banner
הפח הפריע לשכנים, היזם רתח אבל הוועדה לא התרגשה
הפח הפריע לשכנים, היזם רתח אבל הוועדה לא התרגשה

הפח הפריע לשכנים, היזם רתח אבל הוועדה לא התרגשה

"לא יכול להיות שנעמוד כאן אחרי ארבעה חודשים כשעל הצוואר שלנו מימון בנקאי ופעם הראשונה נשמע שהפחים מפריעים להם", אמר בא כוחו של היזם

ועדת הערר המחוזית בחיפה, קבעה לאחרונה כי בקשה ליישום תמ"א 38 בפרדס חנה תוחזר לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, על רקע מחלוקת אודות מיקום חדרי האשפה במבנה העתידי, וסירבה לבקשת היזם לחייב את העוררים בהוצאות משפט.

"זה נורא מפריע לנו"
החברה היזמית מבקשת להרוס מבנה בן קומה אחת ולהקים תחתיו מבנה מגורים שכולל קומת מסחר בקומת הקרקע וחניון תת קרקעי. הוועדה המקומית אישרה את הבקשה והחליטה כי הבקשה ראויה ותואמת את המתחם מבחינת תכנית המתאר של התחדשות עירונית באזור.

אלא שבעלי הנכס הצמוד הגישו ערר בטענה כי חדרי האשפה בפרויקט ימוקמו קרוב מדי אליהם והדבר יפגע באיכות חייהם. בדיון אמרו בני הזוג: "נורא מפריע לנו, זה פחי האשפה שהם בתוך החצרות ולא מחוץ למתחם מגורים. זה פחי אשפה של דיירים שיגורו שם ושל העסק שיהיה שם ועם גישה לרכבים להוציא את הזבל שם כל יום. זה לא נשמע הגיוני בשום כיוון שהוא. איך אפשר להביא פחי אשפה לתוך המגורים, לתוך דיירים שגרים שם".

האדריכל מטעם החברה היזמית אמר מנגד: "עשינו המון מאמצים. היינו בוועדת התנגדויות ושמענו את כל הטענות. עשינו המון מאמצים להתייחס לטענות השכנים כולל הקטנת המבנה, צמצומו, ייצור מבנה נעים יותר ופחות קרוב בתחושה שלו לשכנים שלו. עשינו מאמצים רבים וגדולים לייצר התאמה לנספח הבינוי שאנחנו חושבים שצריכה להיות שם. לנושא האשפה נתייחס ונחשוב ונראה איך אפשר לעשות מצב שבו תהיה מינימום פגיעה גם בציבור וגם במי שקרוב לאזור. אם נצליח, נוריד את זה למרתף".

היזם: "על הצוואר שלנו מימון בנקאי"
בא כוחה של החברה היזמית טען כי מדובר בטענות חדשות שלא הושמעו בפני הוועדה המקומית ולכן, אין מקום לדון בהן בשלב זה. הוא מתח ביקורת חריפה על התנהלות השכנים מגישי הערר, ואמר: "לא יכול להיות מצב שלוקחים חברה יזמית שנמצאת על מימון בנקאי וגוררים אותה לערר במשך חמישה חדשים עיכוב בבנייה, גוררים אנשי מקצוע לדיון בוועדת הערר, מפסידים ימי עבודה בגלל אי קריאה של תקנון תמ"א 38 תיקון 3/א או בגלל טענות שהומצאו והועלו רק עכשיו בדיון. דבר כזה לא יכול להיות. חברה כלכלית לא יכולה להתנהל בצורה כזו. אני מבין את השכנים שלא בא להם שעכשיו יבנו ליד הבית שלהם. לא בא להם אז מנסים להתנגד, בסדר, שמעו אותם בוועדה מקומית. שיתייעצו עם איזשהו בעל מקצוע. לא יכול להיות שנעמוד כאן אחרי ארבעה חודשים כשעל הצוואר שלנו מימון בנקאי ונעמוד כאן ופעם ראשונה נשמע שהפחים מפריעים להם. כשאני תובע מישהו, צריך לחשוב פעמיים לפני שאני מגיש תביעה. לא היד קלה על ההדק. צריך להבין שמהצד השני עומדת חברה ומשפחות ואי אפשר להתעלל בהן במין הליכי ערר, זה לא הגיוני".

ועדת הערר: יש מקום לבחון שנית
לאחר ששמעה את טענות הצדדים, החליטה ועדת הערר המחוזית לקבל את הערר, וקבעה: "על אף שהנושא לא הועלה בערר, אנו סבורים כי יש מקום לבחנו בשנית. זאת מאחר שמדובר בחדרי אשפה אשר מיועדים לשרת את דירות המגורים כמו גם את המסחר, ומיקום חדרי האשפה המוצע על פניו יגרום להפרעה תכנונית לעוררים, הן בשל מיקום פתח החדרים אל מול חצר ביתם והן בשל המרחק מחזית הבניין והרחוב, אשר יחייב לפי שהוסבר בדיון את הסעת עגלות האשפה לאורך החלקה, ואל מול חצרות בתים פרטיים.

על כן, אנו מחזירים את הבקשה לוועדה המקומית ומורים כי הוועדה המקומית תבחן באמצעות מחלקת תברואה ואיכות סביבה את מיקום חדרי האשפה, ותורה על העתקתם למיקום שונה קרוב יותר לרחוב ו/או על ביצועם באופן אשר יקטין את הפגיעה בבתים הפרטיים הגובלים".

בא כוחה של החברה היזמית ביקש מוועדת הערר להשית על העוררים הוצאות משפט כבדות בשל הנזקים שאלו גורמים לחברה לטענתו, אולם הוועדה לא קיבלה את הבקשה ונימקה: "מאחר שמדובר בבעלי זכויות שאינם מיוצגים, ואשר עררו לפי מיטב הבנתם, תוך ניצול זכותם על פי דין, איננו מורים על השבת הוצאות כפי שהתבקש".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות