banner
עו"ד זיו כספי // צילום ארן דולב
עו"ד זיו כספי // צילום ארן דולב

הג"א, כיבוי אש וחברת החשמל מעכבות טפסי אכלוס

כך טוען עו"ד זיו כספי, לאור נתוני הלמ"ב, המעידים על עלייה של כ- %15 בזמן הממוצע לבניית בניין בישראל

תמונה: עו"ד זיו כספי // צילום ארן דולב

בתוך 5 שנים זינק משך הזמן הממוצע לבניית בניין בישראל בכ- 15%, והוא עומד כיום על 29.2 חודשים, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מהבדיקה עולה כי בשנת 2017 משך הזמן הממוצע (משוקלל) לבניית בניין בישראל עומד על 29.2 חודשים, זאת לאחר ששנה קודם לכן הזמן הממוצע ארך חודש פחות.

הפרש זמני הביצוע בין בניין קטן לגדול עומד על 7.6 חודשים
עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי הזמן הממוצע המשוקלל לבניית בניין בישראל לוקח בחשבון גדלים שונים של בניינים, כאשר באופן טבעי בניין גבוה יותר לוקח זמן רב יותר לבנות מאשר בניינים נמוכים יותר. בממוצע נכלל בניין על פי מספר הדירות הקיימות בו.

על פי הבדיקה, פער הזמן הממוצע בין בניית בניין קטן של עד 500 מ״ר לבניית בניין של 10,000 מ״ר ויותר עומד על 7.6 חודשים. בניין קטן לוקח בממוצע לבנות 29.2 חודשים, ואילו בניין של יותר מ-10 אלף מ״ר לוקח לבנות בממוצע 36.8 חודשים.

"העיכובים גורמים לנזקים כבדים"
עו"ד זיו כספי ממשרד גינדי כספי, טוען שהסיבות המרכזיות  להתארכות משך זמן הבנייה הינה הבירוקרטיה עמה מתמודדים הקבלנים במהלך הבנייה, בעיקר בשלב בין קבלת ההיתר ועד לקבלת טופס האכלוס: " שיטות הבניה משתפרות כל העת. אין סיבה שמשך הזמן של הבנייה יתארך. הבעיות העיקריות מקורן באותם  גורמים חיצוניים שבמקרים רבים מעכבים קבלת טפסי האכלוס. כידוע, הקבלנים צריכים להתמודד מול הג"א, כיבוי אש ובעיקר מול חברת חשמל שמתנהלת כמונופול. הללו מערימים דרישות חדשות ולעיתים מתקינות תקנים חדשים שמעכבים את משך זמן הבנייה.

"עיכובים אלו גורמים לנזקים כבדים מאוד ליזמים שנאלצים לשלם פיצויים לרוכשי הדירות גם כאשר העיכוב לא נוצר בגללם. בעידן שבו השוק נמצא בקיפאון של ממש ובעת בה היזמים והקבלנים הבונים מתקשים כל כך, אני חושב שכל הגורמים צריכים למצוא דרכים להקל על הענף ולא ליצור נזקים נוספים".

האדריכל גיא מילוסלבסקי ממשרד מילוסלבסקי אדריכלים, הוסיף כי: "מרבית חברות הבניה משתמשות היום בשיטות בניה מתקדמות, כך שאין בעצם סיבה טכנית שמשך הבניה יתארך. מניסיון אישי שלי הרבה פעמים במהלך הבניה, לאחר שכבר התקבל היתר ראשוני, יש צורך בקבלת היתרים על שינויים, ואנו מוצאים שבמקרים רבים קשה לקבל עבורם היתר. אנו נתקלים בהתנהלות קשה מול הרשויות, אשר גורמת לעיכובים והתארכות משך הבניה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות