banner
עודד ורנר // צילום: רז רוגובסקי לצד הדמיית הפרויקט: פיק הדמיות
עודד ורנר // צילום: רז רוגובסקי לצד הדמיית הפרויקט: פיק הדמיות

מהפכה בתחום ההתחדשות העירונית – שימוש בחלקה תלת מימד לחניון פרטי

פרויקטים בהתחדשות עירונית דורשים לא פעם חדשנות ומחשבה יצירתית. עודד ורנר, מנכ"ל חטיבת ההתחדשות בחברת פיק נדל"ן, מספר על פריצת הדרך לפתרון בעיית החנייה של דיירים בפרויקט ברמלה

מירב דוסטר 25.07.2022

"הדייר חייב להיות מרוצה", אומר עודד ורנר, מנכ"ל חטיבת התחדשות בחברת פיק התחדשות עירונית בע"מ, "אנחנו בחברה חרטנו על דגלנו את השאיפה לשלמות, וביסוד מטרה זו נמצאת התובנה שכאשר נתקלים במחסום או בבעיה – שוברים את הראש ולא מרימים ידיים עד למציאת פתרון הולם". 

הבעיה שאליה מתכוון ורנר היא בעיה נפוצה בלא מעט פרויקטים של התחדשות עירונית – מצוקת החנייה. בבעיה זו נתקלו באחד הפרויקטים של חברת פיק נדל"ן – פרויקט תמ"א 38/1 ברחוב יוספטל 20-26 ברמלה, שבו יוקמו 100 דירות חדשות מעל 100 דירות קיימות בשישה בניינים בני 4 קומות, שמעליהן ייבנו 4 קומות נוספות וקומה של דירות גן.

ורנר מספר שלכל דירה יתווספו 37 מ"ר ובנוסף הדיירים ייהנו מפיתוח המגרשים, גינות וחצרות מטופחות ומושקעות, וכן, מעליות מהירות וחידוש מהיסוד של חדר המדרגות, הלובי וקומת הקרקע. "ההסכם מול הדיירים נחתם, וקרוב ל100% מהדיירים כבר חתמו בשמחה על ההסכם המעניק להם הטבות מפליגות ונדירות בתחום ההתחדשות", אומר ורנר. 

כידוע, אזורי הבניה הוותיקה סובלים ממצוקת חנייה משמעותית ביותר. בנייני העבר ורחובות הערים הוותיקות תוכננו לנפח תנועה של כעשירית מכמויות כלי הרכב כיום, והמצוקה הולכת וגוברת. "את הדיירים פחות מעניין מהן מגבלות הגיזרה. הם דורשים ובצדק – פתרון. מגיע להם לקבל מוצר מושלם הן בבית והן בסביבת המגורים", אומר ורנר ומוסיף שהחברה בדקה את האפשרויות העומדות בפניה, על מנת לייצר מספיק מקומות חנייה לכל הדירות.

בדיקות ראשוניות העלו כי בצמוד למתחם קיים מגרש חניה ציבורי בגודל קרוב ל-2 דונם. צוותי חטיבת ההתחדשות של חברת פיק ישבו עם מומחים משפטיים ממשרד עו"ד אגמון המלווה אותם על מנת למצוא דרך "ולייצר" חנייה לכל הדירות. 

ורנר מציין כי, "הרעיון היה לכאורה פשוט – לחפור חניון תת קרקעי מתחת למגרש הציבורי, ולהצמיד אותו לדיירים כחניה פרטית. אך עלו שאלות רבות: האם וכיצד ניתן 'לרכוש' את תת הקרקע מהרשויות, כיצד נקבל את הסכמת הבעלים – רמ"י, האם העירייה תתמוך במהלך יומרני וחדשני כל כך, שאינו מוכר בענף? היה קל להתייאש ולוותר, אך לא בבית ספרנו. לאחר התעקשות ונחישות מצידנו ומצד מומחי המשפט, ובשיתוף פעולה מדהים עם עיריית רמלה ועם מהנדסת העיר, שתומכת במיזמים בכל העיר ובכל הכח ובפרט בהתחדשות עירונית, אנו יוצאים לדרך". 

חברת פיק התחדשות בע"מ תרכוש פיסת קרקע המוגדרת "חלקה תלת מימד" מתחת למגרש החניה הקיים, ותגיש תוכנית תב"ע לאישור הוועדה המחוזית בתמיכת עיריית רמלה. ורנר מוסיף שבאמצעות רכישת חלקת תלת המימד בקרקע, החברה למעשה תייצר כ-120 חניות חדשות ב-2 הקומות התת קרקעיות. "החידוש הנדיר והסנסציוני הוא בכך שהחניות בחניון התת קרקעי יירשמו בבעלות פרטית, ויוצמדו לדירות הדיירים בטאבו", אומר ורנר ומוסיף כי מומחי משפט ויזמים מתחום הנדל"ן פונים אליהם על מנת לעקוב וללמוד מקרוב את התקדמות התהליך.

לדבריו, "את אלפי הדירות בכל המתחמים שלנו, המתוכננות ומוקמות ברחבי הארץ מלווה העיקרון של שיפור והטבה במצבו של הדייר, והענקה של מוצר מושלם שיתן לו ערך מוסף ומקסימלי. מלבד התוספת המשמעותית כל כך לנכס של 37 מ"ר הדייר יוכל גם ליהנות מחניה רחבת ידיים ומסביבה שתספק את כל צרכי המתחם. על אף שהתוכנית נמצאת רק בתחילת הדרך, היא כבר מסמנת פריצת דרך לפתרון הבעיות בתחום ההתחדשות העירונית וחידוש הערים הוותיקות.

"השנים הרבות בהן אני עוסק בתחום, מתוך מאמץ יום ולילה להשקיע בכל פרט, לימדו אותי הרבה ענווה וצניעות, להיות קשוב, להתאמץ ולהרגיש שבעיה של דייר במתחם זו הבעיה שלך. זה בהחלט עומס פיזי ורגשי כבד, אך הסיפוק אדיר. מול מחסומים ומקומות בהן הגענו לכאורה לכביש ללא מוצא, השקעה של מאמץ וחשיבה הביאה לכך שהצלחנו לפרוץ דרכים חדשות". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות