דף הבית > חדשות > מהנדס עיריית ת"א: "אין לאפשר המשך עבודות למסילה רביעית באיילון לפני טיפול בניקוז לים"
אילוסטרציה // depositphotos
מהנדס עיריית ת"א: "אין לאפשר המשך עבודות למסילה רביעית באיילון לפני טיפול בניקוז לים"
כך כתב מהנדס העירייה, אודי כרמלי, למנהלת מינהל התכנון במשרד הפנים. עמדתו של כרמלי במכתב היא עמדת העירייה כבר תקופה ארוכה. פנייתו של כרמלי בוצעה לנוכח הכוונה לקבל אישור הוועדה לתשתיות לאומיות להצבת עמודים בתוך תעלת האיילון – מהלך שהעירייה מתנגדת לו מבלי שקיים פתרון לסוגיית הניקוז
מהנדס עיריית תל אביב-יפו, אודי כרמלי, פנה במכתב למנהלת מינהל התכנון במשרד הפנים במסגרתו הוא דורש שלא לאפשר המשך עבודות על המסילה הרביעית באיילון, זאת עד קידום ויישום של פתרון ניקוז, כפי שקובעת התוכנית לתשתיות לאומיות הרלוונטית (תת"ל 33).
במכתב טוען כרמלי כי נודע לו שיש כוונה לפנות לוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) כדי שזו תאשר הצבת עמודים בתוך תעלת נחל האיילון "אשר צפויים לפגוע בכושר ההולכה של התעלה ולהצר אותה בפועל, וזאת על אף שטרם הושלם פתרון הניקוז בפארק אריאל שרון", כך במכתב. נזכיר כי מנהלת מינהל התכנון, דלית זילבר, אחראית גם על הות"ל וכרמלי מבקש לסכל את הדיון האמור. "אני שב וחוזר על עמדתנו", כותב כרמלי לזילבר, "בנוגע לחובת הקמת מובל הניקוז כתנאי משלים להקמת המסילה הרביעית באיילון".
בעיריית תל אביב-יפו טוענים כי: "בשנים האחרונות מקודמת תוכנית הנחת מסילה רביעית באיילון, כאשר אחד השלבים הראשונים ותנאי להקמת המסילה על רצועת הנחל הקיימת הוא הסדרת נושא ניקוז נחל איילון. זאת מאחר והנחת מסילת הרכבת הרביעית צפויה להצר את נחל איילון בכ-60%, דבר שיגביר בצורה דרמטית את הסיכון להצפת נתיבי איילון, השכונות הדרומיות של תל אביב-יפו והשכונות הצפוניות של חולון. כבר עתה, עוד בטרם הנחת מסילת הרכבת, הוצרה תעלתו של נחל איילון באופן ניכר בהשוואה לעבר והיא הפכה מערוץ מפותל ברוחב של 120 מטר לתעלת בטון ישרה ברוחב של כ-20 מטר בלבד.
"זאת ועוד, עקב הבניה המסיבית בגוש דן, כמות מי הנגר גדלה בצורה דרמטית. משמעות הדבר היא כי עוד בטרם תחילת העבודות, נשקפת סכנת הצפה ממשית, ולראיה נתיבי איילון אשר נסגרו 4 פעמים מאז 1991 עקב שיטפונות".
עוד מציינים בעירייה כי הפתרון המוצע לבעיית הניקוז נכון להיום, ומקודם בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), הינו הקמת מפעל ניקוז הכולל בניית סכר בגובה של 10 מטרים וברוחב של 100 מטרים, גשרים, תעלות ושני מאגרי מים לתפיסת שיטפונות. "לעמדת עיריית תל אביב-יפו, תכנית זו למפעל ניקוז, אשר חלקיו המסיביים ממוקמים בשטח העיר, לא תספק מענה לסכנת השיטפונות, מהווה פגיעה בסביבה העירונית ואינה פתרון ניקוז נכון לדעת כל הגורמים המקצועיים".
לסיכום נמסר מהעירייה כי: "עיריית תל אביב-יפו, מהנדס העיר וראש העירייה עומדים על כך כי תנאי מקדים והכרחי לתחילת עבודות הנחת המסילה הרביעית הוא הקמת המובל, אשר יספק מענה לספיקת כמויות המים האדירות המגיעות בעת אירועי גשם מכל אגן הניקוז של האיילון. העדפת הטווח הקצר על הארוך משמעותו סיכון הציבור, ולכולם ברור מהו הפתרון הנכון".
חברת מגדילים – הפורום הישראלי להתחדשות עירונית בע"מ 515749935 רואה חשיבות עליונה בהנגשת אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלויות ועל ידי כך מאפשרת לגולשים לגלוש ביתר קלות ונוחות באתר החברה. בניית אתר סוגו נוצרה מדפי תוכן ושירותים שונים הדורשים הנגשה לאנשים עם מוגבלויות. חברת סוגו, משקיעה משאבים רבים, על מנת שהחומרים באתר יונגשו בצורה ברורה וקלה למשתמשים בעלי המוגבלויות השונות.
תהליך הנגשת אתרים או בשמו היותר מוכר נגישות אתרי אינטרנט כולל :
ניווט פשוט בדפי האתר בעזרת המקלדת בלבד
תצוגה ברורה של רכיבי האתר
אפשרות לשינוי גודל הגופן בשתי רמות A, AA, בכל דפי האתר
התאמה לדפדפנים שונים
התאמה לעבודה ברזולוציות שונות – ריספונסיבי
כבדי ראייה- ביטול צבעים והפיכת הצבעים לשחור לבן
כבדי ראייה- חדות וכהות הנראות
כבדי ראייה- חדות ובהירות הנראות
הפסקת הבהובים- כפתורים מהבהבים, תמונות קופצות או כל תזוזה באתר.
פונט קריא- מחליף את הפונט לפונט אחיד לאורך כל האתר
הדגשת קישורים- מדגיש בעזרת קו סימון את הקישורים באתר
רמת הנגישות באתר מגדילים על פי החוק הנדרש הינה רמה 2 AA
סייגים לנגישות:
במידה ומכל סיבה שהיא הדף בו צפיתם אינו הונגש לשביעות רצונכם ואו מכל סיבה שהיא מצאתם לנכון לדווח לנו כי הדף אינו עומד בתקן הנקבע על פי חוק, אנו מתנצלים על כך ונשמח לתקן זאת במידי.
נשמח לענות על כל שאלה ולקבל כל הערה בנושא נגישות, בכתובת הבאה: [email protected]