יפעת שאשא ביטון שרת הבינוי והשיכון // צילום יעל אורבך
יפעת שאשא ביטון שרת הבינוי והשיכון // צילום יעל אורבך

מתן שירות מרחוק לזכאי סיוע בשכר דירה

משרד הבינוי והשיכון הודיע על שורה שירותים שייתנו מרחוק לזכאי סיוע בשכר דירה, ללא צורך בהגעה לסניפים. משפחות לא יפונו מבתיהם 

כרמלה קופר 31.03.2020

יפעת שאשא ביטון שרת הבינוי והשיכון // צילום יעל אורבך

"החברות מגער אלונים, מילגם ועמידר שעובדות מול ציבור זכאי ומבקשי הסיוע בשכר דירה, החלו  כולן להעניק מענה לזכאים בדרך של שירות מרחוק ללא צורך בהגעה לסניפים", כך מדווח משרד הבינוי והשיכון. 

בין היתר מקדם המשרד שירותים דיגיטליים נוספים, בהם חידוש הסיוע בשכר דירה באמצעות הצהרה מקוונת ואפשרות לצרוף מסמכים באופן מקוון. "מי שלא יצליח להעביר את המסמכים, יטופל באופן פרטני כך שיכולתו לקבל זכאות לא תיפגע", מבהירים במשרד. עוד בין השירותים, פונים חדשים הזכאים לסיוע בשכ"ד שעד כה היו נדרשים להגיע פיזית לסניפים בין היתר לצורך הזדהות, לא ידרשו להגיע לסניפים לשם כך. הזיהוי יתבצע מרחוק, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים שקיימים אצל מרבית הלקוחות והיתר יזוהו בדרכים אחרות מבלי שידרשו לצאת מהבית.

במשרד מדגישים כי בעקבות המצב אף משפחה לא תפונה מביתה בימים אלה אולם המשרד יאכוף ניסיונות פלישה לדירות. בתוך כך, ועדות חריגים תמשכנה לפעול כסדרן במועדן, דיירי הדיור הציבורי ימשיכו לקבל שירות מלא,  פעילות החברות המשכנות הוחרגה מהמגבלות שהוטלו על המשק, והן ממשיכות לעבוד בתפוקה מלאה. בנוסף תוגבר מערך השירות שניתן מרחוק.

יפעת שאשא ביטון, שרת הבינוי והשיכון: "לנוכח המציאות שנוצרה נערכנו על מנת לתת מענה מיטבי לדיירי הדיור הציבורי וזכאי סיוע בשכ"ד באמצעים מקוונים, ובמענה טלפוני מתוגבר. ביטלנו את הצורך בהגעה פיזית לסניפים וכל השירותים ניתנים מרחוק תוך הפחתת בירוקרטיה והקלה משמעותית בתהליכי החידוש הזכאות והצגת המסמכים. כפי שנחתי את גורמי המקצוע, אף דייר דיור ציבורי וזכאי סיוע לא ייפגע בתקופה הזו בשל במצב. אנו ממשיכים לנקוט בכל האמצעים כדי להעניק לדיירים שירות זמין, יעיל ומתקדם, ואנו עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות על מנת להתאים את השירותים שמעמיד המשרד."

אלעזר במברגר, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "דווקא בעתות משבר, ניתן למצוא הזדמנויות ליישם פיתוחים טכנולוגים, חידושים והקלות בבירוקרטיה. בהתאם להנחיית השרה, המשרד והחברות המשכנות השלימו הערכותם ליישום פתרונות טכנולוגיים ואנושיים המאפשרים המשך סיוע מלא לאוכלוסיות החלשות ביותר, בתקופה מאתגרת זו."

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות