banner
סיגי בארי, מ"מ מתכננת הותמ"ל // יח"צ
סיגי בארי, מ"מ מתכננת הותמ"ל // יח"צ

הוחלט להפקיד תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בכפר הדרוזי ג'וליס שבגליל

התוכנית כוללת 547 יחידות דיור, כמחצית מקרקעות המתחם נמצאות בבעלות המדינה וכמחצית בבעלות פרטית של תושבי ג'וליס

 

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל), החליטה להפקיד תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בכפר הדרוזי ג'וליס שבגליל המרכזי. התוכנית מתוכננת בשטח של כ-165 דונם וממוקמת בדרום-מזרח הכפר. כמחצית מקרקעות המתחם נמצאות בבעלות המדינה וכמחצית בבעלות פרטית של תושבי ג'וליס.

התוכנית (תמ"ל 1098) המקודמת על ידי רשות מקרקעי ישראל והמועצה המקומית ג'וליס, כוללת אופי בינוי של 2-4 קומות, הן בקרקעות בבעלות פרטית והן בקרקעות בבעלות המדינה. כמו כן, התוכנית כוללת לראשונה גם בינוי גבוה של 4-5 קומות, זאת ביחס לבינוי הקיים כיום ביישוב, שייתן מענה לחסרי דיור ביישוב. 

במינהל התכנון מציינים כי: "התכנון המוצע משמר את הטופוגרפיה הטבעית שהינה חלק מהנוף ההיסטורי במרחב, תוך יצירת בינוי מדורג המשתלב במופע הנופי ומאפשר בניה בשלבים התואמת את אופי הבניה המסורתית. המתחם כולל שטחים לטובת מוסדות ציבור, שטחים פתוחים, טיילת היקפית לאורך נחל יצהר, שביל אופניים ורשת שבילים להולכי רגל המייצרת קישוריות בין המרחבים הפרטיים לציבוריים והן למרקם הקיים". התוכנית נערכה על ידי אילה רונאל אדריכלים.

מתכננת הוותמ"ל אדר' סיגי בארי, ציינה כי "התוכנית כוללת התייחסות רגישה לסביבה בה היא מתוכננת, הן על ידי שילוב הנחל והטופוגרפיה בתכנון והן בהקשר של הישוב הקיים. התוכנית קודמה בשיתוף פעולה מלא עם הישוב, וכללה שיתוף ציבור נרחב, ומכאן הצלחתה". התוכנית תואמת את תוכנית המתאר הכוללנית הנמצאת בהכנה בימים אלה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות