banner

מי ירוויח מהחלופה החדשה לתמ"א 38?

חיים מאירוביץ', מנכ"ל ובעלים  קבוצת מאירוביץ' גלנור, המובילה התחדשות עירונית באזורי ביקוש, מאמין כי החלופה החדשה לתמ"א 38 מייצרת ודאות לכל הצדדים: "העיריות יחבקו את החלופה"

מה מציעה לנו חלופת תמ"א 38 החדשה, האם היא מייצרת וודאות לדיירים וליזמים ומה חובה לדעת על השינויים הצפויים? פגשנו את חיים מאירוביץ', מנכ"ל ובעלים  קבוצת מאירוביץ' גלנור, המובילה התחדשות עירונית באזורי ביקוש וחזרנו עם התשובות – בכתבה שלפניכם.

חיים, מה בעצם השינוי שמציעה החלופה לתמ"א 38 והאם היא מייצרת ודאות? 

"השינוי הוא משמעותי, החוק הקודם יסתיים באוקטובר 2022, החוק החדש יאפשר לקבוע אומדנים קבועים לכולם. בתמ"א 38/2 הריסה ובנייה מחדש ניתן יהיה לקבל זכויות של 400% מהמטרים הבנויים היום, נצטרך להפריש 15% לצרכים ציבוריים והעירייה תוכל לגבות היטל השבחה. בתמ"א 38/1 חיזוק ועיבוי בניין קיים, ניתן יהיה להוסיף 200% למטרים הקיימים ובמקרה הזה יופרשו 10% לטובת מטלות ציבוריות והעירייה תוכל לגבות היטל השבחה. "החוק טוב ליזמים כי הוא מייצר ודאות ולא יבאו יזמים שיציעו לדיירים הצעות שלא ניתן לעמוד בהן, הדיירים יודעים מה ניתן לקבל והעיריות נהנות ומקבלות היטל השבחה ושטחים ציבוריים".  

האם אתה צופה שהעיריות יתמכו בחלופה?

"לעניות דעתי העיריות יחבקו את זה, הרי הטענה העיקרית שלהן היתה שללא היטל השבחה אין להן אפשרות לתת שירות ושטחי ציבור לדיירים, לכן, עבורן זה הטוב ביותר".

כחברה המקדמת תמ"א 38 באזורי הביקוש, האם הצעת החוק שאושרה תאפשר את המשך קיומה של תמ"א 38/1 בתל אביב ובמרכז?

"בתל אביב ובמרכז מדובר בעסקאות טובות, כי המחיר למטר הוא גבוה ואני מאמין שהיזמים ימשיכו לבנות תמ"א 38/1 למרות שהעיריות לא ששות לכך. אנחנו מבצעים גם התחדשות עירונית וגם יזמות רגילה, ומאמינים בחלופה של השרה שקד. אני מאמין שזה יקדם לכולנו את הבנייה והעסקים הטובים, בשל כך שהיא מייצרת הוודאות". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות