banner
האוצר מחפש שותף מתחום הפיננסים למעבדת סייבר בבאר שבע // Depositphotos
האוצר מחפש שותף מתחום הפיננסים למעבדת סייבר בבאר שבע // Depositphotos

האוצר מחפש שותף מתחום הפיננסים למעבדת סייבר בבאר שבע

מעבדת סייבר חדשה תוקם בבאר שבע בהשקעה של 15 מיליון שקל ובמשרד האוצר מחפשים  שותף מתחום הפיננסים שיעניק את הגישה לנתונים

"המעבדה תחזק את חוסנה של המערכת הפיננסית הישראלית על-ידי הגברת נגישותה לחדשנות טכנולוגית (פינטק), תעודד צמיחה ותחרות בשוק הפיננסי המקומי. חיזוק הפינטק והסייבר בישראל תביא להגדלת ההשקעות הזרות בישראל, ותבסס את באר שבע כבירת סייבר ברמה הלאומית והבינלאומית", כך אומרים היום במשרד האוצר עם ההכרזה על השקעה של כ- 15 מיליון שקל בהקמת המעבדה במשך 3 השנים הקרובות.

כזכור, במסגרת "קול קורא" של תכנית מעבדות לחדשנות של רשות החדשנות שנערך בשנת 2017 נבחרו 5 זכייניות להפעלת המעבדות: רנו-ניסאן העולמית, שיכון בינוי-Enel ו Merck-Flex., המ-לט ו-Frutarom. המעבדות יופעלו במשך 3 שנים ויזכו למימון כולל של 4.5 מיליון שקל לשנה מהרשות. הן יקומו בנצרת, חיפה, תל אביב ויבנה.

דרוש שותף מתחום הפיננסים
תפעול המעבדה יתבצע בידי תאגיד טכנולוגי בעל תשתית טכנולוגית, ידע ומומחיות ייחודיים בארץ או בחו"ל בתחום מחשוב ותשתיות בתחומי הפיננסים והסייבר. בנוסף יידרש שותף מתחום הפיננסים שיעניק לחברות מעבדה את הגישה לנתונים פיננסיים, צרכים, מוצרים ותהליכים. הגורם המבצע אשר ייבחר, יידרש להקים את מעבדת ה-FinSec בעיר באר שבע, אשר תהא זכאית למענק מרשות החדשנות לצורך כיסוי ההוצאות המוכרות בהקמת תשתית טכנולוגית, בשיעור של 50% מסך ההוצאות המוכרות ועד לתקרת מענק של 4 מיליון שקל במהלך תקופת הזיכיון. כמו כן, רשות החדשנות תעניק  מענק בסך של 425 אלף שקל או 85% מסך ההוצאות המוכרות לתקופת ביצוע של עד 6 חודשים לכל חברת מעבדה שתבחר על ידי השותפים במעבדה ותאושר על ידי רשות החדשנות.

שר האוצר, משה כחלון, מסר כי: "אנו צופים כי ביכולתה של התכנית להגדיל הכנסות המדינה באמצעות גידול בהשקעות חדשות והפיכתה של מדינת ישראל למוקד משיכה לגופים פיננסים בינלאומיים".

ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה, אמר כי:  "מסלול מעבדות החדשנות מאפשר לחברות מתמחות ליישם תהליכים של 'חדשנות פתוחה'. השתתפות במעבדה תעזור לחברות סטרטאפ ישראליות לגדול ולהתבסס בישראל".

יוני מור, ראש מערך סייבר חירום ובטחון, משרד האוצר, הוסיף כי:  "הממשק בין המעבדה לבין המרכז יאפשר תמיכה וקידום מוצרי פינטק מאובטחים וקישור לגופים פיננסיים לאומיים ובינ"ל. נדבך מרכזי נוסף להצלחת המיזם הינו השילוב בין המגזר הפרטי לבין החוזקות של הרשות לחדשנות, מערך הסייבר הלאומי, ומשרד האוצר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות