banner
אריאל יוסף // יחצ
אריאל יוסף // יחצ

ברנז'ה 38: אריאל יוסף, בעלים ומנכ"ל אַרְיָה – ניהול פרויקטים למגורים

תמונה: אריאל יוסף // יחצ

מדור ברנז'ה 38 בפורטל "מגדילים", מכיר לכם באופן אישי את האנשים שמאחורי העשייה בתחום ההתחדשות העירונית, תמא 38 ופינוי בינוי.

הכירו את: אריאל יוסף, 35, נשוי לבל ואבא של שרה (6) יאיר (5) איתן (3) ורות (חצי שנה), בעלים ומנכ"ל אַרְיָה – ניהול פרויקטים למגורים, המתמחה בליווי דיירים וניהול פרויקטים למגורים בהתחדשות עירונית.

כמה שנים בתחום העיסוק?
"קרוב לעשור. בתחילת דרכי בעולם הנדל"ן ניהלתי פרויקטים של קבוצות רכישה כסמנכ"ל פיתוח עסקי ופרויקטים, בין היתר, בקבוצת הורוביץ ובחברת ברזיל-ישראל. בשנים האחרונות עברתי לעסוק בעיקר בתחום של התחדשות עירונית, שבעיניי שם נמצא עתיד הנדל"ן הישראלי".

מנטור שהשפיע עליך בתחילת הדרך?
"חני הורוביץ, הבעלים של קבוצת הורוביץ, הייתה הראשונה שיצרה אצלי את האהבה הגדולה לעולם הנדל"ן. חני היא ביצועיסטית, וכל העשייה שלה מגיעה מאהבה גדולה לתחום. העבודה המשותפת איתה לימדה אותי כמה מורכבת הזירה הזו, וכמה כישורים צריך: גם במובנים הפרוצדורליים של התנהלות מול רשויות, קבלנים וספקים (בראש ובראשונה ניהול וזירוז תהליכי רישוי ובנייה), וגם במובנים הרגישים של התנהלות מול רוכשים. באמצעות ההתנסות אצל חני בניתי את הכלים והמתודות שמלווים אותי היום".

הישג שאתה מתגאים בו?
"יצא לי לעבוד בבניין בתל-אביב שבו הדיירים היו מסוכסכים האחד עם השני ובמשך חמש שנים לא הצליחו להניע תהליך של התחדשות עירונית למרות אינספור היזמים שעברו בבניין. אנחנו הצלחנו לאגד את דיירי הבניין, לדאוג למינוי נציגות חוקית, ולהניע את התהליך. מבחינתי זה היה הישג אדיר".

מה הרגע הכי מאושר שהיה לך בתפקיד?
"לא רגע – רגעים. אנחנו מייצרים פרופיל בניינים מגוון מבחינת מיקומים ועבודה גם עם שכבות מוחלשות. לפעילות זו תמיד מתלווה תחושת שליחות ש"הנה אנחנו מביאים את הבשורה" גם לאזורים שלפני חמש שנים זה היה בלתי-נתפס ממש לחשוב אפילו על התחדשות עירונית. אין אושר גדול מזה לטעמי, לעבוד מתוך תחושת שליחות אמיתית של ליווי ודאגה לאחר".

מה המצב הכי מייאש שנתקלת בו?
"יש בעיה מוכרת ורחבת היקף של "קבלני חתימות" שמפזרים לדיירים הבטחות שווא בלי כל כיסוי. יש מקרים (רבים לצערי הגדול) שבהם מחתימים דיירים שכלל לא דוברים עברית על הסכמים מפורטים של עשרות עמודים, ורושמים הערות אזהרה בטאבו על אותם נכסים. כשאני מגיע לבניין כזה ואין לי איך לעזור או להיטיב עם אותם דיירים, זו מבחינתי אחת הנקודות הקשות והכואבות בעבודה".

כמה שעות מתוך 24 מוקדשים לעבודה?
"בממוצע 12 שעות ביום לנדל"ן ועוד שעתיים ביום לחינוך. חינוך הוא האהבה השנייה שלי. אני המייסד והבעלים של ProMUNers – בית הספר הרב-תחומי למנהיגות וניהול אשר פועל ב-21 רשויות מקומיות ומכשיר מאות תלמידי תיכון בשנה בתחומי המנהיגות והדיפלומטיה".

מסעדה או בית קפה מועדפים לקיום פגישות?
"ככלל, מעדיף להיפגש במשרד".

חופשה מועדפת?
"לקחת כמה ימים באמצע שבוע, לעזוב הכל, ולנסוע עם המשפחה לטייל ברחבי הארץ".

קולגה בענף שאתה רוצה לפרגן לו?
"לא יכולתי לבחור ולכן מפרגן לשניהם. עו"ד רויטל יוריסט ממשרד יוריסט עפרוני; ואוהד ליברובסקי מחברת ליברובסקי י.א. ניהול ופיקוח אתרי בנייה. רויטל ואוהד הם אנשי מקצוע מעולים שחיים ונושמים את השטח, תמיד מקצועיים, ויודעים לסחוף בלהט שלהם גם את הדיירים המאתגרים ביותר".

המלצה לנכנסים לתחום?
"הרבה אורך רוח, יושרה ואמינות (ושלושתם חשובים באותה מידה)".

להשתתפות במדור 'ברנז'ה 38' יש לפנות למערכת מגדילים במייל: [email protected]

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות