banner
סוכות בבני ברק // shutterstock
סוכות בבני ברק // shutterstock

בני ברק: צו מניעה זמני לסוכה שקובעה לקיר המשותף

בני זוג בבני ברק אשר החלו בבניית סוכה עם קיבוע עוגנים לבית המשותף, טענו כי מדובר בסוכה ארעית אולם השכנים התנגדו והוצא להם צו מניעה זמני להמשך ביצוע העבודות

 

המפקח על מקרקעין, מאיר פורת, העניק מתן צו מניעה זמני לבניית סוכה בחזית הבית המשותף של דיירים בבני ברק, זאת לאחר שהסוכה נבנתה עם קיבוע של עוגנים לבית המשותף "ומשכך מהווה הרחבת דירת המשיבים, ללא היתר בניה וללא הסכמת שאר הדיירים". בתוך כך, הוא ציין כי מבקשי הצו הינם בעלי דירת הגן מתחת לדירת המשיבים, ואם לא יינתן צו מניעה למשיבים, תיבנה הסוכה מעל סוכת המבקשים, מה שיגרום לפסילה הלכתית של סוכת המבקשים.

מדובר בבניין משותף ברחוב הרב לוין מרישא בבני ברק, שבו החלו לפני כחודשיים בני זוג בביצוע עבודות בנייה להקמת סוכה בגודל 18 מ"ר בחזית הבניין. לטענת השכנים, אשר מתגוררים בצמוד לחצר, כל זאת בוצע ללא היתר בנייה וללא קבלת הסכמת בעלי הדירות ותוך ביצוע עבודות קיבוע עוגנים ברכוש המשותף בבניין. עוד לטענתם העבודות בוצעו ללא תוכנית בנייה וללא אישור מהנדס בנייה שהסוכה לא תהווה סכנה. מההחלטה עולה כי בין היתר טענו השכנים כי לא מדובר בסוכה ארעית אלא בבנייה החורגת מקו בניין, כאשר "מטרתם האמיתית של המשיבים היא להרחיב את דירתם". 

בני הזוג טענו מנגד כי מדובר בסוכה זמנית, אשר תפורק לאחר חג הסוכות וכי ההנחיות המרחביות של עיריית בני ברק מתירות בניית סוכה ללא צורך בהיתר. עוד הם טענו כי משפחתן מונה 11 נפשות וכי מתן צו מניעה בסמוך לחג הסוכות יגרום להם "נזק רב, ויאלץ אותם לעזוב את דירתם כדי שיוכלו לשבת בסוכה כדין". 

בהחלטתו קבע פורת כי: "אין לפנינו מקרה של בניית סוכה "רגילה" שמוצבת בחצר הבית המשותף לימי הסוכות, אלא במבנה שאף המשיבים ראו צורך להתייעץ עם מהנדס במהלך הקמתו, שלפחות חלקו עתיד להישאר במקומו על גבי הקירות החיצוניים בבית המשותף, במהלך כל ימות השנה". עוד הוא ציין כי היה על בני הזוג לקבל את הסכמת בעלי הדירות לפני תחילת הבנייה אולם הסכמה כאמור לא הוצגה. 

עוד התייחס פורת לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה, וקבע כי הוא לא יכול לסייע לבני הזוג, "שכן, אחד מהתנאים לכך שמבנה זמני כגון סוכה, יהיה פטור מהיתר, הוא כי המבנה "מוצב על הקרקע". ואילו המבנה שלפנינו, הוא מבנה תלוי שאינו מוצב על הקרקע. יובהר כי הנחיות מרחביות, של רשות מקומית, אינן יכולות לסתור את החוק". 

בסיכומו של דבר, סבר פורת כי קיימות ראיות מספיקות לקיומה של תביעה לכאורה, ומציין כי בשלב זה, טרם החלה עיקר הבנייה וככל שהיא תתקדם יהיה קשה להשיב את המצב לקדמותו. צו המניעה ניתן למשך 14 יום והמשיבים חויבו בהוצאות בסך 5,000 שקל. 

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות