banner
עו"ד שיר הספרי // צילום: קובי קואנקס
עו"ד שיר הספרי // צילום: קובי קואנקס

מבט על טירת הכרמל המתחדשת

סקירה: פרויקט פינוי בינוי חדש בטירת הכרמל, מצבה התכנוני התעסוקתי וההתפתחות העתידית של העיר // פרשנות

עו"ד שיר הספרי 16.12.2021

טירת הכרמל משנה את פניה ונמצאת בשנים האחרונות במגמת התחדשות, פיתוח ושגשוג בכל התחומים: מגורים, מסחר, תעסוקה, טבע ותיירות. לעיר, הממוקמת בין הקירבה למרכז וצפונה לחיפה, קיים פוטנציאל תיירותי אדיר ושטחי מסחר ותעשייה נרחבים.

בימים אלה, מוקם פרויקט פינוי בינוי הכלניות 22 בטירת כרמל, אותו מקדמת חברת NEW:RE  (עמרם את נידם התחדשות עירונית) בעלות של כ-180 מיליון. במסגרת הפרויקט יהרסו 16 דירות בנות 70 ו- 80 מ"ר, שבמקומן ייבנו צמד בנייני מגורים, כשלכל דירה תכנון ייחודי המותאם לצרכי המשפחה. שני בנייני המגורים נישאים לגובה תמיר של 17-16 קומות, בכל קומה ארבע דירות, עם תמהיל מגוון של 3 ,4 ,5 ו-6 חד׳ כשבכל בנין פנטהאוזים. הדיירים הקיימים יקבלו תוספת של 25 מ"ר, מרפסת 14 מ"ר, מחסן וחניה אחת צמודה בטאבו. מתחם הבניינים שטוף בצמחיה ואזור פארק נחל גלים הגובל משופע בטבע ירוק ומרנין וצופה אל הים.

יש לציין שתכנית המתאר החדשה של העיר מציעה שילוב של רצועת החוף והרי הכרמל כמרכיב חשוב במרקם הפעילות הכלכלי והתיירותי של העיר. כמו כן מציגה התכנית רחובות עירוניים עם שימושים מעורבים, מרכז העיר הישן מתוכנן להתחדש, עם שוק מקורה ומתחם מסעדות, וכבר מתוכננים כ-2.4 מיליון מ״ר לתעסוקה, מסחר, תעשייה עתירת ידע, רגילה וזעירה.

טירת הכרמל ממוקמת דרומית לחיפה, על מורדות הר הכרמל, בסמוך לכביש 4 ,הכביש הישן מחיפה לתל אביב, כביש החוף, מנהרות הכרמל, בנגישות לעורקי תנועה ראשיים, המחברים את טירת הכרמל למרכז העניינים. 

נכון להיום, על פי התכניות המאושרות, קיימת הבחנה בין ייעודי הקרקע השונים באזורי התעסוקה בעיר; תעשייה עתירת ידע, תעשיה רגילה, תעשייה זעירה, מלאכה, מסחר והשילובים ביניהם. תחזית הביקוש האפשרית לתעסוקה הנגזרת בעיר מצפי אוכלוסייה של כ-73 אלף תושבים, מניחה ביקוש כולל בעתיד של כ-1.5 מיליון מ"ר לתעשייה ותעסוקה.

אבי פרץ, מנכ"ל החברה אומר כי: "כמו בכל פרוייקט התחדשות עירונית נאלצנו להתמודד עם המון אתגרים אך בעזרת הדיירים ואנשי המקצוע, הצלחנו להתגבר על האתגרים הרבים. מרגיש גאה להוציא פרוייקט גדול ומשמעותי בעיר הולדתי. רוכשי הדירות ייהנו מאיכות חיים". 

לסיכום, הפרויקט בטירת כרמל הוא דוגמא להזדמנות חדשה למשפחות להגשים חלום, בסביבת המגורים המוכרת, אך במציאות חדשה, מתפתחת ומתקדמת.

*כותבת המאמר, עו"ד שיר הספרי, הינה ממתגת ערים ונדל"ן, האחראית על שיווק ומיתוג הפרויקט 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות