קריית אונו: השלב האחרון בביצוע נת"צ לוי אשכול יוצא לביצוע
ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו: "מבקשים להחזיר את לוי אשכול לשמש כרחוב עירוני שמשרת את קריית אונו – ולהפסיק לשמש כציר תחבורה בין-עירוני המשרת את תושבי הערים הסמוכות"
ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו: "מבקשים להחזיר את לוי אשכול לשמש כרחוב עירוני שמשרת את קריית אונו – ולהפסיק לשמש כציר תחבורה בין-עירוני המשרת את תושבי הערים הסמוכות"
מחר, 31 באוקטובר, תתחיל חברת נתיבי איילון בביצוע החלק האחרון העבודות על נת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) לוי אשכול, שמהווה חלק מרכזי במערך "מעיר לעיר". בעירייה נערכים לביצוע העבודות ומציינים כי הן יימשכו כ 3 חודשים, "בסיומן נתיב התחבורה הציבורי יהיה מוכן לקראת שילובו השלם במערך "מהיר לעיר", שילוב תחבורה ציבורית "על גלגלים" (אוטובוס, מונית וכיו"ב) עם הרכבת הקלה, שתאפשר תנועה מהירה ויעילה למרכז העיר תל אביב ולתחנות האחרות של הרכבת. לצד הרכבת הקלה יופעלו גם קווים חדשים באוטובוס שיגיעו ישירות למרכז תל אביב, דרך הנתיבים הציבוריים".
ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו, אומר כי: "העתיד של התחבורה בישראל והדרך היחידה שתאפשר בעתיד לצאת מהפקקים, היא מעבר לתחבורה ציבורית והעדפתה על תנועת רכב פרטי. צמצום התנועה ברכב הפרטי, לצד תחבורה ציבורית יעילה להסעת המונים, מיקרו מוביליות והליכתיות הם פני העתיד. אנו מקדמים עירוניות מתקדמת עם עירוב שימושים אינטנסיבי, שיחזיר את התושבים למרחב הציבורי, ומבקשים להחזיר את לוי אשכול לשמש כרחוב עירוני שמשרת את הקהילה של קריית אונו ולהפסיק לשמש כציר תחבורה בין-עירוני המשרת את תושבי הערים הסמוכות המבקשים לעבור דרכה ברכב פרטי".
לידיעת הנהגים – במסגרת העבודות, תתאפשר תנועה, לכל כלי הרכב, באמצעות נתיב אחד בלבד, ויוגבלו הפניות שמאלה ולעיתים ימינה, מדרך לוי אשכול. "עיריית קריית אונו ממליצה ממי שאינם גרים בעיר להימנע מחציית קריית אונו דרך ציר לוי אשכול, בגין עומסים כבדים הצפויים להיות על הציר", אומרים בעירייה, "לאחר השלמת העבודות, ובמקביל להפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה, יתווספו קווי אוטובוס ישירים לתל אביב, וקווים המקשרים בין קריית אונו לבין הרכבת הקלה (תחנת שחם בפתח תקווה). נתיב התחבורה הציבורית יזכה להעדפה, ותדירות התחבורה הציבורית עליו תהייה גבוהה. עיריית קריית אונו תכין מערך שאטלים, למקרה הצורך, שישמור על תדירות גבוהה בשעות העומס. מחירה של נסיעה לעיר (מרכז תל-אביב) יעמוד על 5.5 ₪ בלבד. עיריית קריית אונו מכוונת לכך שגם לאחר השלמת העבודות, תושבי הערים הקרובות, שאינם נוסעים בתחבורה ציבורית, יעדיפו דרכים חלופיות, מכיוון שבציר לוי אשכול ייוותר רק נתיב אחד לנסיעת רכב פרטי".
בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל
קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן