banner
הדמיית פרויקט מינץ 31-33 פ״ת // סנטופיה
הדמיית פרויקט מינץ 31-33 פ״ת // סנטופיה

סוגרים מעגל: תכירו את היזמים שבונים את ההתחדשות העירונית בפתח תקוה

"אנחנו זוכרים את פתח תקוה עוד כשלא היה פה הרבה, בעיקר חולות ופרדסים, זה כבוד גדול בשבילנו לקחת חלק בבנייה של העיר שלנו" – היזמים ניר אברהמי, אביב גיטלמן ושאולי גיטלמן, בני העיר ומי שמובילים כיום את הפרויקטים להתחדשות עירונית בשכונותיה, מסבירים מה הופך את פתח תקוה לאטרקטיבית: "מי שמגיע לפתח תקוה יודע שהוא מקבל תמורה נהדרת"

חילופי השלטון בפתח תקוה בשנת 2018 העניקו דחיפה אדירה לתחום ההתחדשות העירונית, שרבים תולים בו את עתידה של העיר. זאת בין היתר בשל העובדה שאוכלוסייתה צפויה לגדול עד סוף העשור הנוכחי בכ-30%, ל-400 אלף איש, ולאור נתוני התאחדות בוני הארץ, שלפיהם קרוב ל-50 אלף דירות בעיר חסרות ממ"ד או מרחב מוגן נגיש אחר.

המינהלת העירונית – מינהלת כרמים בראשות נעם סלע – כבר פועלת במלוא המרץ ומתכללת כיום למעלה מ-30 מתחמים המיועדים לפינוי-בינוי, הכוללים כ-10,000 יחידות דיור שאמורות להיבנות בטווח זמן של 10 שנים. לצד זאת, גם מיזמי תמ"א 38 בעיר זוכים לעידוד מוצהר מצד העירייה. כתוצאה מכך פתח תקוה היא כיום אחת מזירות הפעילות השוקקות ביותר של מיזמי תמ"א 38 ופינוי-בינוי. 

מי שפועלות בשיתוף פעולה הדוק ולוקחות חלק משמעותי בחידוש פני העיר, הן צמד החברות היזמיות שדות התחדשות ויזמות, בבעלותו של היזם ניר אברהמי, וש. גיטלמן השקעות ויזמות נדל"ן שבבעלות האחים אביב ושאולי גיטלמן. שילוב הכוחות בין החברות כבר הביא לאכלוס מספר בניינים בפתח תקוה ובתל אביב, כשכיום הן מקדמות ארבעה פרויקטים נוספים ברחבי אם המושבות, בין היתר ברחובות מינץ, ז'בוטינסקי וספיר, בהיקף כולל של למעלה מ-200 יחידות דיור.

שמן של החברות מוכר מאוד גם בראשון לציון, שם הן מקדמות לא פחות מ-15 פרויקטים בשכונת רמת אליהו המתחדשת, וכן באור יהודה שבה הן פועלות למימושם של שני מיזמי התחדשות עירונית בהיקף של למעלה מ-500 יחידות דיור. שוחחנו עם שאולי, אביב וניר, וניסינו להבין איך החברות בוחרות את אזורי הפעילות המשותפת שלהן.

שאולי, איזה פוטנציאל אתם כחברה יזמית מזהים בפתח תקוה?
"פתח תקוה היא אחת מהערים הגדולות בישראל, ויש בה שניים מאזורי התעסוקה הגדולים והמובילים בארץ. בנוסף היא ממוקמת נהדר מבחינת גישה אל ומחוץ לעיר, כשגם התחבורה הציבורית בה צפויה להשתדרג משמעותית עם הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה ותחילת פעילותו בשנים הקרובות. יתרה מכך, בשלוש השנים האחרונות ישנה תנופה אדירה ברמת השירות לתושב, כך שמי שמגיע לעיר יודע שהוא מקבל תמורה נהדרת למחיר שהוא משלם". בשונה מיזמים רבים שהגיעו לעיר מבחוץ, ש. גיטלמן השקעות. ויזמות נדל״ן היא חברה פתח תקוואית במקור, ובאחרונה אף "אימצה" את קבוצת הנוער של מועדון הכדורסל מכבי פתח תקוה.

אביב ושאולי גיטלמן // ליאור כהן
אביב ושאולי גיטלמן // ליאור כהן

איך מסייעת לכם ה"מקומיות" הזאת, העובדה שאתם מכאן?
"עצם זה שנולדנו וגדלנו בפתח תקוה מקנה לנו יתרון משמעותי על פני יזמים שבאים מחוץ לעיר, בראש ובראשונה בכל מה שקשור להיכרות שלנו עם כל רחוב ושכונה, ועם המגבלות והיתרונות שלהם. זה מאפשר לנו יכולת ניתוח מדויקת והבנה של כל פרויקט לגופו – החל מהצרכים של בעלי הדירות ועד למחירי המכירה הנכונים. כמובן שאנחנו גם בקיאים במדיניות התכנון של העירייה בכל שכונה ושכונה ברחבי העיר".

גיטלמן מתייחס גם למה שהוא רואה כנקודת החוזקה העיקרית הנובעת מהחבירה לשדות התחדשות ויזמות: "זה מאפשר לנו להעניק לבעלי הדירות ליווי מלא ואישי, לכל אורכו של הפרויקט – החל משלב בדיקת ההיתכנות וניתוח הזכויות, דרך התכנון ועד לביצוע והאכלוס בפועל".

"בסופו של דבר שתי החברות באות עם תפיסת עולם דומה, שרואה בהתחדשות עירונית סוג של אחריות חברתית", מוסיף אברהמי, הצלע השנייה לדואט היזמי. "אנחנו בונים עם מחשבה תמידית על איכות החיים של הדיירים ועל איך השכונה תיראה בעתיד. אנחנו לא מחפשים רק לדחוף מטרים ולצופף, ושיום אחרי האכלוס בן אדם שקנה דירה לא יוכל לצאת עם האוטו בגלל פקקים ביציאה מהחנייה של הבניין". 

איזה ציון אתה נותן לעירייה ולמינהלת כרמים בקידום ההתחדשות העירונית בעיר?
"המינהלת עושה עבודה נהדרת, גם בהיבט ההסברתי לבעלי הדירות על איך לקדם פרויקט ומה הזכויות שלהם, גם בהיבט הרישוי – לרבות טיפול מקצועי בחסמים הביורוקרטיים, וגם בהיבט של היזם שזוכה לאוזן קשבת ולמענה מהיר ומקצועי. מבחינתנו כיזמים הדבר הזה מצמצם את אי הוודאות הכלכלית והתכנונית ומאפשר לנו להוציא לפועל פרויקטים במהירות וביעילות. אנחנו באמת זוכים כיום לשיתוף פעולה מלא מצד העירייה.

"אני זוכר את פתח תקוה עוד כשלא היה פה הרבה, בעיקר חולות ופרדסים", מסכם אביב גיטלמן. "זה כבוד גדול בשבילנו לקחת חלק בבנייה של העיר שלנו. אחד הפרויקטים שהכי מרגשים אותנו זה הפרויקט ברחוב מינץ 33-31, שנמצא בסמוך לבית של סבא וסבתא ז"ל בשיכון מפ"ם. שם בילינו אינסוף שעות, ומבחינתי לחדש את האזור הזה זה סוג של סגירת מעגל".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות