banner
רוני כהן // אלדר שיווק
רוני כהן // אלדר שיווק

בדיקה: כ-27% מרוכשי הדירות הם עובדי ענף ההייטק

ההייטקיסטים מעדיפים לרכוש דירות במרכז הארץ עם קירבה למקומות העבודה. מדובר בעובדים צעירים יחסית, רובם גברים רווקים או זוגות צעירים ללא ילדים // פרשנות

רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק 28.11.2021

שנת הקורונה היטיבה עם ענף ההייטק הישראלי: אקזיטים במיליארדי שקלים, השקעות במיליונים בחברות חדשות, צמיחה של חברות ישראליות לשווי של יותר ממיליארד דולר (חד קרן) וגיוסים של חברות ותיקות וחדשות במאות מיליוני שקלים – כל אלה היו מנת חלקו של ענף ההייטק ב-2020 והמגמה נמשכה גם בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021. 

הזינוק המטאורי של מניות חברות ההייטק הישראליות והאקזיטים של החברות הותירו בידי עובדי הייטק ישראלים רבים אופציות וסכומי כסף לא מבוטלים שהסתכמו במאות אלפי דולרים ואף יותר. העובדים חיפשו אפיקי השקעה אטרקטיביים לשים בהם את כספם ומצאו אחד בולט – שוק הנדל"ן. 

מסקר שערכנו בקרב כ-2,000 רוכשי דירות בשנה וחצי האחרונות בעשרות הפרויקטים שמשווקת החברה בפריסה ארצית, עולה כי כ-27% מכלל רכישות הדירות בתקופה זו בוצעו על ידי עובדי הייטק – כלומר כמעט כל רוכש שלישי הינו הייטקיסט. כדי לסבר את האוזן, לפי נתוני הרשות לחדשנות, עובדי ההייטק בישראל מהווים כ-10% משוק העבודה הישראלי, כך ששיעור רכישות הדירות שהם ביצעו בשנה וחצי האחרונות מקבל משנה תוקף.

הסקר בדק גם את סוגי הדירות שרוכשים ההייטקיסטים, ומצא כי שווי הדירות הממוצע שהם רכשו בשנה וחצי האחרונות עמד על כ-3 מיליון שקל, לעומת שווי של כ-1.8 מיליון שקל בממוצע הארצי לדירות חדשות שנרכשו. כמובן שהממוצע כולל גם דירות יוקרה שרוכשים עובדי ההייטק לעתים במחירים גבוהים בהרבה. 

דוגמאות לעסקאות 

  • ברחוב יהודה מכבי, נמכרה דירה בשטח של 103 מ"ר +13.5 מ"ר מרפסת, בקומה 4 ,ב-6.1 מיליון שקל. 
  • בשכונת יד אליהו נמכרה דירת  3 חדרים בשטח של  83 מ"ר עם 12 מרפסת, בקומה 5, במחיר של 3.1 מיליון שח כולל חניה ומחסן.
  • במגדל יוקרה ברמת גן, נמכרה דירת 3 חדרים בשטח של 85 מ"ר + 12 מרפסת, בקומה ה-35,  תמורת 4.1 מיליון שקל.
  • בשכונת פארק הים החדשה בבת ים, קו ראשון לים נמכרה דירת 4 חדרים בטח של 108 מ"ר + 14 מרפסת במחיר של 2.850 מיליון שקל.

לסיכום, ההייטקיסטים שחלקם הפכו מיליונרים בשנה החולפת, מעדיפים לרכוש דירות במרכז הארץ עם קירבה למקומות העבודה – ת"א, רמת גן וגם בערי השרון הרצליה, רעננה וכפר סבא, הערים שבהן הריכוזים הגדולים ביותר של חברות הטכנולוגיה וכמובן ערים המכילות מוקדי פנאי בילוי מרכזיים שקוסמים לפלח זה של האוכלוסיה. מדובר בעובדים צעירים יחסית – בשנות ה-20-30 לחייהם, הרוב הם גברים רווקים או זוגות צעירים ללא ילדים. למרבית הרוכשים האלה אין עדיין צורך בבתי ספר או גני ילדים בקרבת הבית, הפרמטרים שמעניינים אותם הם נגישות גבוהה, וקרבה לאזורי בילוי ולמרכזי מסחר. 

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

לכנס הנדל"ן השנתי | כל בכירי הענף במקום אחד!

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות