banner
התחדשות עירונית // צילום: shutterstock
התחדשות עירונית // צילום: shutterstock

חולון: אושרה תכנית כוללת להתחדשות עירונית

מעיריית חולון נמסר כי מימושה של התכנית יבוצע בהדרגה והיא כוללת בתוכה מערכת מעקב ובקרה

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חולון אישרה תכנית כוללת להתחדשות עירונית וחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, והמליצה לוועדה המחוזית לאשר את התכנית. "התכנית קודמה במטרה לעודד את התחדשות המרקם הוותיק בעיר ומהווה בשורה משמעותית לחולון, בכך שהיא מאפשרת מגוון מסלולים להתחדשות המבנים באופן אחראי ומבוקר", נמסר העיריה.

הנחיות והוראות להגדלת השטחים הציבוריים
מעבר לתוספת הזכויות למבני מגורים, התוכנית קובעת הנחיות והוראות להגדלת השטחים הציבוריים – המבונים והפתוחים – כמענה לתוספת יחידות הדיור הצפויות. "מטרתן של הוראות אלה הינה לשמור על איכות החיים העירונית לצד הגידול באוכלוסייה ובמקביל – לחזק ולהרחיב את המרחב הציבורי", אמרו השבוע בעיריה, "התכנית מתווה באופן ברור וודאי את אופיים של הרחובות העירוניים, שכונות המגורים ומערך השטחים הציבוריים בכללותו".

התכנית קודמה באגף אדריכלות ותכנון עיר בשיתוף עם  אגף הרישוי שבמינהל ההנדסה בעיריית חולון וכללה צוות היגוי רב תחומי בראשות מהנדסת העיר, אדר' מימי פלג, ובאמצעות משרד האדריכלים רונאל-לוי.

הגדרת מתחמי קידום להתחדשות עירונית והנחיות יישום
התוכנית מגדירה מוקדים עירוניים, קרי, מתחמים לקידום תכניות מפורטות לפינוי בינוי, אשר יאושרו בסמכות הוועדה המקומית בתנאים מגבילים, ביניהם קביעת מספר הקומות המקסימלי, קביעת השימושים בכל מתחם, קביעת מנגנון להקצאת שטחים מבונים לצרכי ציבור וקביעת הנחיות להקצאת שטחים פתוחים לציבור.

התחדשות עירונית בחולון // צילום באדיבות דוברות העיריה
התחדשות עירונית בחולון // צילום באדיבות דוברות העיריה

עוד קובעת התוכנית הנחיות ליישום תמ"א 38 במסלול של היתר "לחיזוק ותוספות" או "להריסה ובניה" באמצעות מתן העדפה ברורה להריסה ובניה על פני חיזוק ותוספות, התאמת ההוראות לתנאים המיוחדים של העיר וחלוקת השטח למתחמי תכנון עפ"י אופיו העירוני של כל אזור, למשל- מתחמי רחובות העיר, מתחמי רחובות ראשיים א' ו ב', מתחמי התחדשות מועדפת, מתחמי שימור, מתחמים לשמירה על תבנית הבניה ומתחמי חובה לפינוי בינוי.  בכל מתחם מגדירה התכנית הוראות שונות.

מעיריית חולון נמסר כי: "מטבע הדברים,  מימושה של תכנית זו תלוי בהתארגנות וולונטרית של התושבים  ואולם מרגע שהופכת המדיניות העירונית לתכנית מסודרת, היא מייצרת שקיפות וודאות ומקלה על התארגנות זו ועל היוזמות הפרטיות. מימושה של התכנית יהיה בהדרגה לאורך תקופה  והיא כוללת בתוכה מערכת מעקב ובקרה שתיבחן מעת לעת".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות