי דייטש

"לבנייה בירושלים יש דרישות, רגישויות ומגבלות מיוחדות"

יונה גרין, מנכ"ל חברת טרא – התחדשות המובילה פרויקטים להתחדשות עירונית בירושלים, מסביר מדוע ההכרות עם הליכי התכנון והבנייה בירושלים הנה חיונית לקידום פרויקטים בעיר הבירה

כחברה ירושלמית ותיקה טרא התחדשות היא בין השחקנים המובילים בעיר בתחומי הפינוי ובינוי וההתחדשות העירונית. החברה הוקמה לפני כעשור על ידי היזם ברוך בלוי, המשמש כיום יו"ר ושותף ובהמשך הצטרף יונה גרין, אדריכל ומעצב פנים בעל ניסיון רב בניהול וביצוע פרויקטים בארץ ובחו"ל, המשמש כיום כמנכ"ל החברה וכשותף בכיר. 

הלקוחות הם שותפים בתהליך
"הסיפוק הגדול ביותר שלי הוא לסיים פרויקט ולדעת ששדרגתי את איכות החיים של בעלי הדירות בבניינים הישנים", אומר יונה גרין, "בכל פרויקט מושקעת מחשבה רבה על השבחת סביבת המגורים תוך מתן פתרונות מיטביים המתאימים לכל דייר ודייר במטרה להביא לשיפור איכות החיים ושביעות רצון מכסימלית.

יונה גרין- מנכ"ל ושותף חברת התחדשות // יחצ
יונה גרין- מנכ"ל ושותף חברת התחדשות // יחצ

בחברת טרא (התחדשות) מאמינים בלקוחות, ורואים את הדיירים הוותיקים כשותפים אשר לוקחים חלק בתהליכי החברה. צוותים גדולים ומקצועיים בחברה מבטיחים שכל הדיירים מקבלים את המענה האנושי הטוב והמקצועי ביותר. הדיירים נהנים משקיפות מלאה ומכניסה חופשית למערכת המידע של החברה, שם הם מתעדכנים על כל שלב והתפתחות בתהליך. אנחנו מלווים את הדיירים אחרי מסירת המפתח וגם אחרי שנת הבדק".
חברת טרא (התחדשות) החלה את פעילותה בירושלים, בשכונת רמת אשכול, בשנת 2013. כיום היא מחזיקה ב 25 פרויקטים של תמ"א ברחבי העיר וב  כ 15 מתחמים של פינוי בינוי. מדובר בסך של מעל 7,500 יחידות דיור בכל רחבי העיר: במרכז העיר, נווה יעקב, ארמון הנציב, הגבעה הצרפתית, גילה, בית הכרם, בקעה ועוד. 

מה מאפיין את ההתחדשות העירונית בירושלים?
"לבנייה בירושלים יש דרישות, רגישויות ומגבלות מיוחדות של גובה, קו רקיע ובחלק מהמקרים אף שימור מבנים. בזכות ההיכרות רבת השנים של החברה עם מחלקות העירייה השונות והשם המצוין שיש לה, היא מצליחה לקדם תהליכים בצורה מהירה ויעילה", אומר גרין ומוסיף כי בשנים האחרונות נכנסה החברה לשותפות עם חברות כמו רוטשטיין, בוני התיכון ועוד חברות גדולות שרצו להתחיל לבנות בירושלים ופנו לצורך איחוד כוחות: "אנו עובדים עם אנשי המקצוע מהשורה הראשונה, שייתנו את המענה המיטבי ללקוחות. צוותי החברה מתמצאים לעומק בחוקי הרישוי, בעבודתן של ועדות בנייה מקומיות ומחוזיות, ובעבודה מול משרדי הממשלה והרשויות השונות".

דוגמאות לפרויקטים שאתם מקדמים כיום?
פרויקט נווה יעקב – הפרויקט הגדול ביותר המיועד לציבור החרדי, במסגרתו יפונו 111 יח"ד וייבנו  מגדלים של 12 קומות המשלבים כ- 520 יח"ד, הקצאת שטחי ציבור מבונים וחזית מסחרית. ייצא לשיווק במהלך שנת 2023.

פרויקט ארמון הנציב – מתחם יט – פרויקט ענק שיוגש בקרוב לוועדה המקומית ומשתרע על פני מספר רחובות וכולל פינוי של כ- 500 יח"ד והקמה של מגדלים בני 15-30 קומות וכן בנייה מרקמית של כ- 2,300 יח"ד. 

פרויקט הגבעה הצרפתית – הפרויקט המקודם בשלבי תב"ע כולל פינוי של 309 יחידות ובניית מגדלים של כ- 25 קומות משולבים עם בנייה מרקמית שיכללו כ- 1,200 יח"ד. המתחם כולל הקמת בית ספר חדש, פארק גדול, ושטחי ציבור.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות