banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

שבע קבוצות עברו את המיון המוקדם במכרז לרכבת הקלה בירושלים

הקבוצות הציגו קבלני משנה וחברות ביצוע מאירופה ורוסיה. החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו: "שיטת PPP יביא לשיפור רווחת אזרחי מדינת ישראל"

שבע קבוצות קיבלו היום הודעות על עמידתן בתנאי הסף של המכרז להרחבת הרכבת הקלה בירושלים. ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרדי האוצר, התחבורה ועיריית ירושלים, בראשות סגן החשב הכללי, נחמיה קינד, השלימה הליך לבחינת הצעות המיון המוקדם שהוגשו בחודש דצמבר האחרון. בהליך המיון המוקדם השתתפו שמונה קבוצות, כאשר בחודש האחרון קבוצה אחת פרשה מההליך. במסגרת המיון המוקדם הציגו הקבוצות ניסיון בינלאומי בתפעול רשתות רכבת קלה עירונית, יכולת בנייה והקמה של פרויקטים, הוכיחו עמידתן בדרישות איתנות פיננסית ועוד. בחודש הקרוב צפויים להתפרסם מסמכי המכרז הבינלאומי, שיהיה מיועד לקבוצות שעברו את ההליך.

החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, בירך על היקף הקבוצות הרב והמגוון אשר לוקח חלק בהליך המיון המוקדם, ואמר כי: "המשך פיתוח יעיל של תשתיות וביצוען, בין היתר, בשיטת PPP, הינו בין יעדיו הבולטים של אגף החשב הכללי, אשר יביא לשיפור רווחת אזרחי מדינת ישראל, להגדלת התוצר המקומי ולהתחזקותה של כלכלת ישראל".

קבלני משנה וחברות הפעלה מאירופה ורוסיה
הקבוצות אשר עמדו בתנאי הסף של המכרז הן שפיר הנדסה וחברת CAF, שיכון ובינוי, אגד החזקות ו- Meridiam infrastructure, אשטרום, קרן תשתיות לישראל וחברת הראל, Ansaldo, Hitachi, מנרב וקבוצת מאיר, IDT Corporation, Pangea Israel, GEK Terna, אלקטרה ודן תחבורה ציבורית, Bombardier, קבוצת אורון, לסיכו, Macquarie ומטרופולין תחבורה ציבורית.

הקבוצות חברו לקבלני משנה בתחומים שונים, וכוללות חברות הפעלת רכבות בעלות ניסיון ממדינות שונות בעולם כמו ספרד, יוון, אוסטריה, רוסיה, פולין, איטליה ורומניה. כמו כן, בקרב החברות צפויות לקחת חלק מהחברות המובילות בעולם בתחום הרכבות והמערכות.

27 ק"מ מסילת רכבת
הפרויקט, המשותף למשרדי האוצר והתחבורה, עיריית ירושלים, וצוות תכנית אב לתחבורה ירושלים, המשמש גורם הייעוץ המקצועי בפרויקט, מבוצע בשיטת PPP, כולל הקמה של מסילות באורך כ-27 ק"מ. זאת, במסגרת הארכות "הקו האדום" הנוכחי לבית חולים הדסה עין כרם ונווה יעקב ובניית הקו הירוק מהר הצופים ועד למלחה ולגילה, עם שלוחה לגבעת רם. כמו-כן, הפרויקט כולל הפעלה של רשת ה-JNET במסגרתה יופעלו 5 קווי רכבת באופן מדורג, ששיאו צפוי החל משנת 2024, עם הערכה של כחצי מיליון נוסעים ביממה. עבודות ההכנה לקראת הנחת המסילות כבר החלו, כאמצעי לקידום הפרויקט וצמצום ההפרעה לציבור בזמן העבודות.

ממשרד האוצר נמסר כי: "בהכנת המכרז החדש ניתן דגש על חלוקת סיכונים יעילה יותר בין המגזר הציבורי לקבוצה שתזכה מהמגזר הפרטי. במסגרת חלוקת הסיכונים, המדינה ועיריית ירושלים נטלו על עצמן את ביצוע עבודות התשתית המהוות הכנה להנחת המסילות. כך, תמנע, ככל הניתן, ההפרעה החוזרת לתושבים ולעסקים והזכיין יפעל בעיקר ברצועת המסילה".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות