banner
יהודה הרציג // יחצ
יהודה הרציג // יחצ

גשר יהודית כסנונית ראשונה למהפך הגדול

גשר יהודית יאפשר לאלפי תל אביבים ואחרים מידי יום ביומו, ממשק רגלי ישיר בין השכונות המזרחיות של תל אביב לבין מערב העיר. הוא גם יתרום רבות, הן תודעתית, והן כלכלית לצמצום הפער בין שני חלקי העיר // דעה

יהודה הרציג // יחצ

מאת: יהודה הרציג

ממבט ראשון נראה גשר יהודית  כבשורה משנית ביותר, מבחינה תחבורתית, לא כל שכן נדל"נית. לכאורה אין מדובר כאן בפתיחת כביש חדש, מחלף חדש או אפילו קטע כביש צנוע. כמדינה שהתרגלה כל העת לפיתוח תחבורה מוטורית, במקרים רבים על חשבון הולכי רגל, זו נראית בשורה צנועה בתכלית, כי מה לגשר להולכי רגל עם פתרון בעיות התחבורה המטרופולין התל אביבית?

אולם לא כך הדבר. גשר יהודית יאפשר לאלפי תל אביבים ואחרים מידי יום ביומו, ממשק רגלי ישיר בין השכונות המזרחיות של תל אביב לבין מערב העיר. הוא גם יתרום רבות, הן תודעתית, והן כלכלית לצמצום הפער בין שני חלקי העיר. ומדובר, אדגיש, גם בתושבי שכונות מרוחקות יותר דוגמת יד אליהו ואפילו  התקווה וכפר שלם.

מבדיקה שערכנו, מתברר כי קיים פער מחירים משמעותי היסטורי בין מערב תל אביב לבין מזרחה. אם בשכונת מונטיפיורי ובהמשך במתחם שרונה, רמות המחירים מרקיעים לכ-40-55 אלף שקלים למ"ר, הרי שבמזרח העיר רמות המחירים נמוכות בעשרות רבות אל אחוזים, עד כדי פחות ממחצית המחיר (20-25 אלף למ"ר) זאת אם נדרים קמעא ליד אליהו, בואכה שכונת התקווה.

עובדה זו ממחישה עד כמה אנחנו נמצאים בעיצומו של שינוי תודעתי משמעותי במיתוגן ומעמדן של שכונות מזרח תל אביב, קל וחומר בכל מה שקשור להתחדשות עירונית. פתיחת גשר יהודית, אדגיש, הינה רק הסנונית הראשונה בתמורות שיבואו, בזו אחר זו, במהלך השנים הבאות:

ראשית דבר, כבר היום מתגברת מאוד הפעילות הנדל"נית בשכונות מזרח העיר, קול וחומר ברובע 9 הכולל את שכונת התקווה, כפר שלם וכו'. פעילות זו באה לידי ביטוי הן בבנייה חדשה, הן בהתחדשות עירונית(תמ"א 38 ופינוי בינוי) והן בבניית מגדלי משרדים או מגדלים עם שימושים מעורבים.

שנית, אלפי בניינים דרום-במזרח העיר, המצויות עדיין במעמד של "מושע", כלומר ללא רישום בטאבו, עומדים כעת בפתחו של תהליך רישום, מה שכמובן יגדיל מאוד את הביקושים ובד בבד את רמות המחירים.

שלישית, הקו הסגול של הרכבת הקלה, המיועד לקשר את מערב תל אביב עם מזרחה, ולחצות את שכונת התקווה בואכה כפר שלם ואלוף שדה ברמת גן, עתיד לקצר מאוד את זמני הנסיעה בין חלקי העיר ולהוות מרכיב פסיכולוגי, כמו גם תודעתי בצמצום הפערים.

רביעית, רמת התשתיות במזרח העיר, למרות תקלות שאיפיינו את הסערה שהייתה לפני מספר שבועות, משתפרת והולכת בהתמדה.

חמישית, תכנית קירוי "נתיבי איילון", שעד לאחרונה נחשבה לדמיונית לחלוטין, נכנסה להילוך גבוה. אין צל של ספק שהפיכת המפלס העליון של "נתיבי איילון" לממשק הולכי רגל, מרחב ציבורי וכו' המקשר את מערב העיר עם מזרחה, ימחוק בסופו של דבר לחלוטין את הפערים ההיסטוריים שנוצרו במהלך השנים.

סיבות אלה, ונוספות, ממחישות את כמה החלק המזרחי, ובמיוחד הדרום-מזרחי, של העיר תל אביב, מהווה פוטנציאל נדל"ני משמעותי לשנים הקרובות, ובכלל. מבחינה זו בטוחני כי פתיחת גשר יהודית תיזכר ברטרוספקטיבה לא רק כסנונית הראשונה, אלא כצעד אחד קטן שיביא למהפך הגדול בדימוי והמיתוג של שכונות מזרח תל אביב.

*כותב המאמר יהודה הרציג, הינו יזם נדל"ן בעלי קבוצת הרציג נדל"ן המתמחה בהתחדשות עירונית ובונה ברחבי הארץ

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות