banner
פינוי בינוי גבעת שמואל | חיים אביטן צילום פוטו כפיר, באדיבות הרשות להתחדשות עירונית
חיים אביטן צילום פוטו כפיר, באדיבות הרשות להתחדשות עירונית

לראשונה: התחדשות עירונית בהסכם מסגרת

העיריות יקבלו תקצוב עבור המרכיבים הציבוריים הנובעים מתוספת האוכלוסייה, בכפוף להוצאת היתרי בנייה בפרויקטים של פינוי-בינוי ותמ"א 38

תמונה: חיים אביטן // צילום: פוטו כפיר, באדיבות הרשות להתחדשות עירונית

משרד הבינוי והשיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ייצאו לפיילוט של הסכם מסגרת להתחדשות עירונית, במטרה לסייע לרשויות להתמודד עם היעדר התקציב לתשתיות בפרויקטים של התחדשות עירונית.

תקציב מלא של המדינה
ההסכם ילווה בתקצוב מלא של המדינה ובליווי של משרד הבינוי והשיכון ושל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. על פי הפיילוט, בכפוף להוצאת היתרי בנייה בפרויקטים של פינוי-בינוי ותמ"א 38, תקבל הרשות המקומית תקצוב עבור המרכיבים הציבוריים הנובעים מתוספת האוכלוסייה, עקב תהליכי החידוש.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: "אנו מקדמים פיילוט של חתימה על הסכם מסגרת להתחדשות עירונית. הסכם המסגרת יהווה פריצת דרך להרחבת הבנייה והגדלת מלאי הדירות באמצעות פרויקטים גדולים וממוקדים של התחדשות עירונית. מדובר בפיילוט שצפוי להתרחב בהמשך גם לרשויות נוספות. בנוסף לטיפול במבני המגורים, הסכם זה יכלול גם טיפול במרחב הציבורי – החלפה ושדרוג תשתיות, הרחבת כבישים, הוספת מוסדות ציבור ועוד".

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן: "הפיילוט שייצא לדרך בקרוב, יהווה את יריית הפתיחה להסכמי מסגרת לקידום פרויקטים גדולים של התחדשות עירונית בכל רחבי הארץ. פרויקטים אלה עתידים ליצור תוספת של אלפי יחידות דיור נוספות, ויתנו מענה לנושאי מבני הציבור, התשתיות והגנים הציבוריים שיקומו לרווחת התושבים. המדינה מכניסה לראשונה יד לכיס, בכדי להשקיע בהתחדשות העירונית".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות