banner
זינגר // צילום מנחם רייס
זינגר // צילום מנחם רייס

הסכם מסגרת ראשון להתחדשות עירונית בארץ

רמת גן נבחרה לפיילוט: תנפיק היתרי בנייה ל- 2,000 יחידות דיור בפרויקטים להתחדשות עירונית ותקבל תקציב עשרות מיליוני שקלים מהמדינה

תמונה: זינגר // צילום מנחם רייס, באדיבות דוברות העיריה

משרד הבינוי והשיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בשיתוף עם משרד האוצר, בחרו בעיר רמת גן כפיילוט לחתימה על הסכם מסגרת ראשון להתחדשות עירונית. מטרת ההסכם היא לסייע לעיר רמת-גן להתמודד עם העלויות הכרוכות במתן מענה למוסדות ציבור ולהקמת תשתיות מתאימות, הנדרשים בעקבות גידול האוכלוסייה המהיר הנובע מפרויקטים של התחדשות עירונית. במידה והפיילוט יצליח, הוא צפוי להתרחב לערים נוספות בארץ.

ראש עיריית רמת-גן, ישראל זינגר, אמר כי: "הבחירה ברמת-גן כפיילוט ארצי, מסבה לעיר גאווה גדולה, שכן זוהי הבעת אמון מצד הממשלה בכוחה של רמת-גן לגדול ולהצליח. בשנים האחרונות נאלצנו לבחון בקפידה כל בקשה להיתר, מתוך הבנה שבנייה מאסיבית ללא תקציב מספק להסדרת התשתיות ולהקמת מוסדות ציבור, עלולה לפגוע בעיר ובתושביה. סיוע זה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תאפשר צמיחה משמעותית בעיר, תוך הסדרת תשתיות ראויה".

על-פי ההסכם, תנפיק העיר רמת-גן בשנתיים הקרובות היתרי בנייה לכל הפחות ל-2,000 יחידות דיור, בפרויקטים של תמ"א 38 הנמצאים בשלבי מימוש מתקדמים, ובעיקר בפרויקטים של פינוי בינוי. בתמורה לכך, המדינה תסייע בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, לטובת השלמת מימון לביצוע עבודות הפיתוח ולהקמת מוסדות הציבור בעיר.

רמת גן: פוטנציאל גבוה
הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ביצעה בחינה יסודית לצורך בחירת העיר אשר תהווה פיילוט לחתימה על הסכמי מסגרת להתחדשות עירונית, ומצאה שרמת-גן היא אחת הערים בעלות פוטנציאל ההתחדשות העירונית הגבוה ביותר בישראל, וכי בשנים האחרונות קידמה באופן ניכר תהליכי התחדשות עירונית. רמת-גן אף הקימה מנהלת עירונית בנובמבר אשתקד, בתקצובה ובעידודה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, במטרה להוות כתובת לפניות תושבים ויזמים. במסגרת ההסכם, העיר רמת-גן תפרסם בתוך כחצי שנה ממועד החתימה, מסמך מדיניות עירונית לתושבים ויזמים, המפרט את האזורים בעיר המיועדים להתחדשות עירונית, את מתווה ההתחדשות העירונית ואת היקף תוספת הזכויות הצפוי באזורים אלה.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, אמר כי: "השכונות הצפופות והמוזנחות ביותר תהפוכנה לאזורים האטרקטיביים והמבוקשים ביותר במדינת ישראל בשנים הבאות. אני צופה כי בתוך עשור יתפוס נתח התחדשות העירונית כעשרים אחוז מכלל הבנייה החדשה במדינת ישראל״.

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן, מסר: "הפיילוט שייצא לדרך בקרוב, יהווה את יריית הפתיחה להסכמי מסגרת לקידום פרויקטים גדולים של התחדשות עירונית בכל רחבי הארץ. פרויקטים אלה עתידים ליצור תוספת של אלפי יחידות דיור נוספות, ולתת מענה לנושאי מבני הציבור, התשתיות והגנים הציבוריים שיקומו לרווחת התושבים. המדינה מכניסה לראשונה יד לכיס, בכדי להשקיע בהתחדשות העירונית״.

יואב גלנט וחיים אביטן // יח"צ, באדיבות הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית
יואב גלנט וחיים אביטן // יח"צ, באדיבות הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות