banner
צילום האזור // החברה הכלכלית בני ברק
צילום האזור // החברה הכלכלית בני ברק

מכרז נדיר: החברה הכלכלית בני ברק פרסמה מכרז לבניית מגורים על קרקעות אחרונות בעיר

מדובר במכרז נדיר שפרסמה החברה הכלכלית של העיר, לבניית 184 יח"ד על קרקעות אחרונות לבנייה בשכונה החדשה במתחם רחוב הירקון. מנכ"ל החברה הכלכלית, שהתמודד עם פינויים מהשטח במשך עשור, מספר על האתגרים, ואומר: "מעבר למכרז הזה נותרו בעיר רק קרקעות מועטות לבנייה ואין לה רזרבות נוספות"

אריאל נוי 28.10.2021

החברה הכלכלית של בני ברק פרסמה מכרז למכירה של מגרשים המיועדים לבנייתן של עוד 184 יחידות דיור במתחם רחוב הירקון. השכונה המדוברת שוכנת בסמוך למרכז העסקים והמסחר של העיר ה-BBC וזוכה לבינוי מואץ, כאשר במקום מתוכננת לקום שכונת מגורים חדשה שתכלול 1,500 יחידות דיור. "העיר בני ברק מהווה למעשה סמל למצוקת היצע הדיור במדינה. כל קרקע מהווה זריקת חמצן חשובה לעיר ותושביה. שמנו לנו למטרה להגדיל את ההיצע לטובת משפרי הדיור ומשפחות ברוכות ילדים", אומר ראש העיר, הרב אברהם רובינשטיין, שמוסיף כי: "הפרויקט החדש ישמש חיבור בין השכונות הוותיקות לחדשות, ויאפשר לבני ברק לגדול ולהתפתח". 

אברהם רובינשטיין, ראש העיר בני ברק // יח"צ
אברהם רובינשטיין, ראש העיר בני ברק // יח"צ

100 דונם של רמ"י עברו לטיפול החברה הכלכלית ופינוי פולשים

החברה הכלכלית של בני ברק, אחת מהיחידות בישראל שחתמה הסכם שותפות עם רמ"י לשיווק קרקעות. לאחר שבשנת 2003 רמ"י ניסתה לשווק את הקרקעות אך נכשלה, כשהיא נאלצה להתמודד עם פולשים, מסיגי גבול, תושבים שהיו באזור משנות ה- 60 ועוד.

בראיון מיוחד למגדילים מסביר שלומי פולק מנכ"ל החברה הכלכלית: "עברנו תהליך מורכב ומאתגר שעשינו במשך עשור לכל סוגי הפינויים זה כלל הוצאות לפועל, בתי משפט ועוד. היום אנחנו בשלב האחרון לאחר ששיווקנו 1000 יח"ד מתוך 1500 יצאנו למכרז אחרון של 184 יח"ד במתחם". 

פולק מציין כי החברה הכלכלית של בני ברק היא שותפה מלאה והזרוע המבצעת של רמ"י: "זה שטח של 100 דונם שרמ"י העבירה לנו על מנת שאנחנו נטפל בו. מדובר באזור צפון בני ברק – גבול פרדס כץ, אשר שיכן ברובו מוסכים, מלאכה ותעשייה במבנים ישנים, ומאות פולשים ומסיגי גבול. התחלנו להעביר אותו תהליך מואץ של התחדשות עירונית מקיפה. כך יצא שבשנים האחרונות שיווקה העירייה, כשאנחנו הזרוע המבצעת, מעל 1,000 יח"ד באזור שחלקו כבר אוכלס. בתוך מספר שנים  צפוי האזור להפוך לאחת משכונות המגורים המבוקשות בעיר, כחלק מיישום של תכנית המתאר החדשה של בני ברק". 

איפה הדברים עומדים כיום?

"פינינו אוכלוסייה לא קלה אבל היום כמעט כולם כבר עם הסכם. צריך להבין שמדובר באחד המכרזים האחרונים באזור המבוקש. לאחר שמרבית הקרקעות באזור כבר שווקו, כשבחלקן הושלמה הבנייה וחלקן בהליכי תכנון או בנייה שונים. מעבר לכך נותרו בעיר קרקעות מועטות לבנייה ואין לה רזרבות נוספות של קרקעות לבניה. בני ברק היא העיר הצפופה ביותר בישראל במספר התושבים לקמ"ר". 

קהל יעד מיועד תמהיל הדירות בפרויקט?

"תמהיל הדירות במכרז החדש נותן מענה בעיקר לצרכי משפרי דיור ומשפחות ברוכות ילדים.  הדירות בנות 4-5 חדרים, בגודל ממוצע של  115 מ"ר יהיו גדולות מהממוצע הקיים בעיר, כדי להוות אלטרנטיבה איכותית למגורים עבור תושבי העיר במתחם החדש". 

בתוך כך, עיריית בני ברק שמה לה למטרה בשנים האחרונות להביא לניצול מקסימלי של השטחים בצפון העיר ולהפשיר אותם למגורים בכדי לתת מענה לביקושים הגבוהים לדיור בעיר. "בניגוד למכרזים אחרים, למכרז הנוכחי כבר קיימת תב"ע (תוכנית בניין עיר) מאושרת, כך שתחילת הבניה תתאפשר במהירות", אומר פולק.

בעירייה מציינים עוד כי מצפון לשכונה המדוברת, על גדות הירקון מתוכנן להבנות פארק בעתיד הקרוב, שיכלול על פי התכנון בריכה עירונית ראשונה ואמפי פתוח להופעות. מדרום לה נמצא המרכז העירוני הוותיק של בני ברק.  "למעשה אנחנו יוצרים עירוב שימושים, בין מסחר ומבני מגורים ועוד", מסכם פולק. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות