banner
הדמיית התכנית // ארנסטו אראגון
הדמיית התכנית // ארנסטו אראגון

אושרה תכנית רכסים הכוללת 2,500 יחידות דיור ואזורי תעסוקה

שר הפנים, אריה דרעי: "ההחלטה שהתקבלה היום מבשרת על רוחות של שינוי בותמ"ל. אחד היעדים שאני חותר אליהם מאז שהחזרתי את מינהל התכנון למשרד הפנים, הוא מתן דגש על פתרונות למצוקת הדיור בעיקר בחברה החרדית והערבית"

הוועדה הארצית לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), אישרה את תכנית 'רכסים צפון', הכוללת תוספת של 2,500 יח"ד, מתוכן 250 יחידות המיועדות לדיור מוגן ושני אזורי תעסוקה ומסחר בהיקף של 180 אלף מ"ר, אחד ברכסים ואחד באיבטין. התכנית קודמה בשיתוף המועצה המקומית רכסים והמועצה האזורית זבולון השכנה, והיא מצטרפת לתכנית תמ"ל 1066 ברכסים שכבר אושרה בותמ"ל בשנת 2019. 

הבינוי המוצע מאופיין בצפיפות גבוהה, המשלבת מסחר בקומת הקרקע ברחובות הראשיים והיא כוללת כ-100 דונם שטחי ציבור וכ-130 דונם שטחים פתוחים. במשרד הפנים מציינים כי בהחלטתה היום, הנחתה הוועדה על הוספת זכויות למבני ציבור "כחלק מתפיסת ייעול הקרקע ומימוש מגוון צרכים בבניין אחד". 

אזור תעסוקה בכניסה לרכסים ייבנה על שטח בהיקף של 134 אלף מ"ר הכוללים תעשייה, משרדים, מסחר ומרכזים לוגיסטיים. אזור התעסוקה והמסחר בכניסה ליישוב איבטין השכן, ישתרע על היקף של 46 אלף מ"ר.

התכנית כוללת את הסטת ושדרוג דרך 762 האזורית, כשלב ראשון לקראת חיבור עתידי של היישובים בסביבה לכביש 6 החדש במחלף רכסים-אבטין. מבחינה סביבתית, התכנית כוללת הסדרה של מקטע משמעותי מנחל ציפורי, תוך שיקום ופיתוח שלו לפארק, ובצמוד לו הקמה של שטחי מלונאות, תיירות, נופש וספורט. התכנית קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ונערכה על ידי עמוס ברנדייס אדריכלים.

שר הפנים, אריה דרעי // יח"צ
שר הפנים, אריה דרעי // יח"צ

שר הפנים אריה דרעי: ״ההחלטה שהתקבלה היום מבשרת על רוחות של שינוי בותמ"ל. אחד היעדים שאני חותר אליהם מאז שהחזרתי את מינהל התכנון למשרד הפנים, הוא מתן דגש על פתרונות למצוקת הדיור בעיקר בחברה החרדית והערבית ומענים בתחום אזורי תעסוקה והגדלת הכנסות הרשויות הללו באופן שיחזק את יציבותן וחוסנן הכלכלי. פיתוח היישוב רכסים הוא ביטוי לכך ואני מאד מקווה כי נעשה זאת ברשויות נוספות ובאמצעים השונים העומדים לרשותנו."

יו"ר הותמ"ל, אדית בר, אמרה כי: "אישור תכנית רכסים צפון מהווה ציון דרך משמעותי במאמצים לספק היצע מגורים איכותי בהתאם ליעדי התכנית האסטרטגית לדיור ובדגש על אוכלוסיות שבמיקוד כמו הציבור החרדי. התכנית מציעה פיתוח אינטנסיבי צמוד דופן למרקם העירוני וכוללת אישור מערך תשתיות חדש לחיבור היישוב למערכת דרכים ראשיות וקווי תח"צ בסביבתה. התכנון מציע שטחי תעסוקה במיקום אסטרטגי ובאפיון מותאם לצרכי האוכלוסייה שיסייעו לחזק את כלכלת הרשות המקומית ואת כלל מטרופולין חיפה. במסגרת זו יש לציין את שיתוף הפעולה המבורך לקידום התכנית בין המועצה האזורית זבולון לבין המעוצה המקומית רכסים."

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות