banner
לוד צפון // הדמיה: מנעד אדריכלים
לוד צפון // הדמיה: מנעד אדריכלים

הממשלה אישרה רובע עם 1,800 דירות בהתחדשות ובנייה חדשה בעיר לוד

מדובר בתוכנית בעירוב שימושים, שהוכרזה לקידום בותמ"ל לפני ארבע שנים אולם נדרשה לאישור ממשלה, בשל סטייה מתוכניות מיתאר ארציות לתחבורה

הממשלה אישרה את תוכנית לוד צפון, שהוכרזה לפני כ-4 שנים כמתחם מועדף לדיור. התוכנית כוללת כ-1,800 דירות, בהן גם במסגרת מתחמי התחדשות עירונית בשכונות קיימות, 940 אלף מ"ר שטחי תעסוקה וכ- 140 אלף מ"ר שטחי מסחר ומלונאות. 

כזכור, בשנת 2018 החליטה הממשלה להכריז על מתחם לוד צפון כמתחם מועדף לדיור ולהרחיב אותה, במסלול קרקע שעיקרה של רשות מקרקעי ישראל. כעבור שנה התקיים דיון בהפקדתה והוחלט להפקיד אותה בתנאים אולם לאחר שלוש שנים, החליטה הותמ"ל לפצל אותה לשתי תוכניות, "זאת בשל גודלה המשמעותי, מורכבותה והתנגדויות שהוגשו". בהמשך נדרשה אחת משתי התוכנית לאישור הממשלה, זאת לאחר שחלה בה סטייה מתוכניות מיתאר ארציות, הנוגעות לקביעת רוחב הדרך, מסילת הרכבת המזרחית העוברת בתחום העיר, תוואי מסילת הרכבת המערבית והקו החום של מערכת הסעת המונים. 

לוד צפון // הדמיה: מנעד אדריכלים
לוד צפון // הדמיה: מנעד אדריכלים

בבחינה משפטית שנערכה טרם מתן האישור, נקבע כי: "לאחר בחינת ובדיקת הנושא על ידי הלשכה המשפטית במינהל התכנון, ובשים לב לסמכות הממשלה לאשר סטייה כאמור, לא נמצא כי קיימים קשים משפטיים על קבלת ההחלטה".  בעקבות זאת, החליטה כאמור הממשלה לאשר את התוכנית, בישיבה שהתקיימה במהלך חודש מרץ. 

בעירייה מציינים כעת כי: "התוכנית כוללת שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף משמעותי בכדי לאפשר לעיר את העצמאות הכלכלית הדרושה ומתוך כוונה להפוך את העיר למוקד תעסוקה אזורי, שיכלול בעיקר משרדים ותעסוקה עתירת ידע וכן שימושי לוגיסטיקה ומלאכה בהיקפים מצומצמים". 

בהיבט התחבורתי, ברובע שתי תחנות רכבת – תחנת גני אביב במערב אזור התעסוקה ותחנת לוד צפון העתידית במזרחו. בנוסף, התכנית כוללת בצפונה את המשכו וחיבור של כביש 200 למחלף נתב"ג, הקמת מחלף בכביש 40 בכניסה הצפונית לעיר, יצירת רשת שבילי אופניים ברחובות ובפארקים לאורך מסילות הרכבת, הקמת נתיבי תחבורה ציבורית לאורך כביש 200 וברחובות הראשיים, קו מערכת תחבורה עתירת נוסעים (הקו החום) וקו מטרו תת קרקעי, המתוכננים לעבור ברחובות הראשיים של הרובע.

בהיבט הסביבתי, התכנית כוללת את הקמתו של פארק עירוני לאורך נחל איילון ואת שיקום הנחל וכן את הקמתו של "פארק המשולש" במפגש הרכבות המערבית והמזרחית. "בין הפארקים הללו מחברים פארקים אורכיים לאורך מסילות הרכבת הקיימות, שיחד עם הפארק האורכי לאורך כביש 200 יוצרים חיבורים עירוניים חדשים ומאפשרים לתושבי העיר ולמועסקים נגישות מהירה ונוחה למרכזי התחבורה הציבורית בתחנות הרכבת", כך נמסר עוד מהעירייה. 

יאיר רביבו // דוברות עיריית לוד
יאיר רביבו // דוברות עיריית לוד

ראש העיר לוד, יאיר רביבו, מסר: "זאת תוכנית חשובה ואחד העוגנים המרכזיים של העיר. תוכנית כה מקיפה שתשפיע על עתיד העיר ותושביה בכל ההיבטים. לוד שנמצאת בתנופת בנייה ופיתוח רחבה ומשנה את פניה. העיר צפויה לשלש את מספר התושבים בעשורים הקרובים עם 3 שכונות חדשות בהן נבנות בימים אלו כ-20 אלף יח"ד וכ-30 אלף יח"ד, שיבנו במסגרת תהליך התחדשות עירונית מקיף של למעלה מ-80% משטחה של העיר. כל זאת בנוסף לפיתוח תשתיות, שטחי מסחר, תעסוקה, פנאי ופארקים שיובילו את העיר להיות היעד הטוב ביותר למגורים ולתעסוקה במרכז הארץ". 

לוד צפון // הדמיה: מנעד אדריכלים
לוד צפון // הדמיה: מנעד אדריכלים

אינג' עשהאל גדות, מנכ"ל כלכלית לוד, מסר: "אישור התכנית מהווה קפיצת מדרגה חסרת תקדים עבור העיר, שתהפוך לאחד ממוקדי התעסוקה החשובים בישראל. אני שמח וגאה להמשיך לקדם את החזון העירוני, למצב את לוד כעיר מובילה שמושכת אליה השקעות ופעילות עסקית רחבה. אזור התעסוקה החדש, יהווה עוגן כלכלי חשוב עבור המהפכה העירונית רחבת ההיקף אותה אנו מקדמים באמצעות הסכם הגג ויענה על מגוון רחב של צרכים עירוניים משמעותיים". 

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות