banner
אילוסטרציה // Depositphoto
אילוסטרציה // Depositphoto

עובדי בנייה פלסטינים יורשו לעבוד וללון בישראל למשך 21 יום

משרד הבינוי והשיכון נערך לשילוב עובדים פלסטינים נוספים באתרי עבודה והלנתם בישראל, זאת לאור העלייה בתחלואה ברשות הפלסטינית. מעסיקים יקבלו היתר להזמין עובדים לעבודה בישראל למחזור של 21 ימים רצופים

אילוסטרציה // Depositphoto

על פי הודעת המשרד, משרדי הממשלה הרלוונטיים אישרו מחדש את המנגנון שיושם בתקופת הקורונה במהלך חודשים מרץ – אפריל. "המתווה נועד להבטיח את תנאי הבריאות הנדרשים לעבודת הפועלים באופן רציף בשגרת הקורונה וכן לשמור על הרציפות בענף הבנייה. במקביל המתווה גם מאפשר לוודא כניסה מבוקרת של פועלים לישראל", מציינים במשרד הבינוי והשיכון. 

על פי המתווה, העבודה בשגרת הקורונה תנוהל באופן שיאפשר שליטה ובקרה במניעת תחלואה, ובהכלה של תחלואה, אם חלילה תתרחש, כל זאת בהתאם לכללי התו הסגול לבנייה והנחיות משרד הבריאות. מעסיקים יקבלו היתר להזמין עובדים לעבודה בישראל למחזור של 21 ימים רצופים.  לקראת תום התקופה יוחלט על המשך המדיניות בנושא. במידה והמתווה ימשיך – בתום כל מחזור ישוב העובד לביתו למנוחה של סוף השבוע ויחזור  שוב ל- 21 ימים רצופים.

כל מעסיק שיבחר להזמין פועלים יתבקש למלא טופס מקוון, ימונה ממונה קורונה אחראי להבטחת השמירה על הנחיות משרד הבריאות, וחובת קיום פוליסת ביטוח רפואי לעובדים ועוד.

שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן: "עם העלייה בתחלואה עלה צורך מהותי במציאת פתרון מהיר ואיכותי לענף הנדלן. המתווה שאושר יאפשר לשמור על הרציפות התפקודית של ענף הבנייה לצד שמירה על תנאי לינה ושהייה הולמים וראויים לפועלים".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס: "בזכות המנגנון שאישרנו נאפשר מענה רחב לענף הבנייה, הן לקבלנים והן לעובדים, ובמקביל נספק הגנה לציבור. משרד הבינוי והשיכון מברך על אישור הכנסת עובדים והלנתם בישראל."

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "ההחלטה של משרד הבריאות והמל"ל היא צעד נכון וההתאחדות תפעל בשיתוף פעולה עם הממשלה לצורך הפחתת התפשטות הקורונה, כפי שעשתה לאורך כל משבר הקורונה עד כה".

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות