banner
עו"ד אילן גלזר // צילום: דרור סיתהכל
עו"ד אילן גלזר // צילום: דרור סיתהכל

הזווית המשפטית: טיפים לבעלי הדירות ששווים לכם הרבה מאוד כסף

מבחינת בעלי הדירות שנכנסים לפרויקט התחדשות עירונית, הדרך הבטוחה להגיע לקו הסיום שבעי רצון היא להתנהל בצורה נבונה אשר ממזערת סיכונים. מה זה אומר ברמה הפרקטית? הנה כמה כללים שמספק עו"ד אילן גלזר

בשיתוף משרד אילן גלזר ושות'

בשנים האחרונות הפכה ההתחדשות העירונית שם נרדף לשיפור איכות החיים -הפיכת המרחב העירוני לנעים ומותאם יותר לצורכי התושבים, והזדמנות פז להעלאת ערך הנדל"ן האישי, כל זאת לצד העובדה שמדובר בעסקה שאינה דורשת כל השקעה מצד בעלי הדירות. גם המדינה מכירה בחיוניותה של ההתחדשות העירונית, ולראייה שורה של הטבות מס והקלות אשר ניתנו להבטחת ביצועם של פרויקטים.

עו"ד אילן גלזר, הבעלים של משרד אילן גלזר ושות', המייצג אלפי בעלי דירות בפרויקטים של פינוי-בינוי בכל רחבי הארץ ובעל ניסיון של יותר מ-30 שנה במקצוע, אומר כי מבחינת בעלי הדירות שנכנסים לפרויקט כזה, הדרך הבטוחה להגיע לקו הסיום שבעי רצון היא להתנהל בצורה נבונה אשר ממזערת סיכונים. מה זה אומר ברמה הפרקטית? הנה כמה כללים שמספק עו"ד גלזר. לגזור ולשמור.

בחירת נציגות
חובה על בעלי הדירות אשר מחליטים להיכנס לפרויקט התחדשות עירונית לבחור נציגות אשר תייצג אותם בכל התהליכים.

בחירת עורך דין אשר ילווה את הדיירים לאורך כל שלבי הפרויקט
שלב קריטי בכל פרויקט של התחדשות עירונית. על עורך הדין המלווה להיות בעל ניסיון עשיר ככל הניתן בליווי פרויקטים מעין אלו.

מה חייבים לבדוק?
שימו לב לסוגי הפרויקט שעורך/ת הדין מתמחה בהם: תמ"א 1 – עיבוי וחיזוק; תמ"א 2 – הריסה ובנייה של בנין או שניים; פינוי-בינוי – הריסה ובנייה של מתחם הכולל מספר בניינים, אשר לצורך קידומו נדרש אישורה של תב"ע.
שירות וזמינות: ודאו מול לקוחות קודמים מי מטפל בפרויקט מטעם המשרד, ומהי רמת הזמינות שלו. בדקו מיומנות בניהול מספר פרויקטים בו-זמנית, לרבות היכרות משפטית עם כל שלבי הפרויקט והגורמים הרלוונטיים: רשויות התכנון, רשויות מקומיות, יזם, בעלי דירות וכו'.

חשוב: ודאו שהגורם המשפטי המלווה אינו עובד עם היזם הנבחר בפרויקט אחר, וציינו בהסכם כי לא יעבוד עמו במשך כל תקופת הפרויקט.

בחירת יזם
הבחירה של היזם מנוהלת על ידי העורך דין הנבחר והנציגות, וזאת בהתאם לצרכים ודרישות שנקבעות מראש על ידי הצוות המנהל את התהליך. בדרך כלל מוציאים הזמנה להציע הצעות לשורה של יזמים העומדים בתנאי הסף שנקבעו מראש.

לא לשכוח:

  • יש להקפיד על ניסיון רלוונטי ומוכח בהיקפים המדוברים.
  • יכולות כלכליות של היזם ומתן ערבויות לבעלי הדירות.
  • עמידה בכל התנאים והדרישות אשר מפורטים במסגרת מסמכי ההזמנה להציע הצעות.
  • קביעת לוחות זמנים סדורים לעמידה בביצוע הפרויקט, על כל שלביו.

אלו בעלי מקצוע נוספים מומלץ שילוו את הפרויקט מטעם הדיירים? הנציגות, בליווי בא כוח בעלי הדירות, תבחר את בעלי המקצוע אשר ילוו את הפרויקט מטעם בעלי הדירות כגון מפקח בנייה ושמאי מטעמם.

וכמה טיפים אחרונים לפני שאתם הולכים על זה:

  • דאגו עם עורך הדין המייצג אתכם שיגבש את ההסכם הכי טוב שניתן להשיג אל מול היזם, הסכם שנותן פתרון למורכבויות של הפרויקט הספציפי וצופה את כל מגוון הסיטואציות הצפויות למול תכנון הפרויקט.
  • ודאו שגם היזם מרוויח, כדי שיהיה לו אינטרס לסיים בהצלחה את הפרויקט לטובת כל הצדדים.
  • הירתמו מהר ככל הניתן, למשל למתן החתימות הדרושות. גרירת רגליים של בעלי הדירות (כמו גם של היזם) גורמת לעיכובים ומכשולים מיותרים.

*הכתבה פורסמה במסגרת גיליון לדיירים *המידע המובא בגיליון זה הוא כללי, אינו מהווה ייעוץ משפטי או כלכלי ואינו תחליף לייעוץ אישי. מערכת מגדילים לא אחראית לתוכן שיווקי, מודעות או הצעות או מידע שנמסרים על ידי צדדים שלישיים.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות