אלף דירות, מלונות ושטחי ציבור רחבים – כך יראה מתחם כרמית בשכונת קריית היובל
מהנדס העיר ירושלים, אינג' יואל אבן: "הצלחנו לקבל לטובת שימושים ציבוריים 76% משטח התוכנית, שהייתה קניין פרטי הסגור בפני הציבור"
מהנדס העיר ירושלים, אינג' יואל אבן: "הצלחנו לקבל לטובת שימושים ציבוריים 76% משטח התוכנית, שהייתה קניין פרטי הסגור בפני הציבור"
הוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים, המליצה, לאחר שמיעת ההתנגדויות ודיון בוועדה, על הפקדת תכנית מתחם כרמית החדש, תוכנית בסמכות הוועדה המחוזית שכעת תעבור לפתחה.
התוכנית משתרעת על כ- 100 דונם בשולי שכונת קריית היובל, בשטח פנימיית כרמית, והיא מציעה להקים 1,000 דירות חדשות, מרביתן ב-8 מבני מגורים, בגובה של בין 6-25 קומות בחלקו המזרחי של התכנית בצמוד לרחוב אולסוונגר.
עוד מוצע שטח ציבורי פתוח בשטח של כ- 44 דונם בצמוד לעין כרם, הקמת 4 מבני ציבור בני 4-5 קומות ושני מלונות בוטיק, האחד בן 200 חדרים בחלק הדרומי של התכנית והשני בן 60 חדרים בחלקו הצפוני של התכנית.
התוכנית, בעירוב שימושים, מציעה גם הקמתו של מבנה מסחרי בן 2 קומות ושטחי מסחר בתחום התכנית המשתרעים על פני 4,795 מ"ר עיקרי, כביש חדש וכיכר שיחברו את כביש כרמית לשכונה ומעליות נוסעים רחבות היקף שיגשרו על פערי הטופוגרפיה וינגישו את המתחם אל תחנות הרכבת הקלה וממנה בחזרה.
בעיריית ירושלים מציינים כי: "הוועדה דחתה את מרבית מההתנגדויות לנוכח העובדה שהתוכנית תואמת את המדיניות העירונית לפיתוח ועיבוי השטח העירוני והגדלת היצע יחידות הדיור, תוך הגנה מרבית על השטחים הפתוחים והירוקים, עם דגש על אלו בעלי הערכיות הגבוהה. התכנית מייעלת ומנגישה את השטח הקיים המיועד לאזור מגורים עירוני, וכיום מופר ומבונה בחלקו, על ידי ציפוף ועירוב שימושים בשטחים הצמודים לשכונת קריית יובל ולציר הרק"ל. תוכנית זו משתלבת עם הבניה העתידית בסביבת המתחם וקו הרקיע שלה. בנוסף, התכנית מעבירה לשימוש הציבור כ- 45 דונם של שטח פתוח פרטי, שיהפוך לפארק ציבורי פתוח, אשר הוועדה החליטה לקבוע בשלביות הביצוע את הבטחת פיתוחו. הפארק יונגש לדיירי המתחם ולתושבי שכונת קריית יובל המתפתחת וזקוקה לשטחים פתוחים ונגישים.
"ייחודה של התוכנית הוא, בין היתר, בכך שהיא מצליחה ליצור תמהיל ייחודי שבו בקרקע שהיא קניין פרטי, יופרשו לצרכי הציבור כ- 76% ממנו, אשר היו בעבר סגורים בפניו, והיא מצמצמת את השטחים לבינוי ולפיתוח שאינם ציבוריים, לשטחים שעיקרם הינו שטח מופר".
עם זאת, הוועדה קיבלה ואימצה את ההתנגדויות שעסקו בשמירה על שבילי הליכה ומעברים רגלים למתחם כרמית גם בזמני הבניה, הוספת הוראות לתכנית שאין לבצע עבודה דרך שכונת עין כרם, בכדי לשמור על אורח חיים תקין לתושבי השכונה ומניעת מעבר רכב חירום ורכב שירות עירוני, מעבר תשתיות ו"דרך זמנית" בשצ"פ אקסטנסיבי.
מהנדס העיר ירושלים, אינג' יואל אבן: "תוכנית כרמית היא דוגמה נפלאה ליצירת מארג מתקדם וחדשני, שמצליח לקדם פיתוח ובנייה תוך שמירה ואף הרחבה של שטחים פתוחים לתועלת ולשימוש הציבור. בתוכנית הזאת הצלחנו לקבל לטובת שימושים ציבוריים 76% משטח התוכנית, שהייתה קניין פרטי הסגור בפני הציבור, בזכות חשיבה חדשנית, ציפוף ועירוב שימושים, הקפדה על ערכים סביבתיים ואקולוגיים ושימור הזהות והנוף הירושלמיים".
מגישת התוכנית היא החברה לפיתוח כרמית – קרית יובל בע"מ ושותפות מבוא כרמית. עורך התוכנית הוא אדר' רנדי אפשטיין, ממשרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים.
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן