banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

ביבשה ועכשיו גם בים: מדיניות המרחב הימי התכנוני לישראל

אושר מסמך המדיניות למרחב הימי של מדינת ישראל, לרבות פיתוח קווי תשתית ימיים, מבנים וחקלאות ימית. מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "בעתיד הקרוב צפויה מדינת ישראל להידרש להרחבת פעילויות בים"

אילוסטרציה // Depositphotos

הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (ולחוף) אישרה ברוב קולות את מסמך המדיניות למרחב הימי של מדינת ישראל. מדובר במסמך מדיניות שקידם מינהל התכנון וינוהל על ידי ועדה בינמשרדית בראשותו, בשיתוף משרדי הממשלה. החלטות תכנוניות יתקבלו ע"י הולחוף, שסמכויותיו יורחבו במסגרת זו. 

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, מסרה כי: "בעתיד הקרוב צפויה מדינת ישראל להידרש להרחבת פעילויות בים. מינהל התכנון הוביל לראשונה מהלך שבחן את הצרכים העכשוויים והעתידיים תוך הסתכלות מערבה אל הים הן במים הטריטוריאליים והן במים הכלכליים. מדובר במהלך שמציג תפיסת עולם חדשנית שלוקחת בחשבון את השינויים והמגמות במרחב הימי. מסמך המדיניות הימי, מציג חזון כלכלי-חברתי, לצד שימור ערכי הטבע, הנוף והמורשת".

המדיניות החדשה רואה את המים הטריטוריאליים והמים הכלכליים, כחלק בלתי נפרד משטחה של מדינת ישראל והיא כוללת התייחסות להסדרה ותיאום במרחב הימי, פעילות, פיתוח, לרבות קווי תשתית ימיים, מבנים ימיים וחופיים וחקלאות ימית ולהגנה על משאבי טבע ומורשת. 

במינהל התכנון ציינו כי: "במהלך העבודה על מסמך המדיניות, נבחנו בין היתר שלוש חלופות לניהול של המרחב הימי- 'רשות ים' שתחזיק בסמכויות נרחבות בתחומים שונים, ; 'מועצת ים' – מסגרת לתיאום ותכלול בין המשרדים השונים או המשך מצב קיים. כאמור הוחלט  לבסוף על הקמת ועדה בינמשרדית".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות