banner
הדמיית הספריה הלאומית בירושלים // יחצ
הדמיית הספריה הלאומית בירושלים // יחצ

הספרייה הלאומית החדשה בירושלים תבנה בכ-375 מיליון שקל

חברת אלקטרה זכתה במכרז להקמת הספרייה הלאומית החדשה, בשטח כולל של כ-45 אלף מ"ר, על פני 7 קומות עיליות ו-5 קומות תת קרקעיות

קבוצת אלקטרה בע"מ דיווחה היום על זכייתה במכרז להקמת בניין משכנה החדש של הספרייה הלאומית של מדינת ישראל בקריית הלאום בירושלים, תמורת כ-375 מיליון שקל. הקמת הפרויקט, באמצעות חברת הבת אלקטרה בנייה, מתוכננת לתקופה של 3 שנים, כאשר תחילת הבניה צפויה ליולי 2018. המבנה הוא גולת הכותרת בתהליך ההתחדשות שעוברת בשנים אלו הספרייה הלאומית, שמטרתה להנגיש את התרבות, ההיסטוריה ואוצרות העם והמדינה.

הדמיית הספריה הלאומית בירושלים // יחצ
הדמיית הספריה הלאומית בירושלים // יחצ

הספרייה הלאומית תקום בקריית הלאום בירושלים, על מגרש השוכן במפגש הרחובות קפלן ושדרות רופין, מול בניין הכנסת ובשכנות למוזיאון ישראל. מבנה הספרייה יכלול 5 קומות תת קרקעיות ו-7 קומות עיליות בשטח כולל של כ-45 אלף מ"ר. משכן הספרייה החדש ישלב מרכז המשמש הן למחקר ולעיון, והן לפעילויות תרבות וחינוך. הספרייה תכלול מרכז מבקרים, מרחבי אחסון מאובטחים ומאוקלמים לשמירת אוצרות הספרייה וכן משרדים, מעבדות, בית קפה ואודיטוריום. במבנה ישולבו בטון אדריכלי, זכוכית, חיפויי עץ, אלמנטים טרומיים ייחודיים עם אריחי אבן וחללים שקופים, עבודות טיח אומנותיים, סוגים שונים של ריצופים ועוד.

האדריכל הבינלאומי, הרצוג דה-מרון, נבחר לתכנן את הפרויקט, לצד משרד האדריכלים הישראלי "מן שנער אדריכלים". על ניהול התכנון אמון משרד פורן שרים הנדסה ושמאות.

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "הזכייה בפרויקט חשוב זה מאפשרת לנו לעבוד בשיתוף פעולה עם גוף גדול כמו החברה לבניין הספרייה הלאומית, ולתרום מניסיונה ויכולותיה המקצועיות של הקבוצה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות