דף הבית > חדשות > יו"ר לשכת השמאים: "המחירים בפתח תקווה צפויים לעלות"
משתתפי הפאנל // דרור סיתהכל
יו"ר לשכת השמאים: "המחירים בפתח תקווה צפויים לעלות"
ניצן ברכן, אדריכל העיר על המטרו: "רמת הנגישות לתל אביב תגדל, אך הפיתוח נועד לאפשר שהתושב לא יצטרך לנסוע לתל אביב". השמאית נחמה בוגין: "חצי מתקציב המטרו יבוא מהכיס של כולנו" – סיקור פאנל התחבורה שהתקיים בכנס "מגדילים"
השקתו הצפויה של הקו האדום של הרכבת הקלה וקידומה של רכבת המטרו עמדו במרכז העניינים בכנס " עיר העתיד" שערך אתר מגדילים בפתח תקווה. בפאנל התחבורתי " הרק"ל ותמ"א 70 כפתרון תכנון עירוני" אמרה מנחת פאנל התחבורה, עו"ד ענת בירן, בעלי ענת בירן משרד עורכי דין, כי "לתוכניות המטרו השפעה דרמטית על ההתחדשות העירונית במרכז הארץ. ההיכרות האישית שלי עם הנושא היא דרך הגשת השגות רבות בשם בעלי קרקעות ונכסים שנבהלים מתוואי המטרו, שעובר תחת בתי מגורים, יוצר הפקעות ומסמן בתים להריסה. בעלי נכסים חוששים מהפיכת חצרותיהם לשטחי התארגנות. מבקשים לשנות, להזיז ושואלים מה יקרה כשהרכבת תעבור מתחת לבתים.
עו"ד ענת בירן, בעלים ענת בירן משרד עורכי דין // דרור סיתהכל
בין אם היא עוברת לידך ובין אם היא עוברת 200 מטר ממך לרכבת המטרו יהיו השלכות , בכמה שלבים: השלב של אישור התכניות, השלב של ההמתנה בין אישור התכניות לתחילת הביצוע- האם בשלב זה תוקפא ההתחדשות העירונית ואם היא מותנית בתחילת ביצוע הפרויקט עצמו?, שלב העבודות- שתהיה לו הרבה השפעה על חיי התושבים, והוא מותנה בתקציבי עתק שאמורים להיות מאושרים במסגרת "חוק המטרו" נמצא על שולחן הממשלה, ושלב תחילת הנסיעה במטרו- שהוא בעצם החזון הרחוק. השאלה היא איך יושפעו בטווח הקצר ובטווח הארוך תכניות ההתחדשות העירונית, מחירי הדירות והחיים עצמם באזורים סביב המטרו. האם התכנית יוצרת השבחה או ירידת ערך?
ניצן ברכן אדריכל העיר פתח תקווה // דרור סיתהכל
ניצן ברכן, אדריכל העיר פתח תקווה, אמר כי "ההשפעה של הרק"ל כבר קיימת, בעיקר בתכנון. ציר ז'בוטינסקי בהיסטוריה של פ"ת כמושבה שימש למעבר סחורות – שיירות גמלים מתל אביב לפתח תקווה וממנה לשכם וחברון. אנחנו רואים את השינוי לאורכו שעכשיו מתחיל להתרחש. אמנם רמת הנגישות לתל אביב תגדל, אך הפיתוח לאורך הציר נועד לאפשר שהתושב לא יצטרך לנסוע לתל אביב, וכולל מגדלי תעסוקה, מסחר, מבני ציבור וחינוך, הכל בקרבת מקום. מבחינתנו המטרו כבר כאן זה יכול להקל על יציאה של פרויקטים של התחדשות עירונית, להעניק להם כלכליות. מתוך ראיה של 10 ו-20 שנה קדימה. מרכז העיר, צומת סירקין, כל המקומות שבהם יש תחנה יזכו לרמה גבוהה של התפתחות והתחדשות עירונית".
יור לשכת שמאי המקרקעין חיים מסילתי // דרור סיתהכל
חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין בישראל אמר כי "חוק ההסדרים הוא טיוטה, ומי שמכיר את ההיסטוריה יודע שזה פינג פונג. פתח תקווה עכשיו על המפה. והמחירים בפתח תקווה צפויים לעלות בעקבות השקת הקו האדום של הרכבת הקלה. התושבים אולי קצת יכעסו כי יצמצמו להם את תקני החניה, אבל בסוף איכות החיים פה תעלה וערכי הנכסים יעלו. אנשים שחשבו לגור ברמת גן יראו בפתח תקווה אלטרנטיבה שוות ערך. "ככל שההליך התכנוני נמצא בשלב יותר מתקדם על הציר, הערכים עולים. המטרו כבר כאן. יש מינהלת עובדים עליה, והמחירים כבר משקפים אותה ברמה מסוימת. המטרו מצוין לטווח הארוך, גם אם יש מיעוט שייפגע".
קובי ארדיטי אינג רם מוגרבי ארדיטי // דרור סיתהכל
קובי ארדיטי, בעלי רם מוגרבי ארדיטי, אמר כי "העירייה מבינה שאיפה שיש רק"ל אפשר לתת העצמה גבוהה. אבל אם תמ"א 70 תתנה התחדשות בבניה פיזית של המטרו לא יהיו כלום. אי אפשר לחכות עם הבניה הפיזית 20 או 30 שנה למטרו. כשנכנסים לפרויקט מניחים שלא יהיה היטל השבחה ואז מגיעים למימוש ואומרים לך מה פתאום שלא יהיה היטל השבחה, תשלם מלא. ואז אין פרויקט. צפיפות זו איכות החיים. אתה רוצה מסחר איכותי – זה רק אם יש צפיפות גבוהה. נראה לי שרובנו היינו רוצים לגור בניו יורק שיש בה צפיפות מאד גבוהה. מי שלא רוצה צפיפות שילך לגור בכפר".
השמאית נחמה בוגין, בעלת נחמה בוגין שמאות מקרקעין אמרה כי התנהלות המדינה בנושא המטרו אינה תקינה: "מצד אחד כבר יודעים לקחת מאיתנו 70% היטל השבחה. חצי מתקציב המטרו יבוא מהכיס של כולנו. יש כמות אדירה של בעלי נכסים, ממהרים להסתכל על אותה עליית ערך צפויה. אני מסכימה שנגישות היא אחד הדברים שמעלים שווי. מה ששוכחים זה שבדרך לשם יש הרבה מאד בעלי נכסים שנפגעים. האיש הקטן שיודע שמתחת לבית שלו הולכים לחפור מנהרה שכמוה מעולם לא נחפרה בישראל מודאג. יש קבוצה גדולה של בעלי נכסים שמוחזקים בני ערובה. הם כבר לא יכולים למכור את הדירה שלהם במחיר מלא. הקונה הסביר לא צריך שיוכיחו לו שתהיה פגיעה. עצם החשש מזה שתהיה בעיה מביא לירידת ערך הדירה".
חברת מגדילים – הפורום הישראלי להתחדשות עירונית בע"מ 515749935 רואה חשיבות עליונה בהנגשת אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלויות ועל ידי כך מאפשרת לגולשים לגלוש ביתר קלות ונוחות באתר החברה. בניית אתר סוגו נוצרה מדפי תוכן ושירותים שונים הדורשים הנגשה לאנשים עם מוגבלויות. חברת סוגו, משקיעה משאבים רבים, על מנת שהחומרים באתר יונגשו בצורה ברורה וקלה למשתמשים בעלי המוגבלויות השונות.
תהליך הנגשת אתרים או בשמו היותר מוכר נגישות אתרי אינטרנט כולל :
ניווט פשוט בדפי האתר בעזרת המקלדת בלבד
תצוגה ברורה של רכיבי האתר
אפשרות לשינוי גודל הגופן בשתי רמות A, AA, בכל דפי האתר
התאמה לדפדפנים שונים
התאמה לעבודה ברזולוציות שונות – ריספונסיבי
כבדי ראייה- ביטול צבעים והפיכת הצבעים לשחור לבן
כבדי ראייה- חדות וכהות הנראות
כבדי ראייה- חדות ובהירות הנראות
הפסקת הבהובים- כפתורים מהבהבים, תמונות קופצות או כל תזוזה באתר.
פונט קריא- מחליף את הפונט לפונט אחיד לאורך כל האתר
הדגשת קישורים- מדגיש בעזרת קו סימון את הקישורים באתר
רמת הנגישות באתר מגדילים על פי החוק הנדרש הינה רמה 2 AA
סייגים לנגישות:
במידה ומכל סיבה שהיא הדף בו צפיתם אינו הונגש לשביעות רצונכם ואו מכל סיבה שהיא מצאתם לנכון לדווח לנו כי הדף אינו עומד בתקן הנקבע על פי חוק, אנו מתנצלים על כך ונשמח לתקן זאת במידי.
נשמח לענות על כל שאלה ולקבל כל הערה בנושא נגישות, בכתובת הבאה: [email protected]