banner
רון חולדאי // צילום איליה מלינקוב
רון חולדאי // צילום איליה מלינקוב

ת"א: אושרה שורה של תוכניות איחוד וחלוקה בשכונת התקווה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו אישרה הפקדת שלוש תוכניות איחוד וחלוקה בהיקף של 45 דונם, לאחר שכיום רשומות הבעלויות בשיטת ה"מושע". עלות המהלך מוערך בהשקעה של כ- 50 מיליון שקל

הוועדה המקומית לתכנון ובניה תל אביב-יפו אישרה את הפקדתן של שלוש תוכניות איחוד וחלוקה (רה-פרצלציה) בשכונת התקווה, במטרה להסדיר את הבעלות בנכסים בשכונה. על פי העירייה, שלוש התוכניות צפויות לאפשר רישום מסודר בטאבו על פני שטח של כ-45 דונם מקרקעות השכונה, והן יצטרפו לתוכנית רביעית שהפקדתה אושרה במהלך נובמבר. כיום רשומות הבעלויות בשיטת ה"מושע", אשר לטענת העירייה מקשה על ביצוע פעולות בסיסיות, דוגמת מכירת נכסים, נטילת משכנתאות או הוצאת היתרים.

תכניות רה-פרצלציה שכ' התקווה // באדיבות עיריית ת"א
תכניות רה-פרצלציה שכ' התקווה // באדיבות עיריית ת"א

בסך הכל מקדם כיום מינהל ההנדסה של העירייה 12 תוכניות מסוג זה, על מנת להביא להסדרת הרישום על פני כ-400 דונם של קרקעות השכונה. עלות ההשקעה הכוללת של עיריית תל אביב-יפו במהלך צפויה לעמוד על 50 מיליון שקלים.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "הסדרת הבעלות מהווה בשורה של צדק חברתי למאות משפחות בשכונת התקווה, שהעירייה משקיעה עשרות מיליוני שקלים בקידומו. ההסדרה תביא לצמצום פערים ולחיזוק הקהילה המקומית, והיא חלק מתוכנית רבת-שנים לקידום השכונה, כולל השקעות גדולות בתשתיות, תעדוף בשירותי חינוך ותרבות, שדרוג כולל של המרכז הקהילתי "בית דני" ושוק התקווה המהווים את הלב הפועם של השכונה, ועוד. יחד עם הרכבת הקלה שבעוד מספר שנים תעבור בשכונה – התקווה עוברת מהפכה של ממש".

בעירייה מציינים עוד כי: "מאז נוסדה שכונת התקווה,

בשנות ה-30 של המאה הקודמת, מעולם לא נערכה חלוקה של המגרשים בשכונה לחלקות (פרצלציה), ורישום הנכסים בטאבו נעשה באמצעות "מושעות" – רישום משותף של מספר רב של בעלים בחטיבות קרקע גדולות, ללא קביעת גבולות המגרש של כל אחד מהבעלים. מצב זה מקשה על התושבים לבצע פעולות בסיסיות כגון ביצוע עסקאות מכירה וקניה של דירות בשכונה, נטילת משכנתא, הוצאת היתרים להרחבת ושיפוץ הדירות ועוד.

"על מנת לתקן מצב זה, יזמה העירייה מהלך תכנוני לאישור תוכנית פרצלציה חדשה, שתכלול גם רישום מסודר של כלל בעלי הנכסים בשכונה בטאבו. המהלך צפוי לאפשר הרחבה משמעותית של הבניה בשכונה, לאפשר נטילת משכנתאות, להגדיל את מספר העסקות בה ובסופו של דבר גם להשביח את ערכי הנכסים. עוד צפויה התוכנית לאפשר את הסדרת הדרכים בשכונה, ולהוסיף לה שטחים ציבוריים פתוחים. תוכניות דומות אושרו בשנים האחרונות בשכונות עזרא ושפירא השכנות".

בשבועות הקרובים תקיים העירייה מפגשי הסברה בזום עם תושבי השכונה אשר הנכסים שבבעלותם מצויים בשטח התוכניות המיועדות להפקדה.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות