דף הבית > חדשות > הולנת"ע תמליץ: לא יאושרו פרויקטיי תמ"א 38 במרחק של כ-300 מטר מתחנות המטרו
התחדשות עירונית // צילום: shutterstock
הולנת"ע תמליץ: לא יאושרו פרויקטיי תמ"א 38 במרחק של כ-300 מטר מתחנות המטרו
נקבעו הוראות לתכנון מפורט בסביבת תחנות המטרו, אשר יומלצו לאישור המועצה הארצית, ובהם העדפת חידוש מתחמים על פני חיזוק בניינים בודדים. עם זאת, פרויקטים שכבר קיבלו היתרים לתמ"א 38 לא יפגעו
הולנת"ע (ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים) דנה היום בתמ"א 70 תכנית מתאר ארצית למרחב תחנות המטרו, וקבעה בהמלצתה לוועדה הארצית לתכנון ובנייה, להטיל מגבלות על היתרים לתמ"א 38 אשר נמצאים בתחילת הדרך. בהמשך, המועצה הארצית תקבע באיזה מאיזה שלב לא יאושרו פרויקטים של תמ"א 38. יש לציין כי תוכניות עם היתר בתוקף או אישור להיתר יתקדמו ללא קשר להחלטות החדשות שייתקבלו.
המגבלות החדשות על תמ"א 38 כאמור, על מנת שלא לסכל ולפגוע בהיתרים שכבר ניתנו מכוח תמ"א 38 או סעיף 23 לתמ"א לחיזוק בנייני בהתחדשות עירונית, הוחלט להרחיב את המגבלות של תמ"א 70 בטבעת הראשונה, במרחק של כ-300 מטרו מהתחנות, ולבחון מתן היתרים לגבי הטבעת השנייה. בנוסף, הומלץ לקבוע מגבלות ותנאים לסעיפים 77-78 לחוק התכנון והבנייה במקומות שבהם מעוניינים לקדם תוכניות מפורטות, כל זאת במטרה שההיתרים הבאים לפרויקטים נקודתיים כגון תמ"א 38 לא יפגעו בתכנון המפורט או במילים אחרות העדפת מתחמים על פני חיזוק הבניין הבודד בתמ"א 38
תוספת זכויות בנייה עוד נקבע כי הוראות התוכנית באשר לאזור מרחב התחנות יכללו אישור תוכנית מפורטת החלה בתחום תוכנית מיתארית התואמת את הוראות תמ"א 70 ובתנאי שהיא מהווה חלק משמעותי ממתחם הפיתוח. עוד קבעה הוועדה שורה של תוספת הוראות לאזור העירוני המוטה מטרו, בהן, ניתן יהיה לקדם תוכנית מפורטת אשר קדמה לתמ"א, תוכנית הכוללת רובע או שכונה שלמה וכזו שחלה על לב ליבו של המרחב. בתוך כך, תתווסף הוראת המאפשרת גמישות לוועדות המחוזיות בנוגע לתוספת זכויות בנייה שמסייעים לשמור על התבנית הקיימת של הבינוי – המשמעות היא תוספת של 10% זכויות בנייה מתכנון מאושר. באשר להוראות המעבר נקבע כי ההוראות יחולו על תוכניות שהוחלט להפקידן ולא רק על תוכניות מופקדות. עוד נקבע כי ככל הנוגע לטבעות הראשונה והשנייה, יהיו ראשיות הוועדה המקומית והמחוזית להעביר 20% מהזכויות המינימליות בין הטבעות במידה והן רואות צורך בכך.
דלית זילבר // צילום: ענבל מרמרי
מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, מסר בתגובה כי: "התוכנית למרחב תחנות המטרו (תמ"א 70) היא אחת מהתוכניות האורבניות החשובות המקודמות היום והחשובה במטרופולין תל אביב. מבחינה תכנונית היא מגלמת את כל עקרונות התכנון הנכונים והעדכניים שהם דוגמה לאג'נדה שמוביל מינהל התכנון ובהם תכנון מוטה תחבורה ציבורית, העצמת הבינוי סביב תחנות המטרו, תמהיל שימושים מגוון, הגברת קישוריות ונגישות של המרחב לתחנות המטרו וכן התייחסות לממשקים תחבורתיים עם תחנות הסעת המונים נוספות במרחב ולאמצעי תחבורה משלימים, הנחיות למענה לצרכי ציבור בנויים ופתוחים במרחב המצטופף, מאפייני המרחב הציבורי בדגש על הגברת הליכתיות, הנחיות בנושא דיור מכליל על מנת לעודד מגוון רחב של אוכלוסיות, הנחיות בדבר מדיניות חניה ועוד. לאחר ששמענו את כלל הגורמים הרלוונטיים ובכלל זה מעל ל-20 רשויות מקומיות, ההחלטה התקבלה פה אחד פה אחד כולל הרשויות המקומיות".
חברת מגדילים – הפורום הישראלי להתחדשות עירונית בע"מ 515749935 רואה חשיבות עליונה בהנגשת אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלויות ועל ידי כך מאפשרת לגולשים לגלוש ביתר קלות ונוחות באתר החברה. בניית אתר סוגו נוצרה מדפי תוכן ושירותים שונים הדורשים הנגשה לאנשים עם מוגבלויות. חברת סוגו, משקיעה משאבים רבים, על מנת שהחומרים באתר יונגשו בצורה ברורה וקלה למשתמשים בעלי המוגבלויות השונות.
תהליך הנגשת אתרים או בשמו היותר מוכר נגישות אתרי אינטרנט כולל :
ניווט פשוט בדפי האתר בעזרת המקלדת בלבד
תצוגה ברורה של רכיבי האתר
אפשרות לשינוי גודל הגופן בשתי רמות A, AA, בכל דפי האתר
התאמה לדפדפנים שונים
התאמה לעבודה ברזולוציות שונות – ריספונסיבי
כבדי ראייה- ביטול צבעים והפיכת הצבעים לשחור לבן
כבדי ראייה- חדות וכהות הנראות
כבדי ראייה- חדות ובהירות הנראות
הפסקת הבהובים- כפתורים מהבהבים, תמונות קופצות או כל תזוזה באתר.
פונט קריא- מחליף את הפונט לפונט אחיד לאורך כל האתר
הדגשת קישורים- מדגיש בעזרת קו סימון את הקישורים באתר
רמת הנגישות באתר מגדילים על פי החוק הנדרש הינה רמה 2 AA
סייגים לנגישות:
במידה ומכל סיבה שהיא הדף בו צפיתם אינו הונגש לשביעות רצונכם ואו מכל סיבה שהיא מצאתם לנכון לדווח לנו כי הדף אינו עומד בתקן הנקבע על פי חוק, אנו מתנצלים על כך ונשמח לתקן זאת במידי.
נשמח לענות על כל שאלה ולקבל כל הערה בנושא נגישות, בכתובת הבאה: [email protected]