banner
ליאור בכר - מנכ"ל ובעלים קבוצת בכר // צילום: יוראי ליברמן
ליאור בכר - מנכ"ל ובעלים קבוצת בכר // צילום: יוראי ליברמן

האם שכונת קריית שרת בחולון תצליח להתחדש?

האם אחת השכונות בעלת החתך הסוציו-אקונומי הנמוך בארץ תצליח לעלות את ערך הדירות בעקבות תהליכי התחדשות עירונית?

תמונה: ליאור בכר – מנכ"ל ובעלים קבוצת בכר // צילום: יוראי ליברמן

עיריית חולון הוציאה לאחרונה היתר בניה לפרויקט  תמ"א 38 ברחוב רמת הגולן 15 בשכונת קריית שרת בעיר, אשר צפוי להתאכלס בעוד כשנתיים. למרות שמדובר בשכונה שבה מתגוררת אוכלוסייה בחתך סוציו אקונומי נמוך, מדווחת קבוצת בכר המבצעת את הפרויקט, כי מתחילת השיווק נמכרו למעלה מ 60% מהדירות ומחירי הדירות עלו כבר ב 10% .ליאור בכר, מנכ"ל ובעלים קבוצת בכר, מסביר כי: "התחדשות שכונת קריית שרת מושכת אליה אוכלוסייה צעירה ואיכותית. חזות השכונה עתיד להשתנות לבלי היכר בשנים הקרובות, עת יסתיימו כל פרויקטי ההתחדשות העירונית שכבר החלו בה. נכון להיום, השכונה עדיין לא מיצתה את כל הפוטנציאל שלה".

ההתחדשות העירונית בחולון מהווה כ 4% מסך הפרויקטים בישראל
על פי מידע שבידי הקבוצה, פעילות ההתחדשות העירונית בחולון מהווה כ 4% מסך הפרויקטים בישראל, כ 50 בניינים ברחבי העיר כבר קבלו היתרי בנייה או אוכלסו ועוד כ- 90 מבנים ממתינים להיתרים. נחמה בוגין המשפטנית ושמאית המקרקעין, בדקה מחיר דירה ממוצע בשכונות שונות בעיר והשוותה את המחירים כיום למחירים בשכונות השונות לפני שלוש שנים. הבדיקה נערכה על פי נתוני עסקאות מרשות המיסים: מהנתונים עולה כי שכונת קריית שרת, עשתה את הקפיצה הנדלנ"ית הגדולה ביותר בשלוש השנים האחרונות. בין השנים 2014-2017 עלו המחיר הממוצע לדירה בשכונה ב 21% ( 317 אלף שקלים ).   השכונה השנייה שמחירי הדירות בה קפצו משמעותית בשלוש השנים האחרונות, היא שכונת קריית בן גוריון  עם זינוק של 15.2% ( 271,000 שקלים). בתחתית הרשימה נמצאת שכונת אגרובנק עם עליה של 3.9% בלבד.

"התהליך היה מורכב ביותר"

לשאלה איך זכתה הקבוצה בפרויקט, עונה בכר כי: "לפרויקט הגענו באמצעות מתווך מקומי  שמגייס פרויקטים. אנחנו בדרך כלל לא עובדים עם מתווכים אלא שהפעם המתווך עשה רושם רציני, הוא הביא אותנו לפגישה עם הדיירים. התהליך היה מורכב ביותר בעיקר בגלל החתך הסוציו-אקונומי של בעלי הדירות. הם היו סקפטיים מאד וחששו מהתהליך. מדובר על 16 משפחות, שלכל אחת המורכבות שלה. לדוגמא, היתה לנו משפחה שבדירה התגוררו שתי סבתות בנות 93, שחיו בסלון הבית. היה גם קשיש ערירי שפחד שהוא לא יסתדר, הם חששו לגור בתוך אתר בנייה. הדרישה שלהם הייתה שנפנה אותם לדירה אחרת, כשנאתרנו לבקשה, הצלחנו להסיר את המכשול. עבודה על פרויקטים מסוג זה, דורשת, יצירתיות, הקשבה רבה וסובלנות".

האם נתקלת בדיירים סרבנים?
"במהלך התהליך למדתי שדייר סרבן הוא בעצם דייר שמפחד מתהליך שהוא לא מכיר ואם מצליחים לזהות את החשש ולתת מענה לחששות אז אפשר להסיר התנגדויות. לשמחתי אחרי מאמצים רבים ולאחר שנה, הגענו למצב שכל בעלי הדירות חתמו. לאחר מכן, נכנסנו לתהליך של תכנון ורישוי, מחלקת השיווק הכינה בריף ועבדה על מיתוג הפרויקט".

איך ממתגים ומשווקים פרויקט באזור כזה?
"החליטו לקרוא לפרויקט art bachar, אלא שאני חשבתי ששם כזה מחייב לצקת לתוכו תוכן. לבסוף החלטנו, שנגייס אומנים מקומיים, שיציגו את היצירות שלהם בלובי ונהפוך את הלובי למעין גלריה. בקרוב אנו נוציא קול קורא לאמנים צעירים תושבי העיר, שמעוניינים שעבודותיהם יוצגו בכניסה לבניין, ואנו נבחר 4-5 עבודות, בשלב הראשון וכל כמה חודשים יוחלפו העבודות. במקביל קיימנו שת"פ עם מוזיאון, הצענו לילדים להכין ציורים ולעלות אותם לפייסבוק, הילדים שציירו את הציורים היפים ביותר, זכו בכרטיסי כניסה למוזיאון  הילדים בחולון".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות