banner
המקטע האחרון של הרכבת הקלה // הדמיה: קו ירוק - נט"ע
המקטע האחרון של הרכבת הקלה // הדמיה: קו ירוק - נט"ע

תל אביב: אושר המקטע האחרון של הרכבת הקלה

קבינט הדיור אישר את המקטע הצפוני של הקו הירוק עבור הרכבת הקלה בתל אביב. אורכו של המקטע הינו כ-18.5 ק"מ והוא כולל 26 תחנות. המקטע הצפוני מהווה נדבך נוסף בקידום מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב בפרט וקידום התחבורה הציבורית בכלל. עם אישור המקטע הצפוני, יושלם תכנון הקו הירוק הכולל גם את המקטעים- מרכזי ודרומי שכבר אושרו בות"ל.

הקו מתחלק לשני מקטעים- מקטע מרכזי והשלוחה להרצליה:

המקטע המרכזי שאורכו כ-10.5 ק"מ, מתחיל ברחוב ש"י עגנון בתל אביב ועובר דרך הרחובות לוי אשכול, איינשטיין, חיים לבנון ושלום רוזנפלד. בהמשכו חוצה המקטע את נתיבי איילון ומסילות רכבת ישראל באמצעות גשר, עד לתחנת "הפארק" שתוקם על שד' רוקח ומסתיים ברמת החייל.

השלוחה להרצליה שאורכה כ- 8 ק"מ, תלויה בתכנית לפינוי שדה התעופה שדה דב. וכדי להבטיח את מימוש הקו, התכנית קובעת שני תוואים ישימים לביצוע המתחילים בשדרות ש"י עגנון, כאשר התוואי הראשון ממשיך לאורך שדרות לוי אשכול והתוואי השני עובר בתחום שדה דב לאורך רחוב אבן גבירול. שני התוואים יתנו מענה לתרחישי פינוי שונים של שדה דב ובמידת הצורך יתפקדו כשתי שלוחות מקבילות. משם ממשיך המקטע לרחוב איינשטיין ומתפצל לשתי זרועות נפרדות וקבועות; בתוואי הממשיך את רח' אבן גבירול, ועובר ממערב לרמת אביב החדשה, אזורי חן, הקאנטרי קלאב והשכונות החדשות המתוכננות של הרצליה עד הגבול הדרומי של אזור התעשייה של העיר (הרצליה פיתוח).

בנוסף כוללת התכנית, הקמת מתחם תחזוקה (דיפו) שיתפרס על שטח של כ-20 דונם עבור השלוחה להרצליה של הקו, בקצה הצפוני שלה, מצפון-מערב למחלף המתוכנן של הרב מכר בהרצליה. הקו הירוק נועד לחבר בין הרצליה בצפון לראשון לציון וחולון בדרום. הקו מהווה מרכיב מרכזי וחשוב במימוש המדיניות לקידום מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב וחיבורו למארג קווי התחבורה הציבורית האחרים, יאפשר נגישות למוקדי התעסוקה ברמת החייל, הרצליה, רחוב אבן גבירול, אוניברסיטת תל אביב, חולון ואזור התעשייה בראשון לציון מערב.

הדמיות: קו ירוק – נט"ע

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות