banner
עו"ד שמואל שוב שותף שוב ושות // סטודיו תומס
עו"ד שמואל שוב שותף שוב ושות // סטודיו תומס

פירוק שיתוף מגרש נוסף במתחם סומייל צפון בתל-אביב

"בית המשפט קבע כי ניתן לפרק שיתוף במגרש על פי תכנית בניין עיר, הגם שזו טרם נרשמה במרשם המקרקעין וכי בעלי הזכויות במגרש הנם בעלי הזכויות על פי התכנית"

בית משפט השלום בתל-אביב, בראשותו של השופט יגאל נמרודי, הורה על פירוק השיתוף במגרש נוסף המצוי במתחם סומייל צפון, בצומת הרחובות אבן גבירול-ז'בוטינסקי שבתל-אביב, מגרש המיועד לבניית כ-38 יח"ד ושטח מסחרי של כ-3,000 מטר.

מההחלטה עולה כי מספר בעלי זכויות במגרש, אשר שאפו לקדם את מימוש הזכויות בו, הגישו באמצעות עוה"ד שמואל שוב, הילה לביא ואלון קרביצקי מ-משרד עוה"ד שוב ושות' תביעה לפירוק השיתוף במגרש בדרך של מכירתו למרבה במחיר. 

עוד עולה כי חלק מבעלי הזכויות האחרים השותפים במגרש התנגדו לתביעת פירוק השיתוף מטעמים שונים. בין היתר, טענו המתנגדים שלא ניתן לפרק את השיתוף במגרש מאחר וחלק מהקרקע תפוסה על ידי מחזיקים שונים וכי יש להמתין עד שאלו יפונו. בנוסף, טענו חלק מהמתנגדים שיש לפרק השיתוף בדרך של בניית הבניין וחלוקת הדירות וכן, כי לא ניתן לפרק את השיתוף במגרש על פי תכנית בניין עיר שטרם נרשמה. 

בפסק דין שניתן השבוע, הורה בית המשפט על פירוק השיתוף במגרש בדרך של מכירה, ומינה כונס נכסים שיקדם הליך מכירת הזכויות במגרש. עוה"ד שמואל שוב, הילה לביא ואלון קרביצקי מ-משרד עוה"ד שוב ושות', התייחסו להחלטה, ואמרו כי: "בית המשפט קבע כי ניתן לפרק שיתוף במגרש על פי תכנית בניין עיר הגם שזו טרם נרשמה במרשם המקרקעין וכי בעלי הזכויות במגרש הנם בעלי הזכויות על פי התכנית. בית המשפט הוסיף שלא ניתן להורות על פירוק שיתוף באמצעות חיוב שותף להצטרף לעסקת בנייה, שכן המשמעות של הדבר הנה יצירת שיתוף ולא פירוק שיתוף. בכל הנוגע למחזיקים בקרקע קבע בית המשפט כי אין בעובדה זו כדי למנוע פירוק שיתוף ובמסגרת הליך המכר יידרש כונס הנכסים לסקר מחזיקים (כך שאם לא יבוצע הפינוי על ידי בעליו יופחת חלקו בתמורה)". 

בית המשפט השית הוצאות על בעלי הזכויות שהתנגדו להליך פירוק השיתוף.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות