banner
באיזו עיר מחפשים הכי הרבה דירות לרכישה דרך האינטרנט? // depositphotos

באיזו עיר מחפשים הכי הרבה דירות לרכישה דרך האינטרנט?

חיפה, תל אביב יפו וראשון לציון בראש רשימת הערים המבוקשות, הוד השרון בעלייה ואשקלון בנסיגה

בדיקה של אתר יד2, שבחנה את דפוסי הגלישה של משתמשי אתר יד2 בשנת 2017 מצאה את הערים שאופיינו בביקוש הגבוה ביותר לרכישת דירה יד שניה ואת הערים עם היצע הדירות הגדול ביותר בלוח הנדל"ן של יד2.

לפי הבדיקה, המבוססת על מאגר נתונים עצום, הערים המבוקשות ביותר לרכישת דירת יד שניה למגורים בשנת 2017, הן חיפה תל אביב יפו וראשון לציון. בערים אלה מספר החיפושים בקרב גולשי האתר היה הגדול ביותר, ועמד על מעל ל-4 מיליון בכל עיר. נתון זה משקף עליה בשיעור של 8-10% בביקושים בהשוואה לנתוני החיפושים בשנת 2016. עוד ברשימת הערים המובילות בהיקף הביקוש ב-2017 נמצאות הערים ירושלים שרשמה כ-3.9 מיליון חיפושים ובאר שבע עם כ-3.6 מיליון חיפושים.

תל אביב יפו היא העיר שבה היצע הדירות למכירה הוא הגבוה ביותר
בבחינת היצע הדירות ב-2017, המבוסס על מספר המודעות של דירות יד שניה שפורסמו למכירה בלוח יד2 באותה השנה, עולה כי תל אביב יפו היא העיר שבה היצע הדירות למכירה הוא הגבוה ביותר. כך, על פי הנתונים, ב-2017 היצע הדירות שפורסמו למכירה בלוח עמד על כ-25 אלף, נתון שמגלם ירידה של כ-4% ביחס לשנת 2016. אחריה בפער ניכר העיר חיפה עם כ-15,000 דירות יד שניה שפורסמו למכירה וירושלים עם כ-14,000 דירות. ערים נוספות שאופיינו בהיצע דירות גבוה בלוח הדירות של יד2 הן באר שבע עם כ-12,300 דירות וראשון לציון עם כ-10,200 דירות.

הוד השרון רשמה את העלייה החדה ביותר
מבחינת היצע הדירות בהשוואה לשנת 2016 עולה, כי הוד השרון רשמה את העלייה החדה ביותר במספר הדירות למכירה. בעוד שבשנת 2016 הוצעו למכירה כ- 2,600 דירות בעיר, בשנת 2017 הוצעו למכירה כ- 3,200 דירות – מדובר בעלייה של כ-25%. הבאות בדירוג –  בית שמש רשמה עלייה של 22%, אחריה חדרה עם עלייה של 15%,פתח תקווה עם עלייה של 13%.

את החמישייה הראשונה בהיצע הדירות,  סוגרת כפר סבא עם עלייה בשיעור של 11% בהיצע הדירות למכירה בעיר. אמנם כפר סבא נהנית מהיצע גדול אך לא מביקוש רב. מהנתונים עולה כי בשנת 2017 נרשמו 1.4 מיליון ביקושים להתגורר בעיר, נתון שמדרג אותה במקום ה- 19 ברשימת הערים המבוקשות ביותר למגורים.

אשקלון רשמה את הירידה החדה ביותר
בין הערים שרשמו בשנת 2017 שיא שלילי בהיצע ניתן למצוא את אשקלון, שרשמה את הירידה החדה ביותר בשיעור של 5%. כאמור גם תל אביב רשמה שיא שלילי עם ירידה בשיעור של 4% בהיצע הדירות, אחריה בת ים  ובאר שבע עם ירידה בשיעור זהה של , אשדוד, הרצליה וקריית אתא עם ירידה של 2% ואחרונה ברשימה מדורגת נהריה עם ירידה בשיעור של 1% בהיצע הדירות המוצעות למכירה בעיר.

שכונת רמות בבאר שבע על המפה
כשבוחנים מה הן השכונות המבוקשות ביותר בישראל למגורים, במקום הראשון מדורגת שכונת רמות בבאר שבע אחריה פסגת זאב בירושלים, קריית השרון בנתניה, שכונת גילה בירושלים ואת החמישיה הראשונה סוגרת שכונת נווה זאב בבאר שבע. לעומת זאת מבחינת ההיצע, שכונת לב תל אביב היא השכונה עם היצע הדירות הגדול ביותר מבין השכונות בארץ, אחריה שכונת הצפון הישן בעיר, שלישית מדורגת שכונת רמות בבאר שבע, רביעית שכונת הדר בחיפה וחמישית שכונת פסגת זאב בירושלים.

גל עופרים סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד2 מסרה כי: "ניתן לראות בחלק מהערים ביקושים גבוהים לצד היצע דירות למכירה נמוך, דבר העלול להתבטא בעליות מחירים. כמו כן ניתן לשים לב, שאין בהכרח קשר ישיר בין הביקוש שנרשם לעיר לבין הביקוש שנרשם לשכונה. הדבר בא לידי ביטוי בדירוג השכונות המבוקשות.

גל עופרים סמנכ"לית שיווק יד 2 // צילום: ArtNeto
גל עופרים סמנכ"לית שיווק יד 2 // צילום: ArtNeto

"עיקר הביקוש לדירות – מצפון הארץ ועד דרומה, נמצא בערים הגדולות והוותיקות. בערים אלה שכונות בעלות מאפיינים שונים מבחינת מחירי הדיור, סוג בנייה, צביון דתי, וכו', כך שלרוכשי דירה יכולת לבחור נכס מבין אפשרויות רבות, כמו גם סביבת מגורים שיתאימו לצרכים האישיים שלהם. למשל, שכונת רמות בבאר שבע, לפי מדד הנדל"ן של יד 2, מאופיינת בהיצע משמעותי של דירות בנות 5 חדרים ובעלת נגישות טובה לבתי ספר, ולכן מתאימה יותר למגורים בקרב משפחות. אנו ממליצים לערוך בדיקה מקיפה על היצע הנכסים והמחירים בשכונה המבוקשת".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות