banner
גיא אהרונוביץ // צילום: סמדר כפרי
גיא אהרונוביץ // צילום: סמדר כפרי

לוחמים, עצמאיים וטוב להם

הקיבוצניק ששירת באגוז והפך למנהל פרויקטים עצמאי, החקלאי שהתגייס לצנחנים, נפצע בלבנון והפך ליבואן משטחי גרניט והעולה מצרפת שהפכה למעצבת פנים בישראל: על החיים לפני ואחרי ההחלטה לצאת לעצמאות, על האתגרים בדרך וכיצד השפיעה מגפת הקורונה על שגרת העבודה

גיא אהרונוביץ // צילום: סמדר כפרי

גיא אהרונוביץ, מנהל ומבצע פרויקטים בענף הבניה והשיפוצים

אהרונוביץ גדל והתחנך בקיבוץ גל עד הסמוך ליוקנעם. הוא שירת ביחידת אגוז ועם שחרורו החל לעבוד במפעל רשתות החקלאות הפועל בקיבוץ. עם תחילת לימודי המשפטים עבר לתל-אביב ובמקביל פיתח קרירה מצליחה כמאמן אישי בכיר ברשת הולמס פלייס. "במסגרת העבודה כמאמן נחשפתי להרבה בכירים ואושיות בתחום העסקים והנדל"ן", הוא אומר, "הם אלה שהדביקו אותי בחיידק ומאותו רגע התחלתי להתעמק ברזי התחום, לאסוף ולאגור מידע וידע".  

לפרויקט הראשון הגיע אהרונוביץ לגמרי במקרה: "ידידה טובה, שהיתה בזמנו העוזרת האישית של אחד מאילי הנדל"ן ברץ וטיפלה בשיפוץ משרדי החברה במתחם הבורסה ברמת גן, פנתה אלי ושאלה אם אני מכיר אנשים מקצוע בתחום", הוא מספר, "עם הרבה תעוזה וביטחון הצעתי את עצמי לתפקיד, למרות שבפועל חוץ מהרבה ידע תיאורטי שצברתי, היה לי מעט מאוד ניסיון פרקטי. הודות להדרכה של אבא שלי, שהיה רכז התחזוקה והבניין בקיבוץ, הצלחתי לצלוח את הפרויקט המורכב הזה בהצלחה רבה. בזכותו כמה חודשים אחרי כבר ניהלתי קרוב ל-90% מפרויקטי השיפוץ שהיו באותה תקופה באותו מתחם משרדים בבורסה".   

על האתגרים הוא אומר: "לפני הכל היה חוסר הניסיון בשטח, עליו הייתי צריך לחפות ולגרום לאנשים לסמוך עלי ללא היסוס. בהתחלה אין לך "תיק עבודות" כך שקשה הרבה יותר למכור ולשווק. ליצור רזומה זה תהליך וכדי להשיג אחד טוב בחרתי בהתחלה להתאבד כלכלית ולקחת פרויקטים בכל מחיר. עם הזמן אתה מגלה שכעצמאי אתה אחראי על הכל. הכל מתנקז בסופו של דבר אליך ואתה צריך לעשות הכל בצורה לא פחות ממושלמת כדי שהעסק לא ייפול. זה משהו שלוקח זמן ודורש הרבה אנרגיה. לאורך התהליך יש גם הרבה תסכולים ומי שבאמת רוצה להצליח חייב המון התמדה, קור רוח ונחישות. היום, כשאנחנו בעיצומו של משבר, הדבר הכי חשוב מבחינתי זה לשמר את הקיים, שהיה מאוד משביע רצון. אני ממשיך לנהל פרויקטים קיימים ומתחיל חדשים והכל במין חוסר וודאות עסקית. באופן טבעי אף אחד מאיתנו לא יודע לקראת מה אנחנו הולכים ולכן יש קושי בלתכנן הלאה אבל למרות זאת אני מסרב לעצור ומתעקש להתקדם ולהתפתח. זה דורש המון עבודה מנטלית, אופטימיות, להתחדש ולחקור שווקים חדשים ודרכים חדשות להתפתח. אתגר לא קטן". 

אייל שימן // צילום: שי אדם
אייל שימן // צילום: שי אדם

אייל שימן- יבואן משטחי גרניט מאיטליה לישראל

אלה שמכירים את שימן מקרוב מעידים עליו כאדם חרוץ עם פתיל קצר אוהב אדם וציוני בנשמה. הוא נצר למשפחה חקלאית שורשית, שהחל את שירותו הצבאי כלוחם בצנחנים אך בעקבות פציעה במלחמת לבנון הראשונה עבר לשרת כקצין בחיל המודיעין. "אחרי שהשתחררתי למדתי תואר ראשון במנהל עסקים ושני במשפטים ובמקביל כיהנתי כסמנכ"ל של מפעל שיש מקומי", הוא משחזר, "בגיל 32 נקראתי חזרה לדגל. חזרתי לשרת בקבע וכיהנתי בשלל תפקידים בהם מפקד יחידת הלוויינים באמ"ן, ראש מטה המערך החזותי באמ"ן, מפקד צוות במכללה לפיקוד ומטה והתפקיד האחרון- נציג אמ"ן בוושינגטון".

לאחר סבב השירות השני התברג שימן למשרד עורכי דין מוביל והתמחה במשפט מסחרי אז גם זיהה הזדמנות עסקית יוצאת דופן לייבא את משטחי הגרניט של מותג LAMINAM האיטלקי. "ההתחלה היתה מאתגרת", הוא אומר, "הכניסה למגרש המשחקים של הגדולים כיזם צעיר, כשאף אחד עוד לא מכיר אותך, בך וביכולות שלך מצריכה הרבה אורך רוח. אתה נדרש ליצור יש מאין, למפות קהלים ולייצר דינמיקה המושתתת על אמון. התחום שלנו הוא גם כך רווי ומתנהלים בו גורמים מרושתים וותיקים לכן אתה חייב בחוכמה לייחד ולבדל את המותג ולבנות מערך שירות תומך ברמה הכי גבוהה. עננת הקורונה מתחילה אט אט להתפוגג אך בפועל התשתית העסקית נעצרה. מטבעי אני חש מחויבות לעובדים שהם שמפרנסים משפחות לכן בחרתי להשאיר את כולם בעבודה. את הזמן ניצלנו לקלוט טכנולוגיות מתקדמות יותר שייעלו את ניהול הלקוחות והמערך השיווקי של החברה. במקביל אנחנו ממשיכים להדק גשרים ולבנות קשרי עבודה מתוך הבנה שבמוקדם או במאוחר נחזור לשגרה בשאיפה מחוזקים יותר למרות התקופה הלא קלה". 

אריאלה עזריה ברקוביץ // צילום: ירין נטור חלבי
אריאלה עזריה ברקוביץ // צילום: ירין נטור חלבי

אריאלה עזריה ברקוביץ, מעצבת פנים לפרויקטי יוקרה "בשלט רחוק"

עוד לפני שעלתה ארצה מצרפת עבדה מעצבת הפנים אריאלה עזריה ברקוביץ במשרדו של אדריכל העל ג'ק גרסיה (Jacques Garcia) ועיצבה את בתיהם הפריזאיים של מפורסמי ועשירי צרפת. "כשהגעתי לישראל עשיתי תפנית. פתחתי פטיסרי צרפתי ששיווק את המאפים למלונות כמו הילטון ושרתון, למסעדות המובילות בתל-אביב והעסיק לימים למעלה מ-45 עובדים", היא משחזרת, "כשיצאתי מהעסק התחלתי לשווק דירות במרינה בהרצליה כמתווכת שכירה. הלקוחות, רבים מהם תושבי חוץ דוברי צרפתית, החלו אט אט להעזר גם בכישורי העיצוב שלי מה שהוביל אותי לפני כ-18 שנה לפתוח משרד המתמחה ברכישת ועיצוב דירות ובתים עבור ישראלים ותושבי חוץ בשיטת השלט הרחוק". 

על האתגרים בדרך, היא אומרת: "האתגר הגדול בעבודה היה לעצב בתים לאנשים שלמעשה כלל אינם מעורבים בתהליך. כחלק מהשיטה אני והצוות מעצבים את הנכס מא' ועד ת' עד רמת הסכו"ם והמזוזה. כיום, כשאנחנו בעיצומו של משבר הקורונה, המזל הגדול שאני לא צריכה את הלקוחות פיזית לצידי, העבודה גם כך מתבצעת ממרחק ולכן היא נמשכת כסדרה. אנחנו ממשיכים לעבוד במקביל על עשרות פרויקטים ולהתנהל מול הספקים שעובדים במתכונת מצומצמת לכן בשלב זה אנחנו מבצעים הזמנות שיסופקו רק בהמשך לאתרים השונים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות