banner
נחמה בוגין // עמית ישראלי
נחמה בוגין // עמית ישראלי

השמאית נחמה בוגין מזהירה מפני רכישת קרקע חקלאית במרכז

זאת בעקבות פסיקה, לפיה לא יופשרו קרקעות חקלאיות לטובת פארקים במרכז הארץ ולא יינתנו פיצויים בגינן לחקלאים, "שלא בצדק", כך לטענתה

תחילת המחלוקת בין משולש גורמי השלטון המקומי, גורמי התכנון המחוזי ובעלי הקרקעות, הנה בתוכנית המיתאר המחוזית 3/21, האוסרת על הפשרת קרקעות חקלאיות באזור מרכז הארץ. ולפיכך גם בעלי הקרקעות החקלאיות אינם זכאים לפיצויים בגין ירידת שווי הקרקעות שבבעלותם, זאת ועוד, עלה מפסיקת בית המשפט המחוזי שניתנה לאחרונה וכללה בחינת כ-70 ערעורים על החלטות שונות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בנושא.
שני ערעורים חריגים שהתקבלו בנושא, עסקו בתוואי דרך בתוכנית חדשה אולם שאר הערעורים נדחו, כאשר בעלי הקרקעות מצדם טענו כי תוכנית המיתאר פוגעת בשווי הקרקעות, אותן ציפו לממש בבוא הזמן, לטובת בנייה.

בעקבות הפסיקה אמרה שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין, כי: "אנחנו רואים נטייה של בתי המשפט לצמצום הפיצוי על קרקעות חקלאיות שלא בצדק, וכן ניסיונות לשנות את המצב בחקיקה. השווי שיש לפצות לפיו הוא ערך הקרקע בשוק החופשי ולא לפי נוסחה משפטית כזו או אחרת. שווי שוק אמיתי וריאלי של קרקע חקלאית מושפע גם מפוטנציאל שינוי הייעוד של הקרקע ואין הצדקה שבית המשפט ייצור הגדרה חדשה ומלאכותית של שווי שוק.

ההמלצה שלי למי שמתכוון לרכוש קרקע חקלאית, היא מאוד להיזהר ולבדוק את המצב התכנוני בצורה מעמיקה ומדוקדקת. יש תקן שמאי מיוחד שנקרא תקן 22 ומתייחס בדיוק למצב של רכישת קרקע חקלאית שנמצאת בתהליך של שינוי ייעוד אבל עוד לא הגיעה למימוש, ותוכל לאפשר לרוכשים להגיע להחלטה מושכלת".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות