banner
Close-up Of Two Businessman Shaking Hands In Front Of Scale

תוספת בגובה 18% לעוזרים המשפטיים

במסגרת הסכם קיבוצי לעוזרים המשפטיים במערכת בתי המשפט, רק הטובים ביותר יקלטו וייהנו משיפור בתנאי השכר

מנכ"ל משרד האוצר ומ"מ הממונה על השכר, שי באב"ד, יחד עם נציב שירות המדינה, אודי פראוור ומנהל בתי המשפט הנכנס השופט יגאל מרזל, הגיעו אתמול לסיכום עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן ויו"ר וועד העוזרים המשפטיים, שרית טוביס, על פרטי ההסכם הקיבוצי שעתיד להיחתם בין המדינה להסתדרות בנוגע לתנאי העסקתם של העוזרים המשפטיים בהנהלת בתי המשפט.

הסיכום, שמגיע לאחר מו"מ ממושך בין הצדדים, מניח את התשתית להסכם קיבוצי חדשני לאוכלוסיית העוזרים המשפטיים, שנכון להיום מועסקים בחוזים אישיים ("משרות אמון") קצובים בזמן, אשר נפסלו על ידי בג"צ במאי 2017.

ממשרד האוצר נמסר כי במסגרת ההסכם הקיבוצי, שימרו הצדדים את האופי המיוחד של תפקיד העוזר המשפטי ואת יחסי האמון המחויבים שבין השופט לעוזרו  "וכתוצאה מכך, למרות שמדובר בהסכם קיבוצי, סוכם על הגברת גמישות העסקתם של העוזרים המשפטיים והם לא יהיו זכאים לתנאי הקביעות הרגילים הנהוגים בשירות המדינה, באופן שבו שופט יוכל להמשיך להעסיק את עוזרו כל עוד הוא חפץ בכך".

מרעננים את השורות
מתווה ההסכם יאפשר למערכת בתי המשפט לקלוט ולשמר את העוזרים המשפטיים הטובים ביותר מחד, ולרענן את השורות במידת הצורך מאידך. עוד סוכם על מבנה שכר ייחודי ופשוט שיכלול שתי שורות שכר בלבד – שכר היסוד וכן תוספת ייחודית בגובה 18% כנגד מתווה העסקתם הייחודי.

בנוסף, העוזרים המשפטיים ייהנו מתוספות השכר שייקבעו בהסכמי המסגרת במגזר הציבורי כמו גם לתוספת בגין וותק ולתוספת בגין השתלמויות (שייכללו כולם בשכר היסוד של העובדים).

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: "הסיכום יביא לקידום וייעול מערכת בתי המשפט בישראל ולשיפור השירות לאזרח. אני מברך על ההבנות שאליהן הגענו עם ההסתדרות על פיהן בעולם העבודה של היום בכלל, ובאוכלוסיית העוזרים המשפטיים בפרט, יש צורך בהסכמי עבודה חדשניים, המאפשרים גמישות תעסוקתית שתוביל בהכרח גם להגדלת הפיריון".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות